adexo3
۳۱۴۱۳۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هزینه تولید آیفون SE، تنها ۱۶۰ دلار!

یک گزارش از موسسه تحقیقاتی IHS نشان می‌دهد که تولید آیفون SE که حدود ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد برای شرکت اپل تقریبا ۱۶۰ دلار هزینه داشته است.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: یک گزارش از موسسه تحقیقاتی IHS نشان می‌دهد که تولید آیفون SE که حدود ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد برای شرکت اپل تقریبا ۱۶۰ دلار هزینه داشته است.

هزینه تولید آیفون SE، تنها 160 دلار!

از آنجا که آیفون SE شباهت بسیاری با آیفون ۵s دارد می‌توانید قاب‌ها و برخی از لوازم جانبی قدیمی خودتان را برای این گوشی جدید هم دوباره به کار ببرید. مهم‌ترین تغییرات این گوشی جدید درون آن اتفاق افتاده نه در بدنه آن. شرکت تحقیقاتی IHS هم روی بخش‌های داخلی این گوشی دست گذاشته و آن را مورد بررسی قطعه به قطعه قرار داده. نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهند هزینه تولید این گوشی برای شرکت اپل تقریبا ۱۶۰ دلار از آب درآمده است.

علاوه بر صفحه نمایش ۴ اینچی برای کسانی که به مد جدید صفحه نمایش‌های بزرگ عادت نکرده‌اند، باید گفت یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آیفون SE که می‌تواند از مزیت‌های آن در فروش محسوب شود قیمت آن است. اینکه برای یک گوشی با قابلیت‌های بالای سخت افزاری ۳۹۹ دلار پول بدهید می‌تواند برای بعضی مشتری‌ها جذاب به نظر برسد. در واقع از نظر برخی کارشناسان، اپل یک گوشی قدرتمند مثل آیفون ۶s را در قالبی کم هزینه‌تر برای مصرف‌کنندگان عرضه کرده.

هزینه تولید آیفون SE، تنها 160 دلار!

بر اساس یافته‌های شرکت IHS، آیفون ۱۶ گیگابایتی SE که ۳۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است با در نظر گرفتن هزینه قطعات و تولید آن برای شرکت اپل حدود ۱۶۰ دلار هزینه داشته. این گزارش همچنین افزایش قابل توجه حاشیه سود اپل بر اساس افزایش حافظه داخلی را تایید می‌کند.

در طول سال‌های گذشته بسیاری از مصرف‌کنندگان اپل از این شرکت درخواست کردند تا امکان افزایش حافظه داخلی را در گوشی‌هایش لحاظ کند اما تمامی این تقاضاها به در بسته خوردند. البته عجیب هم نیست چون برای داشتن یک آیفون SE با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی باید ۱۰۰ دلار بیشتر بپردازید یعنی ۴۹۹ دلار. طبیعتا این افزایش قیمت بیشتر از ایجاد امکان افزایش حافظه داخلی، به سود شرکت اپل است. جالب است بدانید آیفون SE با حافظه ۶۴ گیگابایتی که ۱۰۰ دلار گران‌تر از نسخه ۱۶ گیگابایتی آن است برای اپل فقط ۱۰ دلار (این رقم پیش از این ۱۲ دلار اعلام شده بود) گران‌تر از آب در می‌آید و این شرکت آن را ۱۷۰ دلار تولید می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج