۳۱۸۸۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مروری بر حاشیه های تلویزیون

تب فوتبال در ۴۸ ساعت گذشته، تلویزیون را به طور کامل تحت الشعاع خود قرار داده بود اما در خلال پخش و بازپخش چندباره متن و حاشیه دربی پایتخت، بودند سوژه هایی که زیر ذره بین ما بروند.

روزنامه سینما: تب فوتبال در 48 ساعت گذشته، تلویزیون را به طور کامل تحت الشعاع خود قرار داده بود اما در خلال پخش و بازپخش چندباره متن و حاشیه دربی پایتخت، بودند سوژه هایی که زیر ذره بین ما بروند.

پس «سیما» چی شد؟

طبیعتا امتیاز تلویزیون به نسبت رادیو، تصویر است. نکته ای که به خصوص در بخش های خبری کارکرد ویژه ای پیدا می کند. با این همه بخش خبری ساعت 22 شبکه 3، جمعه شب و برای اعلام خبر برگزاری اختتامیه جشنواره «روحانی و سینما» در یک بدسلیقگی به مدت 40 ثانیه لوگوی اصلی جشنواره را روی آنتن فرستاد!

مروری بر حاشیه های تلویزیون

معلوم نیست چرا در این بخش خبری، فیلم آیین اختتامیه این جشنواره پخش نشد اما حتی به فرض در دسترس نبودن فیلم به راحتی می شد از تصاویر بازیگرانی همچون رضا کیانیان و خسرو شکیبایی که به عنوان بهترین ایفاگران نقش روحانی در سینما و تلویزیون انتخاب شدند، استفاده کرد.

بهروز شعیبی هم در این جشنواره برای «پرده نشین» جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد که به جای استفاده از تصویر خود او یا تصاویر آرشیوی سریالش، تنها شاهد پخش لوگوی جشنواره «روحانی و سینما» در این بخش خبری بودیم!

عجله داشتید، سلیقه نه!

جذابیت دربی پایتخت آنقدر زیاد است که معمولا سختگیری چندانی در مواجهه با پخش زنده آن به خصوص در زمینه کارگردانی و کیفیت تصاویر نمی شود و مخاطبان سیما به هر قیمتی پای آن می نشینند و به تعبیری چندان مته به خشخاش نمی گذارند. با این همه اما نقاط ضعف در کارگردانی و پخش دربی روز جمعه آنقدر بود که در این تب و تاب هم از چشم ها پنهان نماند!

مروری بر حاشیه های تلویزیون

عجیب تر اما این که ساعتی پس از پایان پخش زنده دربی از شبکه ۳ که شبکه ورزش تصمیم به بازپخش کامل بازی گرفت، هیچ یک از ایرادات ناشی از تعجیل در پخش زنده اصلاح نشد و دقیقا همان نسخه ای روی آنتن رفت که کارگردانی و صحنه های مازادش حسابی روی نرو مخاطبان بود!
این که با این سرعت شبکه ورزش اقدام به بازپخش این بازی مهم کرد، اتفاق قابل تقدیری است اما ای کاش با اندکی سلیقه و وسواس نسخه تر و تمیزتری روانه آنتن می شد.

معمای پیچیده باران

حکایت ممنوع التصویری در تلویزیون هیچ قاعده و قانونی ندارد و آنقدر همه چیز غیرشفاف است که هر اظهارنظری به راحتی قابل تکذیب است. با این همه اما برخی شواهد را نمی توان کتمان کرد. نمونه اش همین برنامه جمعه شب «هفت» و میز نقد فیلم سینمایی «کوچه بی نام» بود که بدون هیچ توضیحی، رد و نشانی از بازیگر محوری و سیمرغ گرفته این فیلم در مباحث و آیتم های مرتبط با آن نبود!

مروری بر حاشیه های تلویزیون

باران کوثری که در جشنواره سی و سوم توانست سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم «کوچه بی نام» صید کند، به طرز عجیبی از باکس تحلیل تحلیل این فیلم در برنامه «هفت» کنار گذاشته شد و حتی در بریده های فیلم هم نمایی از نقش آفرینی او روی آنتن نرفت. طبیعی است که در این شرایط بار دیگر این سوال در رسانه ها مطرح می شود که آیا باران کوثری در تلویزیون ممنوع التصویر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج