۳۱۸۷۸۷
۹۴ نظر
۵۰۰۴
۹۴ نظر
۵۰۰۴
پ

۱۰ پرسش صریح یک نماینده از سعید جلیلی

غلامعلی جعفرزاده نماینده فعلی مجلس و نماینده منتخب مردم رشت در مجلس دهم طی نامه ای سرگشاده به سعید جلیلی مسوول سابق پرونده هسته ای به اظهارات اخیر او در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان واکنش نشان داده است.

خبرگزاری خانه ملت: غلامعلی جعفرزاده نماینده فعلی مجلس و نماینده منتخب مردم رشت در مجلس دهم طی نامه ای سرگشاده به سعید جلیلی مسوول سابق پرونده هسته ای به اظهارات اخیر او در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان واکنش نشان داده است.

متن بدین شرح است:

رئیس سابق تیم مذاکره جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر جلیلی

از آنجا که در روزهای اخیر با حضور در حوزه انتخابیه اینجانب و در جمع دانشگاهیان گیلان سخنانی از جنس سخن دیگر دوستان و همراهان تان بیان کرده‌اید برخود لازم می‌دانم تا به عنوان نماینده مردمی که در انتخابات ۹۲ و همچنین در انتخابات ۹۴ با رای خود نشان داده‌‍‌اند که کدام روش را ترجیح می‌دهند نکاتی را خدمت‌تان متذکر می‌‍شوم.

جناب آقای دکتر جلیلی

آنچه پیش از هر چیز لازم است به یادتان بیاورم این است که سخن شما مبنی بر اینکه اگر رئیس جمهور می‌بودید زیر برجام را امضا نمی‌کردید نه سخنی تازه است نه مایه تعجب. چرا که اصولا آنچه باعث شد تا در انتخابات سال ۹۲ مردم به راه و روشی که دقیقا عکس خواسته شما بود رای دهند و راه دیگر انتخاب کنند همین آگاهی مردم به روشی بود که حالا بار دیگر بر آن تاکید کرده‌اید. اما اینکه امروز در شرایطی که مردم پس از سه سال مذاکره نفس گیر، امیدوارانه چشم به آینده‌ای دوخته‌اند که در سایه توافق حاصل شده ، شاهد زدوده شدن تدریجی آثار تحریم‌ها وقعطنامه‌ها از زندگی خود باشند، چرا برخود لازم دیده‌اید بار دیگر به مردم یادآوری کنید اگر بزنگاه انتخاب، نام شما را روی برگه‌های رای می‌نوشتند، چه سرنوشتی در انتظار ملت و مملکت بود؟ سوالی که پاسخ آن را هیچ‌کس نمی‌داند!

جناب آقای دکتر جلیلی

در سخنان خود پرسیده‌اید که چرا بعد از برداشته شدن تحریم‌ها و آغاز اجرای برجام تا کنون، سرمایه گذاری در ایران شروع نشده است؟! سوال خوبی است و البته در دل خود یک نکته مهم را دارد.

در واقع شما نیز معتقد هستید که راه عبور از مشکلات فعلی، سرمایه گذاری است و حالا من از شما می‌پرسم که چه شرایطی و مسیر چه کسانی، سرمایه گذاران را از کشور ما دور کرد؟ و سرمایه‌های آنها را به کشورهای همسایه سوق داد؟

واقعا گمان می‌‍کنید راه افزایش سرمایه گذاری در کشور ادامه دادن مسیری بود که در آن برای فروش نفت خود نیز مجبور بودیم پای بابک زنجانی‌ها را به معاملات نفتی کشور باز کنیم؟

آیا به سهم خود و دوستانتان در از دست رفتن امنیت سرمایه گذاری در ایران فکر کرده‌اید؟

آیا می‌توانید به کارهایی که در دوره مسئولیت خود برای کاهش ریسک سرمایه گذاری و افزایش امنیت اقتصادی در ایران انجام داده‌اید اشاره کنید؟

آیا فکر نمی‌کنید شما هم در وضعیتی که کشور به آن دچار شد مسئول هستید و حالیه باید به جای انتقاد از کسانی که گام اول را برای حل مشکلات برداشته‌اند لااقل گامی در جهت جبران گذشته بردارید؟

اگر شما واقعا نگران سرمایه گذاری در کشور هستید لطفا بفرمایید تاثیر کارهایی نظیر حمله به سفارت عربستان در القای توهم ناامن بودن ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

جناب آقای دکتر جلیلی

بسیار بعید می‌دانم که شما بدون اطلاع از آنچه در اثر مذاکرات ۶ ساله شما و البته سیاست‌های داخی دوستان و حامیان شما در دولت سابق برکشور گذشته بود، خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ معرفی کرده باشید. اما از آنچه که سخنان اخیرتان به سخنان کسانی شباهت دارد که نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند بدانند که در پایان دولت قبل کشور در آستانه رسیدن به چه نقطه خطرناکی قرار داشت. پیشنهاد می‌کنم اگر واقعا از وضعیت کشور در آن روزها خبر ندارید سوال کنید تا مورد به مورد از شاخص‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که به موازات سیاست خارجی شما و سیاست داخلی دوستان و حامیانتان افول پیدا می‌کرد برایتان بگویم. چرا که من و همکارانم در مجلسی به عنوان نمایندگان مردم مشغول به کار بودیم در فصل چیدن میوه‌های عملکرد ۶ ساله شما و عملکرد ۸ ساله دولت قبل با گوشت، پوست و استخوان خود معنای تحریم‌ها و قطعنامه‌ها را لمس می‌کردیم.

به همین دلیل است که امروز نه تنها از برجام و دستاوردهای آن چه در سیاست خارجی و چه در حوزه سیاسی و اقتصادی داخل کشور دفاع می‌کنیم و به اجرای آن و اثراتی که می‌تواند بر زندگی مردم این مرز و بوم داشته باشد خوشبین و امیدواریم بلکه خود را محق می‌دانیم که در قبال هزینه‌های مادی و معنوی ایجاد شده برای کشور لااقل از شما که همچنان آن راه را ترجیح می‌دهیم سوال کنیم که چرا به جای تاختن به مذاکره کنندگان فعلی دستاوردهای مذاکرات قبلی را برای مردم نمی‌گویید؟

جناب آقای دکتر جلیلی

در سخنان خود گفته‌اید:« کسی با گفت‌وگو مخالف نیست، اما مهم این است که چگونه گفت‌وگو شود.» این طنز تلخ روزگار ماست. این که امروز شما همچنان در جایگاه مطالبه گری نشسته‌اید و گمان می‌برید که باید مذاکره کنندگان فعلی و حامیان آنها به شما و دوستان‌تان در قبال هرآنچه در مذاکرات اتفاق افتاده و همه نتایج این مذاکرات، پاسخ‌گو باشند، من را به یاد ۶ سال مذاکراتی انداخت که شما مسئولیت آن را به عهده داشتید. همان ۶ سالی که مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، در مناظره‌های انتخاباتی سال ۹۲ درباره‌اش به شما گفت:« مذاکره بیانیه خواندن نیست.

دیپلماسی کلاس فلسفه نیست. چیزی که مردم می‌بینند این است که این همه سال شما می‌روید وهر روز هم تحریم‌ها بیشتر می‌شوند.هنر دیپلمات این است که نگذارد کار رزمندگان هدر برود.»

همان ۶ سالی که نایب رئیس مجلس در جلسه کمیسیون برجام ودر حضور جنابعالی در موردش گفت:« مقطعی که شما مدیریت تیم را بر عهده داشتید که کمترین نفد و مباحثه صورت نمی‌گرفت.

اعتقاد بنده این است که در آن زمان ۳ قطعنامه به تصویب رسید نقد و بررسی‌های صورت می‌گرفت می‌توانستیم به نقش دولت که بازدارنده داشت کمک کنیم. ما بارها از شما برای حضور در کمیسیون امنیت دعوت کردیم اما شما یک بار در جلسات حضور پیدا کردید. اگر اجازه می‌دادید بحث و مباحثه‌ای صورت می‌گرفت احتمال داشت تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ به تاخیر بیفتد و یا حتی تصویب نمی‌شد.»

آقای دکتر جلیلی

شما در آن ۶ سالی که دستاوردش برای ملت و مملکت چنان بود که همه دیدیم حتی یک بار درجایگاه پاسخگویی ننشستید تا نمایندگان مردم در مجلس و یا کارشناسان فن و یا اصحاب رسانه سوالات خود را درباره آنچه در مذاکرات می‌گذرد و آنچه هزینه می‌شود و آنچه به دست می‎‌آید از شما بپرسند.

حالا چگونه است که وقتی افرادی از سوی ملت و تا تشخیص مقام معظم رهبری جایگزین شما می‌‍شوند و سکان مذاکرات را در دست می‌گیرند، نه تنها امروز و بعد از پایان مذاکرات، بلکه حتی در کوران مذاکرات باید در مقابل واژه به واژه این مذاکرات به شما و دوستانتان توضیح دهند؟ البته که طرح این پرسش به معنای تخطئه وضعیت این دوسال نیست و ما این پرسشگری را حق مخالفان و منتقدان می‌دانیم. اما سوال اصلی این است که چرا این حق، در آن ۶ سال از صاحبانش دریغ شد؟

جناب آقای دکتر جلیلی

حالا که بار دیگر با ادبیاتی شبیه روزهای مناظره‌های انتخاباتی، از موضع بستانکار وارد صحنه شده‌اید و روایتی قهرمان گونه از «امضا نکردن» سند توافق به عنوان نقطه قوت خود ارائه کرده‌اید، جا دارد تا با توجه به سوالات و ایراداتی که شما و دوستان و حامیانتان در مقابل تیم مذاکره کننده دولت فعلی مطرح کرده و می‌کنید، ما نیز به عنوان نمایندگان مردمی که در انتخابات‌های ۹۲ و ۹۴، به مشی و رویکرد شما «نه» گفتند، از شما بخواهیم که یک بار هم در جایگاه پاسخگویی قرار بگیرد و پیش از اینکه از موضع بستانکار درباره این سه سال مطالبه گیری کنید، از موضع مسئول و پاسخگو، درباره آن ۶ سال توضیح دهید.

بدیهی است که ما نه بنا داریم و نه دوست داریم که رفتاری مانند رفتار دوستان شما مذاکره کنندگان موفق کشورمان داشته باشیم و تضمین می‌دهیم که در روز سوال از شما در مجلس دهم، نه روی کسی بتن بریزیم و نه کسی را جوجه خروس و خائن معرفی کنیم.

ما به عنوان کسانی که در اسفند ۹۴ برای ادامه راه برگزیده مردم در خرداد ۹۲ از سوی همان مردم انتخاب شده‌ایم منتظر اعلام آمادگی شما برای پاسخ دادن به سوالات ما هستیم و هم مشخص شود که اگر بنا بود راه شما ادامه پیدا کند و برجام امضا نشود امروز در چه شرایطی بودیم و هم معلوم شود و که چرا این روزها هم ترامپ و برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوی آمریکا وعده پاره کردن برجام را می‌دهند و معتقد هستند که ظریف توانسته است توافقی را به طرف غربی تحمیل کند که به نفع ایران و زیان آنهاست.

هم شما و دوستان‌تان معتقد هستید که نباید این سند تاریخی امضا می‌شد.

والسلام

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

۱۳۹۵/۱/۲۹
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید امین

      احسنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه میدونن که بودن چند نامزد اصولگرا و شکسته شدن رای ها باعث کم رای اوردن دکتر جلیلی بود

      • بدون نام

        ۱۵:۱۳همه میدونن فلان بازی با کلماته نظرات و مثبت همین صفحه رو بشمار میاد دستت

      • بدون نام

        زنده باد ایران . با وجود نماینده هایی مثل نماینده رشت ایران هرگز نمیرد.

      • حسن

        احسنت و هزار باريكلا به شيرمرد ديار جنگل

    • بدون نام

      آفرین به شما نماینده شجاع که حرف دل مردم رو زدید...

      پاسخ ها

      • مجتبی

        حرف دل شما رو زده نه مردم.
        مردم تو بدبختی دارن دستو پا میزنند اما برخی...

      • سید امین

        اقا مجتبی شما برخی هستین این نماینده دقیقا حرف دل مردم رو زده

      • بهمنیار

        آقای جعفرزاده نماینده محترم رشت شما در متن بالا گفتید که: امروز در شرایطی که مردم پس از سه سال مذاکره نفس گیر، امیدوارانه چشم به آینده‌ای دوخته‌اند که در سایه توافق حاصل شده -- باید به شما بگویم بعضی امیدواری ها به حماقت شبیه تر است آن هم با این برجام که به گفته رهبری خسارت محض است ظاهرا شما دروغ های شیرین را بهتر از حقیقت تلخ دوست دارید ، طفلی مردم رشت

    • بدون نام

      سخنان اخیرتان به سخنان کسانی شباهت دارد که نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند بدانند که در پایان دولت قبل کشور در آستانه رسیدن به چه نقطه خطرناکی قرار داشت.

      پاسخ ها

      • بت شکن

        توهم نقطه ی خطرناک دولت قبل را چطور میتوانید اثبات کنید؟

    • بدون نام

      آفرین بر تو

    • بدون نام

      الان حمله به سفارت عربستان تقصیر دکتر جلیلی بوده؟ حرفهای رئیس بانک مرکزی رو دیشب شنیدید "هیچی بوده حاصل برجام"، بالاترین مقام این کشور اعلام کرد رفت و امد خارجی ها تا کنون ثمری نداشته، بس کنید تا کی با تبلیغات رسانه ای میخواهید بد عهدی آمریکاییها و دوستانسشون رو توجییح کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توجیه

      • بدون نام

        اصلا به کسی کاری نباید داشته باشیم برجام چند ماهه قبلش چی اوضاع خوب بوده !

      • بدون نام

        شما هشت سال خرابكاري كردين كسي اعتراض نكرد . حالا يك سال و نيم هم روش

      • بدون نام

        بالاترین مقام کشور ؟!!!

      • بت شکن

        این 8 سال خرابکاری را میتوانید اثبات کنید یا دلیلش مثل دلیل ت....؟

      • r.s.ay

        آقای بت شکن!!لطفا شما برین بت های 8 سال ریاست جمهوریه اون آقا رو بشکنین!!!به شما و امثال شماها هیچ موقع نمی شه حرف منطق رو فهموند...!خسته نباشی برادر,همچنان به بت شکستنت ادامه بده!!

    • بدون نام

      با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا و ایران برجام و روحانی رو قصد دارن بکوبن

    • بدون نام

      چطور یه آدمی که معلوم شد 3 میلیون رای داره به نمایندگی 80 میلیون میرفت مذاکره با چه اعتماد به نفسی هنوز نظر میده

      پاسخ ها

      • شهروند از تهران

        این انسان که 3 میلیون رای داشت در آن موقع نمایبنده دکتر احمدی نژاد بود که با 24 میلیون رای به مجلس رفت. پس نماینده 24 میلیون نفر و نماینده اکثریت مرمد کشور بود.
        شما حالت خوب نیس فکر کنم.
        اوضاع کشور توی 100 روز درست نشد حالا همش تو گذشته گیر کردند و دنبال مقصرند. صنعت هسته ای تعطیل شد. خوئد سردمداران و اطرافیان دکتر روحانی اعتراف کردند که در برجام باختند.

        خوابیییییییین؟!!!

      • بدون نام

        شهروند تو خوابی
        اونم ازنوع خواب های خرگوشی
        هین گذشته که میگی عامل اصلی عقب موندگی کشوره . تو هشت سال مملکت رو به فنا دادید حالا میخواین تو 100 روز درست شه؟ اونم با اینهمه هجمه تخریب از طرف دوستان احمدی جونتون؟؟؟

      • بدون نام

        مثل اینکه زدین خودتونو به خواب برجام نمیشد داشت جنگ میشد چون غرب قانع نشد واژه راستی آزمایی گزینه روی میز یادت بیاد انقدر فرافکنی نکنید
        پاسخ
        شهروند از تهران

      • بدون نام

        اگه دکتر جلیلی هم هزارتا وعده وعید میداد، مطمئن باش رای میاورد

      • بدون نام

        عه عه حالم از این کسایی که از جنگ میترسن بهم میخوره

      • بدون نام

        ۱۶:۴۳ من از کسانی که با کلمات بازی میکنند عمر و استعداد آدم رو نابود میکنند انقدر حالم به هم میخوره

      • بدون نام

        ۱۵:۱۵ جنگ دو هفته ای آمریکا با صدام یادت بیاد

      • بت شکن

        با منطق شما که خودت هم نباید نظر بدی.

    • بدون نام

      جلیلی و احمدی نژاد در یک ترازو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پاسخ شما رو جيبوتي ها دادن .مگر احمدي نزاد شام و ناهارش رو تو جيبوتي نمي خورد.

    • لیلا

      هزار تا افرین. بسیار منطقی جامع و کامل. ما هم منتظر جوابهای ایشون هستیم. کاش تمام نماینده های کشور مون هینطور بودن.

      پاسخ ها

      • بت شکن

        دنبال نماینده هایی هستی که مملکت را با ترس و تهمت اداره کنند؟
        تهمت در آستانه ی جنگ بودن کشور را چه کسی اثبات کرده است؟

      • r.s.ay

        داداش عزیز,برادر بت شکن!!!شما خیلی رو کلمه اثبات گیر کردی و هدت گیر کرده ها!!!حالا تو بیا اثبات کن...اثبات کن دیگه!!!خخخ

      • بت شکن

        کسی که ادعا میکند کشور در آستانه ی جنگ بوده و برجام نجاتش داده باید برای ادعایش دلیل بیاورد.
        همان طور که باید برای ادعای تقلب دلیل میآوردند.

    • بدون نام

      دمش گرم. شیر مادرش حلالش باشه...

    • بدون نام

      جناب ایمن آبادی مردم ما خوب ایشان وهم فکرانش را شناخته اند آن عده هم که از مناطق حوزه انتخابیه جنابعالی برای ایشان ورییس دولت نهم ودهم هورا می کشد با حذف اینها رانت های خود را از دست داده اند و خود را شکست خورده میدانند لازم است یک بار دیگر آنها در در میدان رقابت دعوت کنیم تا بهتر متوجه شوند که کیستند وچه تعدادی آنها را همراهی خواهند کرد مثل انتخاب مجلس در هفت اسفند 94 درود بر همه آنهایی که برای سر بلندی ایران وایرانی تلاش میکنند.

    • محمد

      آقای نماینده خواب نما شده اید احتمالا این نور برجام چشمان شما رو بیش از اندازه نوازش داده است که از خود بیخود شده اید یک کم واقع بین باش ابو موسی اشعری چرا توهم میزنید آقا امضای برجام شرف ایرانی رو امروز لگد مال کرده به طوری که خور هم دارن به ما لگد می پرانند بس کنید از این همه عوام فریبی یه کم هم خجالت بکشید از شهدا ومردم و ازرهبری هم خجالت بکشید بد نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منفی ها رو ببین و کمی خجالت بکش.

      • reza

        نظر محمد ، پس چرا منفی هایی که در سال 92 و 94 به شما داه شده نمیبینید . عزیز دل ، 8 سال افتضاح و گند بار اومده برادر 80 سال طول خواهد کشید تا جمع بشه . تمام زحماتی که در طول تاریخ بشریت برای عزت ایران کشیده شده بود در 8 سال دولت نهم و دهم به باد رفت . بخواب داداش بخواب

      • امیر حسین

        یعنی حالم بهم می خوره از این جور آدمایی که یکم جرات(شما بخون ...) ندارن از خودشون مایه بذارن. خو اگه جواب داری بده. چرا پشت رهبر، شهدا و مردم قایم می شی ؟ کی گفته اصلا شهیدا از کار شما راضی باشن ؟ علم غیب داری یا نعوذ بالله بهت وحی می شه ؟

      • pirooz

        پیرو نظر امیر حسین،دمت گرم،آفرین.

      • بدون نام

        افرین امیر حسین . یکی هم پیدا بشه از حق شهدای عزیز دفاع کنه :چرا پشت رهبر، شهدا و مردم قایم می شی ؟ کی گفته اصلا شهیدا از کار شما راضی باشن ؟ علم غیب داری یا نعوذ بالله بهت وحی می شه ؟

      • بت شکن

        نه برادر علم غیب نمیخواد. آن زمان که آقای جلیلی در جبهه جانباز شد ؛ آقای ظریف در آمریکا بود
        شهدای زنده الان همه دلواپسند. همین شهدای مدافع حرم همگی دلشان از این دولت خون بود.

      • حسن

        آقاي بت شكن/وقتي آقاي جليلي در جبهه جانباز شد قرارنيست كه با6سال ندانم كاريش كل ملت ايران را با تحريم خودخواسته جانباز كند.
        طوري كه تحريم به جنس پوشك بچه و يا داروي درماني نيز اثرگزار بود كه بچه يك ماهه و يكساله هم بايد اثرات تحريم خودخواسته را كه امثال آقاي جليلي مسبب آن بودند تحمل كند.

    • بدون نام

      احسنت

    • بنده خدا

      بله نماینده محترم درست میفرمایند.
      شرایط کنونی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بدلیل تفکرات ناصحیح اقایان جلیلی و همفکرانشان در طول سالیان مختلف است.
      و با یک سال و چند سال نمیشه درستش کرد. ویران کردن راحته درست کردن سخته.. تا بوده همین بوده عزیزان

      پاسخ ها

      • بت شکن

        اولا که هیچ دلیل و اثباتی برای ادعای شما وجود ندارد. مثل تهمت تقلب 88 است.
        ثانیا با فرض درست بودن ادعایتان ؛ چرا روحانی قول 100 روزه و شش ماهه داد و رای جمع کرد؟

    • از اصفهان

      درود بر این نماینده.
      ما نه جلیلی را میخوایم نه بقیه همفکران اون را

    • کاربر

      خودش میدونه رای نیاورد خودش میدونه مملکت را بدبخت کرد

    • بدون نام

      درود بر شما

    • ناشناس

      احسن آفرین بحق که نماینده ما هستی

    • مهدی

      درود بر شما

    • بدون نام

      احسنت

    • ناشناس

      آ فرين برشما نماینده شجاع که حرف دل ماروزدي.نمیدونم چرا اینا نمیخوان معنی آ را ملت روبفهمن.

    • جواد

      اقای ایمن ابادی ابروی رزمندگان بردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم رزمندگان ؟!!!

    • شرکت راست پندار

      من به شما تبریک میگویم با این لحن خوب و قاطع و کارشناسی سخن گفتید دست نریزاد

    • شرکت راست پندار

      من به شما تبریک میگویم با این لحن خوب و قاطع و کارشناسی سخن گفتید دست نریزاد

    • حسن اقا

      احسنت !!جانا سخن از زبان ما میگویی

    • امین

      دمت گرم حاجی
      جانا سخن از دل ما میگویی

    • ناشناس فدایی وطن

      جناب اقای جعفر ابادی
      باسلام
      همیشه یک طرفه به قاضی رفتن یک طرف پیروز است سوال بنده این است الان کشوری در وضعیت خویب قراردارد ایا ما دیگر تحریم نمیشویم ایا امریکا دست از دشمنی برداشته است فقط مانده بود که کشور جیبوتی مارا تهدید کند ایا صد روزه مشکلات اقتصادی حل شد ایا عزت به پاسپورت ایرانی برگشت ایا مشکل اب خوردن مردم با برجام حل شد ایا برجام را خدا اورد ایا بازگشت به قبل از برجام میشود ایا از خطوط قرمز محافظ شد قلب راکتور اراک چه شد اورانیوم غنی شده چه شد برگشت پذیر اساپت نماینده محترم بهتر است واقعیتها قبول کنی حتی صالحی سیف هم اعتراف به کلاه بزرگ برجام کردند

      پاسخ ها

      • علی

        با سلام
        نظر به اینکه سوالاتتون رو خوندم باید عرض کنم تلاش دولت در این چند سال بخوبی محسوسه اگر حوصله بحث داشته باشین میتونم بهتون عرض کنم عزیز دل کدوم عقل سلیمی باور میکنه که یکشبه تمام چیزها درست میشه ولی اثرات مثبتش معلومه
        1- بر طرف شدن سایه شوم جنگی که دولت احمدی نژاد برای مردم هدیه اورد
        2- ایجادضای ارام و ثبات در بازار (البته بازارهای خارجی یعنی ثبات قیمت کالاهای وارداتی در زمینه دارو و درمان) که خو بسیار مهمه
        همین دو دلیل فعلا کافیه
        دوست خوب

    • حیدری

      چه قدر مال دنیا برای عده ای شیرینه؟؟!! اگر آقای جلیلی کارش دریت بود چرا برای جواب دان به مجلس نمیرفت؟؟ چرا گزارش کارش را مثل ظریف به مردم نمی داد؟؟ عراق برای زیارت میرفت!! بقیه کشورها هم به عتوان معلم فلسفه و تاریخ!!

    • حیدری

      چه قدر مال دنیا برای عده ای شیرینه؟؟!! اگر آقای جلیلی کارش دریت بود چرا برای جواب دان به مجلس نمیرفت؟؟ چرا گزارش کارش را مثل ظریف به مردم نمی داد؟؟ عراق برای زیارت میرفت!! بقیه کشورها هم به عتوان معلم فلسفه و تاریخ!!

    • اسماعیلی

      آقای دکتر جلیلی را شخصیتی راستگو و با انصاف می دانستم ولی متاسفانه در برابر برجام و تیم مذاکره کننده خوب و با انصاف عمل نکرد. آقای جلیلی بهتر از هرکسی میدانند که در مقابل 6کشور بزرگ و طرفداران آنان چه سخت است ولی ایشان مثل آقای شریعتمداری از حوزه انصاف خارج و گروه خود را خوشنود کردندوبس.

      پاسخ ها

      • بت شکن

        چه چیزی سخت است؟ شکست یا پیروزی؟
        اگر برجام پیروزی بود سخت بود ولی شکست در برابر 6 کشور که سخت نیست.
        اگر قرار بود این همه امتیاز بدهیم و هیچی گیرمان نیاید که ظریف و جلیلی نمیخواست. همین بقال سر کوچه ما هم میتوانست توافق امضا کند.

      • r.s.ay

        برادر بت شکن ...خخخخخخ

    • علی

      درود بی پایان بشما جانباز قهرمان وشجاع ودلاور جز حرف حق و عدالت چیزی در زبانش جاری نیست

    • س اسکندری

      4میلیون رای سال92 آقای جلیلی و حماسه 7 اسفند مبین دیدگاه مردم است.

    • بهروز

      سلام و درود بر این نماینده اقای جلیلی شما چیزی در چنته ندارید و فقط به دنبال بهانه های بنی اسرائیلی هستی ز عمل کار برآید

    • کورش

      ای کاش همانقدر که غرب باطناً خواستار شکست برجام است و در این تصمیم در پشت پرده تمامی سیاستمداران از هر گروهی همپیمانند چرا که فکر نمیکردند بتوانند اینگونه در پای میز مذاکره بازنده باشند
      حداقل در کشور خودمان تا به ثمر رسیدن کامل برجام تمام گروها ها با هم همصدا میشدند نه اینکه سهواً به خواست اصلی غربیها دامن زده و برجام را زیر سوال ببرند

    • جواد

      این آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی به جای این همه آسمون ریسمون بهتر بود فقط و فقط یک دستاورد برجام رو برمی شمرد که در این صورت دکتر جلیلی هم جوابشو می گرفت.
      آقای جعفرزاده! بدبینی به خودی ها و خوشبینی به آمریکا، چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      نمیدونم چجوری و چه توجیهی میخواین روز رستاخیز عظیم در پیشگاه خدا بیارین؟!

      پاسخ ها

      • r.s.ay

        آغا جواد برادر بت شکن میاد اثبات میکنه نگران نباش!!

    • بدون نام

      آقای جلیلی مرد میدان بود وقتی به مذاکره می رفت همراه با عکس شهدای هسته ای می رفت وزیر بار دشمنان نمی رفت وغرور کشور را پایمال نمی کرد الان خون شهدا ی هسته ای با تعطیلی مراکز هسته ای پایمال شد ودشمنان پر روتر وجری تر شده اند.درود بر جلیلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو رفتی با شهدا صحبت کردی ؟!!!! استفاده از عکس شهدا برای پیشبرد اهداف کار افراد دون مایه است

      • بت شکن

        جناب 08:49 ؛ شما با استفاده از عکس شهدا هم مخالفی؟ خجالت نمیکشی این قدر با کسانی که جانشان را داده اند مشکل داری؟
        عکس شهدا را ادامه دهندگان راه شهدا بالای سر میبرند.

    • alireza

      شیر مادرت حلالت، نماینده شجاع

    • بدون نام

      آقای نماینده ی محترم آیا بس نیست آسمان ریسمان بافتن؟؟ شما رییس بانک مرکزی و رییس سازمان انرژی اتمی رو هم که تو دولت خودتونه قبول ندارید؟؟ برو ببین چی گفتن درمورد برجام.دستاورد برجام تا بحال زیر صفر است . ای کاش بجای توپیدن به هموطن خودت تو این شرایط که آمریکا داره حیثت ایران رو به سخره میگیره یه نامه به اوباما مینوشتی و به اوباما میتوپیدی.متاسفم برای شماها که شیفته آمریکا هستید و از هر فرصتی برای ضربه به مملکت استفاده میکنید.واقعا شما اینقدر نافهم هستید؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما مردم فقط نظر خودمون را قبول داریم وبالاترین مقام ازانس وبانک و.... بای ما ملاک نیست چون اعتمادی بهشون نداریم

    • hosein

      کاش همین سوالا از دولت کنونی هم بشه
      بپرسید این صد روز کی میاد پس؟

      پاسخ ها

      • r.s.ay

        عزیز همون جور که احمدی نژاد و جلیلی آوردن میاد!!نگران نباش تو!!

      • بت شکن

        جناب rsay
        آنها هر وعده ای که دادند عمل کردند. وعده هایشان منطقی بود و قابل اجرا.
        اما اعتدالیون سر مردم کلاه بنفش گذاشتند.

    • علیرضا

      جلیلی و احمدی نژادیها از زلزله برای ایران خطرناکتر هستند . تفکر

    • رضا

      حرفهای اینگلیس و آمریکا رو از زبان نماینده مجلس و برخی سیاسیون می شنویم اوضاع خیلی خطرناک است.

    • عباس

      با سلام و درود خدمت کماینده روشنفکر و دردمند مردم گیلان بخدا جلیلی ها واحمدی نژادها ستمی بر مردم ایران روا داشتند که مایه فقر و بدبختی ملت در داخل و ایران هراسی در سرتا سر جهان گردید اینان نباید مجال حرف زدن داشته باشند

    • بدون نام

      آیا به سهم خود و دوستانتان در از دست رفتن امنیت سرمایه گذاری در ایران فکر کرده‌اید؟

    • سید حمید بروهان

      اون عزیزی که از جنگ نمیترسه توی کدوم سنگر زنده مونده تا الان!؟؟؟؟

    • رحمن

      سرداران جنگل وستارخانها هنوز هستند وملت هرگز 8 سال احمدي نژاد وهمراهانشان را فراموش نمي كند درود بررهبر فرزانه ودولت روحاني ومجلس شجاع.

    • عاقل

      یکی نیس به این نماینده مردم عزیز رشت بگه که اگر افکار شماها درست هست، چرا برای این دوره مجلس شورای اسلامی به جنابعالی رأی ندادن؟؟؟؟!!!

    • شهلا

      منتظر باش روزی تو هم می شود ، از این اسب پیاده شوی

    • بدون نام

      اقای جعفر زاده . بزک نمیر بهار می اید خربزه با خیار می اید.
      اقای جلیلی واحمدی نژاد و حسن و ظریف کشور مارا بیچاره کردید. توکه رای اوردی برو گوش به فرمان وغلام باش. دوستان گفتند مجلس یک دست می خواهند. شما از ترس از فکر رفتن به غرب و غیره هستید. من می گویم اگر نظام نباشد نه تو مانی نه من.داعش می اید همه شما را اعدام می کنند . می بینی

    • سعيد

      متاسفانه جليلي وجناح خود كامه اصولگرا فقط به فكر جيب خودشان هستن و كاري به مردم پابرهنه ندارند خدا ازشون نگذره كه با كج انديش اين دارودسته مردم تباه وسياه شدن

    • اسي

      اين كاربر بت شكن با اين كامنتاش واقعا كور كورانه حرف ميزنه ، واقع بين باش برادر من ، ببين مردم و هموطنانت چي ميخوان ، دنبال چي هستن ، و براي چي ؟ اين مردم با معرفت از كساني كه بجاي اونها و بعنوان نماينده اونها در داخل و يا در مجامع بين المللي حضور دارن انتظار دارن طوري رفتار كنن كه باري از دوششان برداشته بشه نه اينكه بار اضافي رو دوششون بزارن همين ، رفع موانع و مشكلات اقتصادي مردم از اين بارها بحساب مياد ، حالا بگو آقاي جليلي و تيمشان و احمدي نژاد سعي در برداشتن اين بار از دوش مردم بودن يا آقاي ظريف و تيمشان و روحاني ، انصافاً كدوم به مشكلات مردم بيشتر اهميت دادن؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج