۳۲۰۰۷۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اپل، کاربرانش را فروخت!

کمپانی اپل به تازگی گزارش خود از درخواست های دولتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران را منتشر کرده و اعلام نموده که در نیمه دوم ۲۰۱۵، مقامات آمریکایی به دنبال اطلاعات ۵۱۹۲ کاربر بوده اند.

وب‌سایت دیجیاتو - شایان ضیایی: کمپانی اپل به تازگی گزارش خود از درخواست های دولتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران را منتشر کرده و اعلام نموده که در نیمه دوم ۲۰۱۵، مقامات آمریکایی به دنبال اطلاعات ۵۱۹۲ کاربر بوده اند. از میان این تعداد درخواست دولتی، ظاهرا اپل به ۴۴۱۱ عدد از آن ها پاسخ مثبت داده و با مراجع قانونی ایالات متحده همکاری به عمل آورده.

اپل، کاربرانش را فروخت!

در گزارش آمده که ۵۰۹ عدد از موردهای درخواستی، شامل اطلاعاتی مانند اسامی، ایمیل ها و مختصات جغرافیایی بوده. اما در این میان ۳۲۲ مورد محتویاتی واقعی (که توضیحی در رابطه با آنها ارائه نشده) را شامل شده اند. اهالی کوپرتینو در ۱۱۶ پرونده از همکاری با مقامات ایالات متحده امتناع ورزیده اند.

علاوه بر این، بخش زیادی از درخواست های دولتی برای اطلاعات شخصی، از سوی کشور چین بوده است. چینی ها ۳۲ بار درخواست استعلام داشته و در مجموع به دنبال اطلاعات ۶۷۲۴ کاربر بوده اند. با توجه به درخواست استعلام برای ۸۵ کاربر در نیمه اول سال ۲۰۱۵، چینی ها رشدی ناگهانی و چشمگیر برای استعلام اطلاعات در نیمه دوم ۲۰۱۵ داشته اند.

اپل بیان نموده که طی بازه زمانی مورد بحث، در ۱۷۸ مورد مجبور به همکاری فوری در رابطه با اطلاعات شخصی مانند گزارش مکالمات بوده که ۱۰۸ عدد از آنها از سوی مقامات آمریکایی درخواست شده بودند.

باید اشاره کرد که اطلاعات مورد نیاز در رابطه با کاربران دستگاه های اپل، معمولا براساس اشتراک آیتونز یا iCloud آنها به دست می آید و اپل می تواند به مواردی چون نام، آدرس، ایمیل، بک آپ دستگاهای iOS، تصاویر، مستندات، محتویات، تقویم و بوکمارک های کاربر دست پیدا کند. همه این اطلاعات ممکن است در روند تحقیق در رابطه با یک پرونده، برای مقامات قضایی ارزشمند تلقی شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج