۳۲۵۱۳۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آرشیو «مارسل پروست» چوب حراج خورد

آرشیو شخصی «مارسل پروست» نویسنده «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» به زودی چوب حراج می‌خورد.

خبرگزاری ایسنا: آرشیو شخصی «مارسل پروست» نویسنده «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» به زودی چوب حراج می‌خورد.

نامه‌ها، عکس‌های شخصی و دست‌نوشته‌های نادر «مارسل پروست» به زودی در حراجی «ساتبی» به معرض فروش گذاشته می‌شود.

آرشیو شخصی نویسنده مجموعه رمان‌های «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» شامل ۱۲۰ یادگاری می‌شود که شعبه پاریس «ساتبی» آن‌ها را در تاریخ ۳۱ ماه می به فروش می‌رساند.

آرشیو «مارسل پروست» چوب حراج خورد

نواده برادرزاده «پروست» یادگاری‌های این نویسنده برجسته فرانسوی را در این حراجی عرضه می‌کند. ارزش کلی این اشیاء بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ هزار دلار تخمین زده شده است. عکس‌های شخصی و خانوادگی «پروست»، دست‌نوشته‌ یکی از معروف‌ترین آثار ادبی او، چرک‌نویس دو بخش از «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» و نامه‌هایی که برای پدرش و دوستان و آشنایانش می‌نوشت در این مجموعه دیده می‌شوند.

به گزارش حریت دیلی نیوز، عکسی از ۱۷ سالگی «پروست» هم در این حراجی به فروش می‌رسد. نسخه اصلی رمان «طرف خانه سوان»، اولین قسمت هفت‌جلدی «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» که سال ۱۹۱۳ به چاپ رسید، نیز در این حراجی «ساتبی» عرضه می‌شود.

آرشیو «مارسل پروست» چوب حراج خورد

رمان «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» معروف‌ترین اثر «مارسل پروست» است که بین سال‌های ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۷ در هفت قسمت به ‌چاپ رسید و جزو برترین آثار داستانی قرن بیستم محسوب می‌شود.

«پروست» در سن ۹ سالگی به تنگی نفس دچار شد؛ اما با این وجود بعدها به عضویت ارتش فرانسه درآمد. در سال ۱۹۸۲ فعالیت‌های ادبی او وارد مرحله‌ جدی شد و همکاری‌اش را با نشریه‌ «Banqunet» آغاز کرد. در سال ۱۸۹۶ در ۲۵ سالگی اولین اثر خود را به ‌نام «لذت‌ها و روزها» منتشر کرد. اولین شاهکار «پروست»، «طرف خانه‌ سوان» بود که اولین قسمت از اثر هفت‌گانه‌ «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» را تشکیل می‌داد و در دسامبر ۱۹۱۳ منتشر شد.

این نویسنده فرانسوی در عرصه‌ نویسندگی از افرادی چون «گوستاو فلوبر»، «فئودور داستایوفسکی»، «جورج الیوت» و «لئو تولستوی» الهام می‌گرفت و «گراهام گرین» او را بزرگ‌ترین نویسنده‌ قرن بیستم نامید.

اکثر آثار «پروست» بعد از مرگش به چاپ رسیدند؛ رمان «اسیر» در سال ۱۹۲۳، رمان «زندانی» در سال ۱۹۲۵، «زمان بازیافته» در سال ۱۹۲۷، «ژان سنتوی» در سال ۱۹۵۲ و اثر ناتمام «علیه سنت بوو» در سال ۱۹۵۳ منتشر شدند. این نویسنده در سال ۱۹۱۸ جایزه‌ ادبی «گنکور» فرانسه را کسب کرد. «پروست» روز هجدهم نوامبر ۱۹۲۲ در سن ۵۱ سالگی در پاریس درگذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج