adexo3
۳۲۰۲۳۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

زنان بیشتر معتکف می شوند یا مردان؟

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان از افزایش ۳۰ درصدی معتکفان امسال در شهرستان سمنان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان از افزایش ۳۰ درصدی معتکفان امسال در شهرستان سمنان خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامرضا زاهدی در گفت‌وگویی گفت: در مراسم اعتکاف سال گذشته در شهرستان سمنان یک‌هزار و ۴۰۰ نفر حضور داشتند که امسال با افزایش ۳۰ درصدی تعداد معتکفین به ۲ هزار نفر رسیده است.

وی شمار زنان معتکف در سمنان را سه‌برابر تعداد آقایان اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۷۵ درصد بانوان و ۲۵ درصد آقایان هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان گفت: معتکفان در پنج مسجد الزهرا، المهدی، مهدیه، مسجد امام، مسجد جامع و همچنین در پردیس الزهرا خواهران دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه سمنان و پادگان هوایی سمنان به انجام اعمال و عبادات می‌پردازند.

زاهدی گفت: اقامه نماز جماعت، خواندن دعاهای وارده، برگزاری جشن میلاد حضرت علی(ع) و وفات حضرت زینب (س)، سخنرانی‌های بصیرتی، تشکیل حلقه‌های معرفتی، طرح "با قرآن در زلال اعتکاف"، مراسم ختم قرآن برای شهدا و اموات و طرح تصحیح قرائت نماز و...از مهمترین برنامه‌های این مراسم معنوی در سطح سمنان است.

وی با اشاره به هزینه‌های مراسم اعتکاف نیز گفت: اکثر این هزینه‌ها توسط خود معتکفین انجام می‌شود و اداره اوقاف هم کمک ناچیزی در تبلیغات داشته است.

زاهدی در پاسخ به این سوال که آیا مکانی برای نگهداری کودکان افراد معتکف در نظر گرفته شده یا نه؟ گفت: این کار شاید امسال در مسجد امام سمنان اتفاق بیفتد ولی هنوز قطعی نشده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات و موانع در برگزاری مراسم اعتکاف اظهار کرد: از آنجا که ساخت برخی مساجد به منظور برگزاری مراسم اعتکاف نبوده مقداری مشکلات بهداشتی وجود دارد و همکاری نکردن برخی مسئولان استانی و شهرستانی هم مشکلی است که باید مرتفع شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان در مورد تاثیر اعتکاف بر فرد معتکف و اطرافیان نیز گفت: بیشترین تاثیرگذاری اعتکاف از لحاظ خلوت‌گزینی و درک معرفت‌الهی است که باعث ایجاد نوعی معرفت دینی و معنوی در فرد می‌شود و آثار و برکات آن تا مدت‌ها در روح و جسم فرد معتکف باقی مانده و به اطرافیان هم انتقال می‌یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج