اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۴۲۹۰
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

عربستان به دنبال خرید اپل، گوگل و فیسبوک

به نظر می‌رسد هزینه‌ی نبرد در یمن مخارج سنگینی را به سعودی‌ها وارد کرده است، بطوریکه سران این کشور در پی خصوصی سازی آرامکو هستند. سران سعودی با عرضه‌ی عمومی سهام و به دست آوردن سرمایه‌ی ۱.۴ تریلیون دلاری قادر خواهند بود تا سه کمپانی اپل ، گوگل و فیسبوک را یکجا مال خود کنند.

زومیت: به نظر می‌رسد هزینه‌ی نبرد در یمن مخارج سنگینی را به سعودی‌ها وارد کرده است، بطوریکه سران این کشور در پی خصوصی سازی آرامکو هستند. سران سعودی با عرضه‌ی عمومی سهام و به دست آوردن سرمایه‌ی ۱.۴ تریلیون دلاری قادر خواهند بود تا سه کمپانی اپل ، گوگل و فیسبوک را یکجا مال خود کنند.

کاهش بسیار زیاد قیمت نفت باعث شده تا کشور‌های تولید و عرضه‌ کننده‌ی طلای سیاه با مشکلات زیادی روبرو شوند. عربستان سعودی نیز از این قاعده مستثنی نیست و از این‌رو برای خصوصی سازی بزرگ‌ترین کمپانی نفتی جهان که در اختیار سران این کشور است، تصمیماتی اتخاذ شده است. اخبار مربوط به عرضه‌ی سهام این کمپانی از زمستان سال جاری میلادی به گوش رسیده، حال آنکه به نظر می‌رسد این موضوع در آینده‌ی نزدیک به حقیقت می‌پیوندد.

عربستان در نظر دارد تا سرمایه‌ای ۱.۴ تریلیون دلاری را به صندوق ذخیره‌ی ارزی خود اضافه کند که این مبلغ از طریق فروش سهام آرامکو محقق خواهد شد. همانطور که اشاره کردیم، کاهش قیمت نفت آل سعود را بر آن داشته تا چنین تصمیمی بگیرد. براساس اطلاعات ارائه شده این سرمایه‌ی عظیم در حوزه‌های غیر از نفت سرمایه‌گذاری خواهد شد تا از این طریق وابستگی اقتصاد عربستان به منابع و ذخایر نفتی کاهش پیدا کند.

دست اندرکاران اداره‌ی کشور در عربستان در نظر دارند تا در کنار انجام رفورم اقتصادی، مالیات را افزایش داده و همچنین هزینه‌های جاری خود را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد. اقصاددان‌ها در نظر دارند تا بودجه‌ی این کشور را به نوعی تنظیم کنند تا همواره با بتوان با نفت ۴۰ دلاری بدون مشکل به اداره‌ی کشور پرداخت.

قیمت هر بشکه نفت خام عرضه شده به بازار از ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی به دلیل عرضه‌ی زیاد از تقاضا به زیر ۱۰۰ دلار کاهش یافته و با عث شده تا قیمت این محصول رو به افول گذاشته و تا مرز ۳۰ دلار نیز کاهش پیدا کند. براساس برآوردهای صورت گرفته میزان بیکاری در عربستان جزو آمار‌های بالای بیکاری در جهان است و همچنین انتظار می‌رود رشد اقتصادی این کمپانی نیز در سال جاری کمتر از ۱.۵ درصد باشد که کمترین میزان از سال ۲۰۰۹ به این سو است.

نقشه راه ارائه شده توسط مقامات سعودی نشان از این دارد که این کشور برای سه برابر کردن درآمد غیرنفتی خود تا سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده است. باید دید که آیا عربستان قادر خواهد بود به اهداف خود دست پیدا کند یا خیر؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا هی بگید اینا نفتشون تموم بشه میمیرن بالاخره اینام حواسشون هست که از الان به فکر تموم شدن نفتشونم باشن ما باید یه فکری بحال خودمون بکنیم که سهام هیچ جا رو نداریم و هموناییم که داشتیم از دست دادیم

    • وحید

      بزرگترین دلیلی که باعث میشد کشورهای جهان با عربستان همراه باشن وجود اهرم نفت در دست عربستان هست که اگر این قدرت از عربستان گرفته بشه شک نکنید عربستانی وجود نخاهد داشت.

    • صدرا

      نه تنها هیچ ضرری بهشون واردنشده با این همه پول ودارایی که دارند میخوان این سه کمپانی رو بخرن .حالا کجاش بهشون ضرر وارد شده بگید خب؟

    • بدون نام

      تابحال هر خبری از عربستان خوندیم کنارش حتما یمن هم ضمیمه است .این یعنی چی ؟!!یعنی روزنامه نگاری حرفه ای بر اساس قضاوت نویسنده ؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج