اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۲۱۵۹۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

زمان خانه‌ تکانی در کابینه فرا‌ر سیده است؟

محمد‌رضا تاجیک، استاد دانشگاه و از فعالان اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گویی با روزنامه اعتماد به تحلیل فضای سیاسی کشور پرداخته‌است.

محمد‌رضا تاجیک، استاد دانشگاه و از فعالان اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گویی با روزنامه اعتماد به تحلیل فضای سیاسی کشور پرداخته‌است.

تاجیک در بخشی از این گفت‌و‌گو در پاسخ به این پرسش که دولت تا چه اندازه در پیروزی اصلاح‌طلبان نقش داشت تاکید کرد: «بگذاريد نامي كه خود بر خود - يعني اعتدال- گذاشته‌اند را پاس بداريم. اما در تحليل نهايي و در شرايط كنوني، دولت را جزئي از خانواده بزرگ اصلاح‌طلبي مي‌دانم» تاجیک در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که آیا زمان خانه تکانی در کابینه فرا رسیده‌است یا نه پاسخ داد:«بله. به نظر من رسيده. به نظرم، بايد قبل از انتخابات اين كار صورت مي‌گرفت ولي به لحاظ ملاحظات انتخاباتي شايد عقلايي بود يك مقداري تحمل شود.

به نظرم، برخي استانداران و برخي از وزرا بايد تغيير كنند، به هر حال بايد دولت شاداب‌تر و كارآمدتري را شاهد باشيم، بايد دولت چابك‌تري را شاهد باشيم. دولت برنامه‌ريزتر و دولتي كه بالاخره بتواند در اين شرايط به نيازها و مطالبات مردم پاسخ جدي‌تري بدهد. برخي از اين مديران سنگين‌پاتر از اين هستند كه بتوانند در شرايط كنوني به‌صورت چابك‌ عمل كنند.

با تمام احترامي كه براي همه مديران قائل هستم فكر مي‌كنم اگر دولت آقاي روحاني بخواهد اين اقبال عمومي را در انتخابات بعدي داشته باشد بايد تغييراتي را در سطح مديريتي انجام بدهد.»تاجیک درباره عملکرد جریان روحانیت مبارز نیز به روزنامه اعتماد گفت: «به‌نظر مي‌رسد روحانيت مبارز آگاهانه يا غيرآگاهانه، عامدانه يا غيرعامدانه به‌طور فزاينده‌‌اي در سراشيبي خارج كردن آقاي روحاني از حريم خود و به بيرون هل دادن او قرار دارد؛ يعني خودشان هر روز وي را به زيوري از زيورهاي اصلاح‌طلبانه مي‌آرايند و راغب مي‌كنند.

به‌نظرم، اين هم يكي از ضعف‌هاي استراتژيك طرف مقابل است؛ اگر فردي كاملا شبيه آنان نباشد، دگر تعريف مي‌شود و از حوزه گفتماني بيرون رانده مي‌شود.» این استاد دانشگاه در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره رقابت احتمالی احمدی‌نژاد و روحانی در انتخابات آینده گفت: «به‌نظر من، چهار سال بعد آقاي روحاني را خواهيم داشت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج