adexo3
۳۲۴۰۶۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

توافق گازی ایران و كره جنوبی

یادداشت تفاهم همكاری تهران- سئول در زمینه صادرات گاز ایران به كره جنوبی در قالب ال.ان.جی و مشاركت در بازار گاز امضا شد.

خبرگزاری ایرنا: یادداشت تفاهم همكاری تهران- سئول در زمینه صادرات گاز ایران به كره جنوبی در قالب ال.ان.جی و مشاركت در بازار گاز امضا شد.

رئیس جمهوری كره جنوبی امروز (یكشنبه) به تهران سفر می كند و آنگونه كه «كانگ هو این» وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی، صبح امروز در دیدار با وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد، همزمان با سفر رئیس جمهوری این كشور ٢٠ میلیارد دلار توافقنامه با ایران امضا می شود.

از سوی دیگر، «علیرضا كاملی» مدیرعامل شركت ملی صادرات گاز ایران و «سیونگ هو لی» رئیس شركت گاز كره جنوبی (كوگس- KOGAS)، امروز (یكشنبه) این تفاهمنامه گازی امضا كردند.

مدیرعامل شركت ملی صادرات گاز ایران این تفاهمنامه را زمینه ساز همكاری های آتی دانست و گفت: دو طرف در این تفاهمنامه اعلام آمادگی كردند در پروژه های گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی- LNG) و صادرات گاز همكاری داشته باشند.

كاملی اضافه كرد: این شركت علاقه مند است در خط لوله ایران و عمان با شركت ملی صادرات گاز ایران همكاری داشته باشد.

شركت كوگس یكی از شركت های بزرگ گازی كره جنوبی است كه در سال ۱۹۸۳ از سوی دولت تاسیس شد و یكی از واردكنندگان اصلی ال.ان.جی در جهان به شمار می رود.

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران نیز صبح امروز پس از دیدار با وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی گفت: خرید نفت كره جنوبی از ایران پس از لغو تحریمها ٣٠٠ هزار بشكه افزایش یافته و مقدار كنونی دریافت نفت این كشور از ایران به ٤٠٠ هزار بشكه در روز رسیده است.

«بیژن زنگنه» افزود: فروش نفت به كره جنوبی باب نخست همكاری میان دو كشور بود و مرحله بعدی این همكاری مربوط به تامین مالی پروژه هاست كه فكر می كنم در این سفر گشایش مهمی حاصل شود.

بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال ۲۰۱۵ حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و ۳۵ میلیون دلار و صادرات به آن كشور ۲۵۰ میلیون دلار بود.

پلاسما، محصولات آهنی و فولادی و ابزارهای ممزوج با آهن یا فولاد، گوشی تلفن همراه، اجزا و قطعات یخچال، لاستیك، قطعات ترمز خودرو، كاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشین های رختشویی مهمترین كالاهای وارداتی ایران از كره جنوبی به شمار می رود.

بوتان، پروپان، هیدروكربورهای غیرحلقوی، سرب تصفیه شده، روی غیرممزوج، پلاسما و فرآلدهید پلی اتیلن مهمترین محصولات صادراتی ایران به این كشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج