۳۲۴۷۷۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

انتقاد ترامپ از توافق هسته‌ای

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که از توافق هسته‌ای با ایران هیچ چیز به دست نیاورده‌ایم.

خبرگزاری ایسنا: نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که از توافق هسته‌ای با ایران هیچ چیز به دست نیاورده‌ایم.

دونالد ترامپ که نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا محسوب می‌شود، در یک سخنرانی در ایالت ایندیانا گفت: همه ما ماموریتی داریم و باید رو راست بگویم که ما نباید توافق‌هایی مانند توافق با ایران داشته باشیم. ما ۱۵۰ میلیارد دلار به آن‌ها دادیم و هیچ چیز به دست نیاوردیم.

وی که به بیان اظهارات غیرمعقول در کمپین‌های انتخاباتی‌اش شهرت دارد، با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه سیاست‌های ایران در منطقه گفت: شما دیدید که در عراق چه در حال روی دادن است. آنجا از داخل منفجر شده است. ایران به آنجا رفت و آنجا را گرفت و آنها حتی یک گلوله هم شلیک نکردند. آنها برنده شدند. آنها این اقدامات را دهه‌ها است که انجام می‌دهند.

ترامپ افزود: ما نباید قابل پیش بینی باشیم اما قابل پیش بینی و شرمسار بوده‌ایم. فرقی نمی کند که چه روی داده است اما ما بسیار شرمسار بوده ایم. اما ما باید کشورمان را دوباره بزرگ کنیم. ما نباید به خاطر بازداشت ۱۰ ملوان خود شرمسار شویم.

ترامپ در اینجا به بازداشت ۱۰ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در آب‌های خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی اشاره کرده است. این ملوانان در اسفند ماه سال ۱۳۹۴ در حالیکه به دلیل نقص فنی در قایق‌هایشان به اشتباه وارد آب‌های ایران شده بودند، دستگیر اما پس از یک روز آزاد شدند.

وی در حالی این ادعاها را مطرح کرده است که سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا در خاورمیانه عامل اصلی بسیاری از ناآرامی‌ها و اختلافات در منطقه است. مقامات ایرانی همواره هرگونه ادعا مبنی بر دخالت تهران در امور دیگر کشورها را رد و تاکید می‌کنند که مسائل داخلی کشورها به ملت‌هایشان ارتباط دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      درست است هیچ چیز بدست نیاوردند اما هرگز قادر به بازگرداندن شرایط قبل نیستند و انسجام غرب متلاشی شده و هرکدام برای بستن قرارداد با ما از دیگری سبقت میگیرد و مخالفتها بسیار کاهش یافته و دیگر نیازی به انجام برجام نداریم و خودشان فهمیدند کاری بیهوده کرده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج