۳۱۶۸۸۸
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

هیات حج ایران به عربستان رفت

هیأت حج ایران به ریاست «سعید اوحدی»، رییس سازمان حج و زیارت برای انجام مذاکرات حج ۹۵،‌ امروز (سه‌شنبه) عازم عربستان شد.

خبرگزاری مهر: هیأت حج ایران به ریاست «سعید اوحدی»، رییس سازمان حج و زیارت برای انجام مذاکرات حج ۹۵،‌ امروز (سه‌شنبه) عازم عربستان شد.

این هیأت به دعوت رسمی وزیر حج عربستان به این کشور رفته و قرار است روز پنجشنبه ۲۶ فروردین‌ماه با مقامات حج عربستان دیدار داشته باشد، دیداری که سرنوشت حج ۹۵ در آن مشخص خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت پیش‌تر گفته بود: تأمین امنیت زائران و اطمینان و تضمین این موضوع از جمله موضوعات اصلی مذاکرات ایران با عربستان خواهد بود.

ایران و عربستان همه ساله به تاریخ قمری در ماه ربیع‌الاول تکلیف حج را مشخص می‌کردند، اما قطع یک‌طرفه روابط سیاسی ازسوی عربستان، مذاکرات حج دو کشور را نیز تحت الشعاع قرار داد. با این حال سازمان حج و زیارت ایران، روند ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۹۵ را متوقف نکرد.

با وجود آن‌که دولت عربستان اعلام کرده بود پذیرای زائران ایرانی در حج امسال است،‌ اما تاخیر در روند صدور ویزای هیأت مذاکره ‌کننده ایران برای تعیین تکلیف در این خصوص، گویای تناقض در رفتار سعودی‌ها بود. مذاکرات و امضای تفاهم‌نامه‌ی حج ایران و عربستان سه ماه پیش باید انجام می‌شد.

در حال حاضر مقامات حج ایران با توجه به مواضع دولت آل سعود و تا زمانی که مذاکرات طرفین انجام شود، پیش‌بینی قطعی درباره سرنوشت حج ۹۵ ندارند.

سعید اوحدی با اشاره به خلف وعده‌های عربستان سعودی گفته بود: ما شاهد قطع یک طرفه روابط سیاسی از سوی کشور عربستان هستیم و امکانات و منابع انسانی کنسولی در آن کشور نداریم، بنابراین باید وضعیت تأمین حقوق زائران مشخص شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز چند روز پیش، پس از اعلام قطعی بودن سفر هیأت حج ایران به عربستان، گفته بود: در صورتی که این مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او همچنین در پاسخ به نگرانی‌ها مردم نسبت به سرنوشت حج واجب، اظهار کرده بود: «مردم مطمئن باشند اگر تصمیم داشته باشیم امور حج را با توافقی که صورت خواهد گرفت انجام دهیم، برای آنچه با آن روبرو خواهیم شد برنامه ریزی کرده و مرحله به مرحله به آنها اطلاع رسانی می‌کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      بازم میخواین یه بلای دیگه به سرمون بیارن؟!؟؟؟؟

    • بدون نام

      کاش ایران به خاطر حج به عربستان سفر نمیکردند تا به دولتهای عربی بفهمانند که ایران مانند گذشته نیست که هر دولتی بخواهد توهین و تهدید کند در عرصه سیاسی
      عدم قبول حج از طرف ایران نشان دهنده اراده مهکم کشور در برابر دولتهای کوچک و ناچیز عربی هست

    • احسان

      هر چی توهین به ما می کنن و تحقیرمون میکنن بازم باید منت شون رو بکشیم که به کاراشون ادامه بدن...؟

    • حسین

      اقایان محترم چه می شود اگر چند سالی حضرات پول دار به حج نروند و هزینه حج را به امری خدا پسندانه کمک به محرومین صرف کنند مگر در زمان حضرت امام عزیز چند سالی که به حج نرفتن اسمان به زمین نرسید چند سالی هم اگر نروند هیچ اتفاقی نمیافتد

    • بدون نام

      سفر به عربستان کمک به اقتصاد عربستان برای خرید تسلیحات نظامی و تهدید ایران!!

    • حسین

      نظرات همه را چاپ کنید

    • بدون نام

      !!یعنی اینقدر بد بخت شدیم که واسه پول ,بالاخره باید منت دشمنمونو بکشیم!!ای خدا تو کجا و ما کجا!!تو چی میخوایی و ماها دنبال چی هستیم!!

    • بدون نام

      ماندم چقد میخوان اینا ملترو خاروذلیل کنن پیش این عربها.چقدر باید منت کشی این اقایونرو ببینیم.یعنی اینقد بهره میبرن از حج!!!!!!

    • بدون نام

      ۴۶۰نفر مردن بازم عبرت نگرفتن،.

    • قاس

      اقایان محترم مادر م هفتاد وپنج سال سن دارد رفت پولش از بانگ گرفت گفت عربستان به مردم کشور عزیزم رحم نمی کند به هموطم توهین می کنند صدسال دیگر هم زند باشم مکه نمیرم هفتادو پنج سال سن دارد

    • شهاب

      مجدداً دنبال یک فاجعه اخلاقی و حادثه دیگر در دل جاهلیت حجاز هستیم ، بقول قدیمیها چشمون حیا نکرد؟

    • بدون نام

      هیچ نظر مخالفی چاپ نشده !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج