اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۵۹۸۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مروری بر حاشیه های تلویزیون

ر ۴۸ ساعت گذشته طبق معمول تعطیلات آخر هفته باز هم در میان اتفاقات خوب سهم اصلی از آن برنامه های زنده و گفت و گو محور بود. در این میان چند ناامیدی تبدیل به بهانه مرور امروز ما شد.

روزنامه سینما: در ۴۸ ساعت گذشته طبق معمول تعطیلات آخر هفته باز هم در میان اتفاقات خوب سهم اصلی از آن برنامه های زنده و گفت و گو محور بود. در این میان چند ناامیدی تبدیل به بهانه مرور امروز ما شد.

کارگردان کجاست؟

برنامه «دورهمی» هم دارد تبدیل به معمایی لاینحل می شود! جمعه شب قسمت تازه این برنامه تلویزیونی در حالی روانه آنتن شد که از نظر کیفی چند گام پایین تر از قسمت های پخش شده از این برنامه بود. روند نزولی کیفیت این برنامه طنز که فعلا از کیسه اعتبار مهران مدیری برای سرپا ماندن بهره می گیرد در حالی ادامه دارد که هنوز مشخص نیست توفیق یا عدم توفیق آن را باید به پای چه کسی نوشت؟

ایده محوری نمایش این قسمت از «دورهمی» با موضوع «وجدان» به شدت دم دستی بود و ضعف این بخش از برنامه در بخش دعوت از مهمانان ویژه هم جبران نشد! برداران صفاریان پور هرچند از کاراکترهای موفق سیما محسوب می شوند اما حضورشان در «دورهمی» نتوانست محفل جمع شب آن را از سردشدن نجات دهد!

مروری بر حاشیه های تلویزیون

پس کیفیت چی شد؟

در تعطیلات نوروزی یکی از لذت های مشترک برای علاقه مندان به تولیدات کلاسیک سینما و تلویزیون ایران، تماشای نسخه بازسازی شده و باکیفیت سریال «هزاردستان» بود. سریال خاطره ساز علی حاتمی که هرچند بازپخش چندباره آن می توانست مانع از تماشای مجدد آن شود اما کیفیت نسخه ای که روانه آنتن شبکه تهران شد به حدی بود که بسیاری به عنوان اثری تازه و نو با آن همراه شدند.

این امتیازی است که انتظار می رفت همه شبکه های HD سیما حتی دربازپخش آثار آرشیوی آن را مدنظر داشته باشند؛ با این همه اما جمع شب نسخه ای از فیلم سینمایی «کمال الملک» روی آنتن شبکه افق رفت که نسبتی با کیفیت HD آنتن این شبکه نداشت. این که شرایط سخت افزاری آماده سازی این آثار مناسب با کیفیت HD چگونه است به جای خود اما به نظر می رسد می توان حفظ استاندارد کیفی تعریف شده برای شبکه ها را در طراحی کنداکتور آن بیش تر مدنظر داشت.

مروری بر حاشیه های تلویزیون

باز هم که همان آش!

سال گذشته هم در چند نوبت به این نکته اشاره کردیم که تلویزیون ایران از فقدان استاندارد گرافیکی رنج می برد و شبکه های مختلف در طراحی آیتم های تصویری متناسب با مناسبت های مختلف معمولا ساز خود را می زنند. در نوروز ۹۵ اما که طبق سنت هرساله جانمایی و طراحی گرافیکی نام سال در گوشه ای از قاب شبکه های مختلف کلید خورد، شاهد توازن و یکدستی قابل ملاحظه ای بودیم که ما را تا حدود زیادی به برطرف شدن کامل آن فقدان گرافیکی امیدوار کرد. این امیدواری اما عمر بلندی نداشت!

جمعه شب و هم زمان با آغاز ماه رجب و ولادت امام محمدباقر (ع) باز هم شبکه های ختلف هرکدام ساز خود را زدند و از ظن خود طراحی و گرافیک ناهمگونی را برای تبریک این مناسبت ها به کار بردند! جالب این که حتی در جانمایی ثابت هم هماهنگی میان شبکه ها نبود و برخی گوشه راست و برخی گوشه چپ را برای این منظور انتخاب کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج