۳۲۲۷۱۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نفت ۴۶ دلار شد

قیمت نفت در بازارهای جهانی ضمن حفظ افزایش‌های روز گذشته باز هم افزایش یافت و ۴۶.۲۱ دلار در هر بشکه فروخته شد که در نزدیکی بالاترین قیمت سال ۲۰۱۶ قرار دارد.

خبرگزاری فارس: قیمت نفت در معاملات امروز حدود نیم دلار افزایش یافت و بالاترین رقم سال ۲۰۱۶ را که دیروز ثبت کرده بود امروز همچنان حفظ کرد.

عوامل این افزایش احساس قوی سرمایه‌گذاران (در مورد افزایش قیمت نفت) و تضعیف ارزش دلار عنوان شده است هرچند که تحلیلگران نسبت به کاهش دوباره قیمت‌ها هشدار دادند.

نفت برنت به عنوان شاخص بازارهای نفت با ۴۷ سنت افزایش ۴۶.۲۱ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۴۲ سنت افزایش ۴۴.۴۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

پس از اعلام موسسه آمریکن پترولیوم مبنی بر کاهش روزانه نزدیک به ۱.۱ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته، قیمت نفت خام آمریکا افزایش یافت. این درحالی است که تحلیلگران افزایش ۲.۴ میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

روز گذشته، نفت برنت ۴۶.۴۹ دلار و نفت خام آمریکا ۴۴.۸۳ دلار به ازای هر بشکه را ثبت کرد که بالاترین قیمت سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شوند.

فراتر از اشتهای شدید سرمایه‌گذاری از سوی تاجران مالی، تحلیلگران گفتند تقویت قیمت نفت خام ناشی از سقوط ارزش دلار است که ۵ درصد از ارزش خود را در برابر ارزهای مهم دیگر از ابتدای سال تاکنون از دست داده است.

دلار ارزان‌تر، نفت را برای کشورهای مالک دیگر ارزها ارزان‌تر می‌سازد.

تضعیف ارزش دلار و انتظار برای عوامل بنیادی قوی‌تر قیمت نفت را بالا برده است. احساس حاکم بر بازار در حال بهبود است به طوریکه بریتیش پترولیوم پیش‌بینی کرد که بازارها ممکن است تا پایان سال متوازن شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج