adexo3
۳۱۷۳۶۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سخنرانی نامزدهای دبیرکلی سازمان ملل

نامزدهایی که برای به کسب سمت دبیرکلی سازمان ملل با یکدیگر رقابت می‌کنند در اولین جلسه بررسی کاندیدها در انتخاب این مقام عالی دیپلماتیک به سوالاتی درباره بحرانهای جهانی چون تغییرات آب و هوایی و درگیری‌های خاورمیانه پاسخ دادند.

خبرگزاری ایسنا: نامزدهایی که برای به کسب سمت دبیرکلی سازمان ملل با یکدیگر رقابت می‌کنند در اولین جلسه بررسی کاندیدها در انتخاب این مقام عالی دیپلماتیک به سوالاتی درباره بحرانهای جهانی چون تغییرات آب و هوایی و درگیری‌های خاورمیانه پاسخ دادند.

سازمان ملل علاوه بر این، برنامه سه روزه خود برای شنیدن برنامه‌ها و توضیحات نامزدها را روز سه شنبه آغاز کرد.

این اولین بار در تاریخ ۷۰ ساله سازمان ملل است که انتخاب دبیرکل آن به صورت گزینه‌ای و علنی صورت می‌گیرد.

سه تن از ۹ رقیبی که برای دبیرکلی رقابت می‌کنند روز گذشته رویکردهای خود را به عنوان جانشین با کی مون، دبیرکل فعلی به مجمع عمومی ۱۹۳ عضوی عرضه کردند.

بان کی مون قرار است ژانویه سال آتی سمت خود را تحویل دهد.

پیش از این به مدت چهار دهه انتخاب دبیرکل سازمان ملل کاملا به دست شورای امنیت و پنج عضو دائم آن انگلیس، فرانسه، چین، روسیه وآمریکا و طی روندی پشت درهای بسته صورت می‌گرفت اما مجمع عمومی سال گذشته رای به تغییر این فرآیند داد و از نامزدها خواست تا درخواست کاندیداتوری خود را به صورت رسمی به این سازمان ارائه کنند. با این حال تصمیم نهایی در انتخاب نامزدها هنوز به دست شورای امنیت انجام می‌شود اما این قدرت را به کشورهای عضو مجمع عمومی داده است تا برای کاندیداتوری نامزد مورد نظر خود به این شورا فشار وارد کنند.

ایگور لوکسیک، وزیر خارجه ۳۹ ساله مونته نگرو، جوان‌ترین کاندیدای سمت دبیرکلی سازمان ملل است. ایرینا بوکووا ۶۳ ساله بلغاری که ریاست یونسکو را برعهده دارد کاندیدای دیگر این سمت است که به نظر گزینه انتخابی مسکو می‌آید. او رقیبی جدی در این رقابت است و می‌تواند اولین زن از اروپای شرقی باشد که به عنوان دبیرکل سازمان ملل انتخاب می‌شود.

این در حالی است که روسیه می‌گوید، دبیرکل آتی سازمان ملل باید از کشورهای شرق اروپا باشد چرا که شرق اروپا تنها منطقه‌ای است که تاکنون سکاندار این سمت نبوده است.

گزینه بعدی آنتونیو گوتیرس، کمیسیونر سابق امور پناهندگان سازمان ملل است که وعده داده به عنوان یک "تسهیل کننده، واسطه، میانجی راستگو، میانه ساز و سفیری برای صلح" عمل کند.

انتخابات نهایی برای انتخاب دبیرکل انتظار می‌رود در ماه سپتامبر برگزار می‌شود . طی دو روز آتی شش کاندیدای دیگر به ارائه نقطه نظرات خود خواهد پرداخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج