adexo3
۳۲۱۶۲۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تبعات سخنرانی یک سویه زاکانی

در اساسنامه نماز جمعه تمام شرایط و موارد ذکر شده و آمده است که سخنرانان باید به مسائلی بپردازند که موجب وحدت و انسجام بیشتر در کشور می‌شود. در واقع باید به وحدت و انسجام بیندیشند و مواردی که مربوط به دستورات اسلامی است را تبلیغ کنند.

روزنامه آرمان - سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز: در اساسنامه نماز جمعه تمام شرایط و موارد ذکر شده و آمده است که سخنرانان باید به مسائلی بپردازند که موجب وحدت و انسجام بیشتر در کشور می‌شود. در واقع باید به وحدت و انسجام بیندیشند و مواردی که مربوط به دستورات اسلامی است را تبلیغ کنند.

صحبت‌ها نیز در این چارچوب باید باشد و اگر نباشد یعنی چارچوب اساسنامه نماز جمعه رعایت نشده است. از سوی دیگر نمازگزاران نیز باید همین دستورالعمل را پیگیری کنند تا نماز جمعه ماهیت حقیقی خود را حفظ کند. اما بالاخره باید پذیرفت که سال ۵۲ هفته دارد و در طول سال مواردی پیش می‌آید که افراد انتقاد کنند و حرف‌هایی بزنند که شاید براساس سیاست‌های تنظیم شده نباشد و نظر شخصی باشد، با این حال در این موارد نیز سیاست روشن و روش نیز همان روش رهبری است. هفته گذشته علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس در تهران در تریبون نماز جمعه صحبت‌ها و انتقادهای تندی مطرح کرد که شاید بعضا درست هم بود.

اما درست‌تر آن است که وقتی کسی صحبت‌هایی علیه دولت یا علیه برجام می‌کند، ستاد نماز جمعه باید از مسئولان برجام یا دولت هم دعوت کند تا بیایند و توضیحات خود را از همان تریبون ارائه کنند تا حقایق روشن شود و برخی شائبه‌ها رفع و حتی پاسخ این انتقادها داده شود. اینکه تریبون ملی کشور در اختیار فرد یا جناحی قرار داده شود و صحبت‌ها یک طرفه باشد، قطعا مورد نقد جناح دیگر قرار می‌گیرد اما اگر توازن رعایت شود و فرصت به افراد داده شود، مسائل حاشیه‌ای کمرنگ می‌شود. سخنان آقای زاکانی در مورد برجام، اکنون مورد نقد برخی است و یکی از دلایل آن هم بیان یک طرفه است. ازاین‌رو معتقدم که همه مطبوعات و رسانه‌های ما و صداوسیما باید آنچه را در مورد برجام از ابتدا تا انتها انجام گرفته، بارها و بارها مرور و از دیدگاه‌های مختلف درباره آن صحبت کنند. باید مسائل به‌طور کامل بازگو شود و مناظره‌هایی که پیش می‌آید یک نفره و یک طرفه نباشد.

برجام مساله مهمی است که در جامعه ما رخ داده است. در این میان نیز برخی مخالف، برخی موافق، برخی‌ها منصف و برخی نیز دیدگاه‌هایی غیرمنصفانه دارند. اما باید همه را در یک چارچوب در نظر داشت. باید آنچه را در دولت قبل رخ داد و در این دولت ادامه پیدا کرد، دلایل و علل آن را به‌درستی مطرح کرد. اما فارغ از ابراز نظرهای شخصی افراد باید در نظر داشت که مسائلی باید در تریبون‌های نماز جمعه مطرح شود که عامل وحدت است و نه عاملی برای ادامه بحث‌ها و حاشیه‌ها در کشور. زمانی که کشور درگیر حاشیه شود، از امور اصلی‌اش غافل می‌ماند. البته این بحث به معنای نقد نکردن نیست اما آداب نقد و لحن بیان نقد نیز از موارد مهمی است که باید سخنرانان در نظر داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک ایرانی

      نمیدونم چرا اما متأسفانه تو کشورمون هیچ مقام و مسؤولی بخاطر بی لیاقتی, کارهای اشتباه ویا تبعات سوء حرفهای نابجا محاکمه نشده, زاکانی هم یکی مثل همون ا...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشور ما استثنایی است ..خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج