اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۴۶۸
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

اخباری که در نشست تهران گم شدند

اجلاس عدم تعهد، آمدن و رفتن میهمانان ویژه‌اش، حضور مقاماتی از ۱۲۰ کشور جهان در تهران، محدودیتهای ترافیکی‌اش، میزبانی ایران از میهمانانش، ۵ روز تمام بر بقیه اخبار کشور سایه انداخته بود. اخباری که می توانست به خودی خود در شرایط عادی به صفحات اول روزنامه ها راه پیدا کند.

مجله مهر: اجلاس عدم تعهد، آمدن و رفتن میهمانان ویژه‌اش، حضور مقاماتی از ۱۲۰ کشور جهان در تهران، محدودیتهای ترافیکی‌اش، میزبانی ایران از میهمانانش، ۵ روز تمام بر بقیه اخبار کشور سایه انداخته بود. اخباری که می توانست به خودی خود در شرایط عادی به صفحات اول روزنامه ها راه پیدا کند.

در روزهای اخیر در کنار برگزاری اجلاس عدم تعهد، اتفاقاتی هم روی داد که در سایه برگزاری اجلاس تهران، کمی تا حدودی پنهان ماند.

رونمایی از هشت داروی بیولوژیک راهبردی

رئیس‌جمهور ظهر هفتم شهریور، طی یک مراسم از هشت داروی بیولوژیک راهبردی تولید شده به دست محققان و داروسازان کشور رونمایی کرد. این خبر در بحبوحه برگزاری اجلاس سران عضو جنبش عدم تعهد خیلی مورد توجه قرار نگرفت.

داروی نوترکیب فاکتور ۸ برای درمان بیماری‌های خونی و هموفیلی و داروی تراستوزومب هرسپیتین برای درمان سرطان سینه و واکسن هموفیلوس آنفولآنزا برای پیشگیری از مننژیت اطفال از جمله داروهای رونمایی شده توسط رئیس‌جمهور بود.

همچنین در این مراسم از داروی نوترکیب FSH برای درمان ناباروری، داروی هورمونی سینوپار (PTH) برای درمان اختلال غدد پاراتیروئید، پک GCSF برای پیوند مغز استخوان و خون سازی در بدن بیماران پس از شیمی درمانی، اتانرسپت برای درمان تورم مفاصل و داروی هورمونی لوپرولاید برای درمان سرطان پروستات و ریه رونمایی شد.

چه خبر از پارالمپیک در لندن

درست که خبرهای پارالمپیک معمولا به اندازه المپیک مورد توجه قرار نمی گیرد اما ظاهرا اجلاس سران عدم تعهد همان یک خورده توجه را هم از نتایج پارالمپیک لندن گرفته بود. کسی توجهی نکرد که مراسم افتتاحیه برگزار شد.

ورزشکاران کشورمان هم نتایج قابل قبولی تا اینجای کار کسب کرده اند. والیبال نشسته کشورمان در اولین بازی مقابل رواندا به یک پیروزی قاطع دست یافت. تیم گلبال با ۹ گل مقابل چین پیروز شد. زهرا نعمتی رکوردار تیراندازی با کمان کشورمان به جمع هشت کماندار برتر پارالمپیک لندن راه یافت. مسابقات هنوز ادامه دارد.

غربت گزارش آمانور در روزنامه های کشور

در شرایط عادی اگر گزارش فصلی آمانو با تمام اتهاماتی که علیه ایران زده است منتشر می شد حداقل تیتر این گزارش به صفحه اول روزنامه ها راه می یافت. اما روز شنبه به غیر از یکی دو روزنامه، بقیه روزنامه ها یا اصلا این گزارش را کار نکردند یا در حد یک خبر کوتاه به آن اشاره کردند.

آمانو در این گزارش خود ادعا کرده که در سایت پارچین پاکسازی هایی انجام شده است که امکان راستی آزمایی برای آژانس وجود ندارد. علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در واکنش گفته اگر کسی کمتر تخصصی داشته باشد متوجه می‌شود که به لحاظ فنی امکان پاکسازی تشعشات هسته‌ای وجود ندارد.

امداد رسانی به زلزله زده های آذربایجان به کجا رسید

نه! زلزله آذربایجان نمی‌شود که فراموش شود. امدادرسانی ها ادامه دارد. پس از گذشت ۲۰ روز همچنان تیمهای هلال احمر در مناطق زلزله زده مستقر بوده و خدمات بهداشتی، درمانی، مراقبتی و فرهنگی ارائه می کنند.

بنا به گفته مسئولان تا ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۰ شهریور بالغ بر حدود ۱۲۵ هزار و ۲۸۰ نفر از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی با همت امدادگران هلال احمر اسکان اضطراری یافتند. رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفته که نگران شیوع بیماریهای تنفسی در فصول سرد در میان زلزله زدگان آذربایجان شرقی هستیم.باید به فکر شرایط اسکان بهتر مردم باشیم و چادرها به زودی به کانکس تبدیل شود.

احکام متهمان اعلام می شود

پیش از برگزاری اجلاس قاضی ناصر سراج از اعلام احکام متهمان فساد مالی بزرگ خبر داده بود. اما وکیل مه آفرید خسروی متهم شماره یک اختلاس سه هزارمیلیاردی خبر داد که اعلام این احکام به تعویق افتاده است. یادمان رفته بود که منتظر اعلام احکام باشیم. پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفته که احکام متهمان امروز اعلام می شود. بنا به گفته وی برای ۴ نفر از متهمان این پرونده حکم اعدام و برای ۲ نفر حکم حبس ابد صادر شده است.

جیگر خبری که گم نشد

به لطف بی بی سی و صدای آمریکا و شبکه من و تو، خبر ممنوع تصویر شدن شخصیت جیگر در برنامه کلاقرمزی لابلای اخبار اجلاس عدم تعهد گم نشد. در روزهایی که سران کشورهای عضو عدم تعهد به ایران آمده بودند رسانه های غربی به جای پوشش اخبار این اجلاس، تیتر یک برنامه هایشان را به خبر «شخصیت عروسکی کارتونی جیگر ممنوع‌التصویر شد»! اختصاص دادند. جالب آنکه این خبر تکذیب شد.

شخصیت کارتونی جیگر، الاغی است که اصرار دارد همه را متوجه این موضوع بکند که «خر» نیست و نامش «جیگر» است. روزنامه جام جم ارگان مطبوعاتی صدا و سیما پس از آنکه رسانه هایی مثل بی بی سی و صدای آمریکا به تفصیل درباره ممنوع تصویر شدن این شخصیت عروسکی گزارش رفتند، در مطلبی در صفحه یک خود ضمن تکذیب این خبر از رویکرد آن رسانه ها در بی توجهی به اجلاس بزرگ عدم تعهد و پوشش این خبر انتقاد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      بابا خبر جیگر که اول خودتون دادید

    • علی اصغر خشکباری

      خبرگزاری های خارجی اول صحبت های مرسی را ترجمه کردند و بعد به جیگر پرداختند.
      جججججججججججججیییییییییییییییییییییییگگگگگگگگگگگگگگگگگگررررررررررررررررر(به قول بابای شیر فرهاد)

    • edvin

      قرار شد اخبار هم بره تعطیلات ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج