adexo3
۳۱۳۶۰۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تحلیل حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر در سال ۹۵

نماینده مردم تهران در مجلس در رابطه با حذف یارانه نقدی ۲۴ میلیون نفر در سال جاری می گوید از نظر ما دولت می تواند این موضوع را اجرایی کند اما راه اجرایی کردن آن مهم است.

نامه نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس در رابطه با حذف یارانه نقدی ۲۴ میلیون نفر در سال جاری می گوید از نظر ما دولت می تواند این موضوع را اجرایی کند اما راه اجرایی کردن آن مهم است.

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ در جریان بررسی لایحه بودجه تصویب کردند دولت باید یارانه سه دهک پردرآمدی را حذف کند که حدود ۲۴ میلیون نفر را شامل می شود و منابع آزاد شده را به بخش اشتغال با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص دهد.

در همین رابطه احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز، در رابطه با حذف یارانه نقدی ۲۴ میلیون نفر در سال جاری گفت: از نظر ما دولت می تواند این موضوع را اجرایی کند اما راه اجرایی کردن آن مهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع راه اجرایی کردن این موضوع این است که دولت تمامی حساب های بانکی را کنترل کند. یعنی هماهنگونه که در حال حاضر همه دنیا در بحث تحول اقتصادی این کار را انجام داده اند، از نظر ما ممیزان مالیاتی نامحرم نیستند و دولت به راحتی می تواند با کنترل حساب های بانکی کسانی که مستحق دریافت یارانه هستند را مشخص و کسانی که مستحق نیستند را از دریافت یارانه حذف کنند.

توکلی تاکید کرد: در واقع اگر دولت این موضوع را به درستی تشخیص دهد و حساب ها را کنترل کند امکان اجرایی کردن این موضوع وجود دارد و امکان نارضایتی نیز در بین مردم با این شیوه به کمترین حد ممکن می رسد چرا که با کنترل حساب های بانکی دولت می تواند به صورت آماری شواهد خود را ارائه بدهد.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا دولت با توجه به ابنکه سال منتهی به انتخابات است چنین اقدامی را انجام می دهد، گفت: وقتی قانونی را مجلس مصوب می کند نمی تواند آن را اجرایی نکند، مبنای عمل مردم، اجرای قانون اساسی است و برای اینکه این قانون اساسی نیز نوشته و برقرار شود، عده ای کشته شده اند پس دولت موظف به اجرای قانونی است که از سوی مجلس مصوب شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زندگی سبز

      اگر یارانه حذف بشه مردم ایران همدیگرو میخورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج