adexo3
۳۲۵۶۰۱
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

دعوت از رهبری برای بازدید از نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دعوت از مقام معظم رهبری برای بازدید از نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دعوت از مقام معظم رهبری برای بازدید از نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب خبر داد.

علی جنتی از ارسال نامه دعوت برای حضور مقام معظم رهبری و بازدید ایشان از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت برای نخستین‌بار در شهر آفتاب در حال برگزاری است خبر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره تفاهم‌نامه بین وزارت ارشاد و شهرداری برای مدت واگذاری رایگان شهر آفتاب به نمایشگاه کتاب، گفت: مفاد اصلی تفاهم‌نامه نهایی شده و ما مشکلی با شهرداری نداریم. درباره مساله زمان که ۵ تا ۱۰ نیز مطرح می‌شود به نظر ما مساله چندان جای سوال و دغدغه ندارد. مطمئن باشید در همین ایام نمایشگاه تفاهم‌نامه با شهرداری امضا می‌شود.

او ددرباره چگونگی روند ادامه کار هفت بازیگری که گفته می‌شود در میهمانی شبانه دستگیر شده‌اند، نیز اظهار کرد: من این مساله را تازه از شما می‌شنوم و حتی در شبکه‌های اجتماعی نیز خبری در این‌باره نخوانده‌ام.

جنتی همچنین آمادگی شهر آفتاب را مناسب خواند و بیان کرد: انصافا شهرداری در طول چهار پنج ماه اخیر تمام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن وعده‌های داده‌شده به کار بسته است. خوشبختانه مدیران‌ شهرداری، معاونان و مسوولان عمرانی شهر آفتاب همکاری‌های لازم را برای به سرانجام رساندن این پروژه بزرگ با ارشاد داشته‌اند. آن‌چه امروز می‌بینید نتیجه همین همکاری و همت است.

وزیر ارشاد درباره تدارکات حمل‌ونقل گفت: آماده‌سازی مترو، اتمام کارهای عمرانی سالن‌ها و تهیه و تدارکات سازه‌های موقت با بهترین کیفیت - که بعضا از خارج نیز وارد شدند - از اقدامات مهم شهرداری است. همچنین تهیه و تدارک سایر امکانات رفاهی و جانبی مثل استراحتگاه و فروشگاه اغذیه نیز بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

جنتی با بیان این‌که «بخشی از مشکلات سه روز اول نمایشگاه کتاب به اطلاع نداشتن مردم از ورودی‌ها برمی‌گردد»، بیان کرد: ورود به نمایشگاه در روزهای ابتدایی بسیار متراکم و بعضا با ترافیک‌ سنگین همراه بود؛ دلیل این مساله هم این است که بسیاری از مراجعان نمی‌دانستند مجموعه شهر آفتاب خروجی‌های متعددی دارد و همگی تنها به استفاده از یک خروجی اصرار داشتند. البته اقدامات مورد نیاز که همکاری با ماموران انتظامی است پیگیری شده و انجام می‌شود.

او درباره مشکلات زیرساختی مثل قطعی برق نیز گفت: مواردی مثل قطعی برق چندان زیاد نبود و باید قبول کرد ابتدای ورود به هر خانه جدیدی ممکن است چنین اتفاقاتی بیفتد و در مورد مشکلات زیرساختی نیز باید بگویم موارد مورد نیاز که باید در اختیار کمیته‌های مذکور باشد در اختیار ارشاد قرار دارد، البته باید توجه داشت شهر آفتاب تنها به نمایشگاه کتاب اختصاص ندارد و از این پس تمامی نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

وزیر ارشاد درباره حضور مردم در نمایشگاه کتاب اظهار کرد: ما از ابتدا می‌دانستیم بازدیدکنندگان از این محل استقبال خواهند کرد، هر چند برخی ناشران نگرانی‌هایی درباره افت بازدید داشتند و به ما تذکر دادند اما ما ایمان داشتیم با برطرف‌ شدن مسائل حمل‌ونقل و دسترسی، میزان بازدیدکنندگان کاهش پیدا نخواهد کرد.

او افزود: از سوی دیگر سال‌ گذشته بیش از ۳۹ درصد بازدیدکنندگان از شهرستان‌های مختلف به مصلا آمده بودند که حالا در این محل جدید دسترسی برای آن‌ها در تمام استان‌های غرب و شرق راحت‌تر می‌شود. ۴۰ تا ۶۱ درصد بازدیدکنندگان هم در تهران بودند که به راحتی با مترو و سایر ابزارهای ایاب و ذهاب خود را به شهر آفتاب می‌رسانند. در نظر گرفتن ۱۲ هزار پارکینگ برای ماشین‌های شخصی نیز از دیگر امکانات مهمی است که جزو مزیت‌های شهر آفتاب نسبت به مصلا به شمار می‌آید.

جنتی در پایان درباره نظارت بر کتاب‌های ارائه‌شده در نمایشگاه بیان کرد: در افتتاحیه هم گفته بودم که بر تمام کتاب‌های داخلی و خارجی که به نمایشگاه می‌آیند یک نظارت چندلایه صورت می‌گیرد. چنان‌چه کتابی وجود داشته باشد که بر حسب شرایط و به هر دلیلی زمانی مجوز گرفته اما اکنون توزیع آن - مخصوصا در نمایشگاه - صلاح نیست، امکان عرضه در نمایشگاه را از دست می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به برخی از غرفه‌ها سر زد و در پایان با حضور در مراسمی از هنرمندان استان اصفهان تجلیل کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج