۳۲۰۰۳۶
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

کاسترو: به روزهای آخر عمرم نزدیک شدم

فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا که به مدت نیم قرن در راس هرم قدرت این کشور بوده است در سخنرانی روز سه شنبه خود در جمع اعضای حزب کمونیست این کشور اعلام کرد به روزهای پایانی عمرش نزدیک شده و از اعضای حزب خواست به آرمان های حزب کمونیست کوبا وفادار بمانند.

عصر ایران: فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا که به مدت نیم قرن در راس هرم قدرت این کشور بوده است در سخنرانی روز سه شنبه خود در جمع اعضای حزب کمونیست این کشور اعلام کرد به روزهای پایانی عمرش نزدیک شده و از اعضای حزب خواست به آرمان های حزب کمونیست کوبا وفادار بمانند.

واشنگتن پست نوشت: کاسترو ۸۹ ساله که در روز پایانی کنگره سراسری حزب کمونیست در هاوانا سخنرانی می کرد، گفت: "من به زودی نود ساله خواهم شد و سرنوشت برای من هم به مانند دیگران عمل خواهد کرد. زمان برای همه ما روزی به پایان خواهد رسید، با این وجود، آرمان‌های کمونیست های کوبا همچنان باقی خواهد ماند تا شاهد این مدعا باشد که اگر ملتی از صمیم قلب و با حفظ منزلت بکوشد، می‌تواند به ثمرات مادی و معنوی که بشر به آنها نیاز دارد، دست یابد."

کاسترو که در سال ۲۰۰۸ قدرت را به برادر کوچکترش رائول واگذار کرد و به دلیل بیماری دستگاه گوارشی از قدرت کناره گرفت، همچنان در ساختار قدرت این کشور نفوذ گسترده ای دارد. فیدل کاسترو پس از ترک قدرت حضور کمتری در مجامع عمومی دارد. او سابق بر این به سخنرانی های طولانی ۵ -۶ ساعته مشهور بود و بسیاری از سخنرانی های او در دوران زمامداری او بر کوبا بیشتر از ۳ یا ۴ ساعت به طول می انجامید.

او اخیرا و پس از سفر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به کوبا در نامه ای انتقادی خطاب به اوباما ناراحتی خود را از عادی سازی روابط کشورش با آمریکا عیان کرد.

کاسترو در این نامه با یادآوری تاریخ مداخلات آمریکا در کشورش در پاسخ به برخی اظهارات "شیرین" اوباما در هاوانا اعلام کرد که کشورش به تفقد و لطف رییس جمهوری آمریکا نیاز ندارد.

انتشار این نامه سرگشاده خطاب به اوباما نشان داد فیدل کاسترو که معمار انقلاب سوسیالیستی کوبا (۱۹۵۹) است، از سیاست کنونی دولت کوبا برای عادی سازی روابط با آمریکا رضایت چندانی ندارد.

گفتنی است در کنگره سراسری حزب حاکم کوبا رائول کاسترو برادر فیدل توانست برای مدت ۵ سال دیگر در سمت رهبری حزب کمونیست کوبا باقی بماند. این انتصاب در حالی است که تنها دو سال دیگر دور دوم ریاست جمهوری رائول به پایان خواهد رسید و او باید این منصب را به فرد دیگری بسپارد.

حزب کمونیست کوبا در واکنش به سفر ۴ هفته پیش اوباما به این کشور از ایالات متحده آمریکا به عنوان دشمن دولت و ملت کوبا یاد کرد. این مساله نشان می دهد دیدگاه های های دولت کوبا و حزب حاکم در زمینه عادی سازی رابطه با آمریکا یکسان نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک روزنامه نگار آمریکایی که در هفته های اخیر به کوبا سفر کرده و ملاقات های طولانی با کاسترو داشته در مطلبی در وب سایت آتلانتیک مدعی شده که رهبر انقلاب کوبا در ملاقات با وی ، انتقاداتی را نسبت به احمدی نژاد بیان کرده و گفته که رییس جمهوری ایران گرایش های یهود ستیزانه دارد !لدبرگ درباره نظرات کاسترو درباره اظهارات محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران درباره نفی هلوکاست می نویسد : " کاسترو به طور مداوم احمدی نژاد را به دلیل نفی هلوکاست سرزنش می کرد . وی معتقد بود که اگر ایران واقعیت وجود تاریخ یهودستیزی در جهان را مورد پذیرش قرار داده و تلاش کند تا نگرانی های منطقی اسراییل درباره موجودیت خود را درک کند ، تاثیر بیشتری در تحقق صلح جهانی خواهد داشت .کاسترو درباره پیش بینی خود از آینده بحران اتمی ایران می گوید : " این مشکل ( بحران اتمی ایران ) به سمت حل شدن نمی رود چرا که حکومت ایران پروایی از رودررو شدن با تهدیدهای پیش رویش ندارد "."

    • بدون نام

      mamali
      1395/01/10 - 10:32
      فیدل کاسترو. اجازه ندادم هیچ خیابان. میدان. مدرسه. بیمارستان به اسم من نامگذاری شود. درامد سالیانه ی من واموالم هرساله به صورت رسمی اعلام می شود. قسمتی از حقوقم را به دولت ومراکزی می بخشم. هیچ کتاب اموزش حق ندارد از من بنویسد ویا تصویری از من چاب کند. بهترین رفیق دوران مبارزه را که وزیر هم بود به علت فساد مالی وثابت شدنش ان در دادگاه حکم اعدامش را تایید کردم. وبرایش گریه کردم. مبارز وانقلابی که فساد کند. باید فاتحه ی کشور. را. خواند. قسمتی از کتاب صد ساعت با فیدل کاسترو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج