adexo3
۳۱۵۶۱۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

واکنش احمد توکلی به افت قیمت نفت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه باید خوشحال بود که وضعیت فعلی قیمت انرژی ما را به این نتیجه رساند که در دنیای جدید تکیه بر خام فروشی نفت و گاز تضمینی بر اقتصاد پویا باشد، بر چرخه بهره وری اقتصادی با احیاء بناهای تاریخی تأکید کرد.

خبرگزاری تسنیم: احمد توکلی -عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: وجود منابع سرشار نفت و گاز تا الان خیلی از موقعیت‌های اقتصادی و کسب و کار را از ما گرفته و از جهتی باید خوشحال بود که وضعیت فعلی قیمت انرژی حداقل ما را به این نتیجه رسانده که در دنیای جدید تکیه بر خام فروشی نفت و گاز هیچگونه تضمینی نمی‌تواند برای یک اقتصاد پویا باشد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کاهش قیمت نفت قطعاً دولت را اذیت می‌کند و باعث ایجاد باری به دوش مردم هم خواهد شد اما اگر بخواهیم واقعاً با آینده نگری پیش برویم این همان موقعیتی است که باید به سوی داشته‌ها و ظرفیت‌های خودمان برگردیم.

وی افزود: خیلی از ظرفیت‌های داخلی ما زیر سایه نفت و گاز مغفول مانده و یکی هم همین بحث گردشگری و میراث فرهنگی است که البته موضوعی صرفاً اقتصادی نیست و ابعاد عمیق فرهنگی هم دارد.

توکلی، تأکید کرد: ما الان باید به فکر بیفتیم که چطور از این ظرفیت استفاده کنیم. الان کشورهایی در حاشیه خلیج فارس که تاریخ و میراث فرهنگی چندانی ندارند آمده اند و برای خودشان دارند تاریخ سازی می‌کنند و از این محل کسب درآمدهای نجومی دارند. پس اصلاً قابل توجیه نیست اگر ما داشته‌های فرهنگی مهم و ارزشمندی در سطح گسترده داشته باشیم و آن را مورد توجه قرار ندهیم.

این استاد دانشگاه، تصریح کرد: توجه به میراث فرهنگی و زنده کردن آن مانند همین احیاء بناهای تاریخی، می‌تواند هم برای ما درآمدزایی داشته باشد و هم هویت سازی که اتفاقا بخش دوم آن هم با توجه به توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است.

وی، خاطرنشان کرد: اگر بشود در کشور بافت‌ها و اماکن تاریخی را احیاء کرد و آنها را وارد چرخه بهره وری اقتصادی کرد، این کار هم جبران گذشته است و هم زمینه سازی برای آینده خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج