adexo3
۳۲۸۱۰۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هواداران مقتدی صدر دوباره به خیابان‌ آمدند

در حملات انتحاری روز چهارشنبه دست کم ۸۹ نفر کشته و بیش از ۱۱۰ نفر دیگر از جمله غیر نظامیان و نیروهای امنیتی زخمی شدند.

خبرآنلاین: در حملات انتحاری روز چهارشنبه دست کم ۸۹ نفر کشته و بیش از ۱۱۰ نفر دیگر از جمله غیر نظامیان و نیروهای امنیتی زخمی شدند.

دو انفجار دیگر که مسئولیت آن را داعش به عهده گرفت روز پنجشنبه دو مامور پلیس در غرب بغداد را کشت.

در حملات انتحاری روز چهارشنبه دست کم ۸۹ نفر کشته و بیش از ۱۱۰ نفر دیگر از جمله غیر نظامیان و نیروهای امنیتی زخمی شدند. دو انفجار دیگر که مسئولیت آن را داعش به عهده گرفت روز پنجشنبه دو مامور پلیس در غرب بغداد را کشت.

بالاترین آمار تلفات در شهرک صدر سنگرگاه مقتدا صدر روحانی قدرتمند شیعه بود که از ماه فوریه رهبری اعتراضاتی را در بغداد به عهده داشت تا از حیدر عبادی نخست وزیر عراق بخواهد تکنوکرات های مستقل را جایگزین وزیران دارای وابستگی سیاسی کند.
صدها تن از تظاهرکنندگان روز پنجشنبه درحالی که پلاکاردهایی در انتقاد از دولت در دست داشتند در این منطقه فقیر اعتراض کرده و استدلال آنها این بود که گروه های سیاسی رو در روی یکدیگر قرار گرفته آنها را بی دفاع به حال خود رها کرده اند.

یکی از تظاهرکنندگان که یک دانشجوی الهیات بود گفت :' لازم است که علیه تمام فرماندهان امنیتی فاسدی که از زندگی غیر نظامیان بیگناه و اموال آنها حفظ و حراست نمی کنند یک موضع جدی گرفته شود. '

وی گفت :' آنها از منطقه سبز حفظ و حراست می کنند ولی این کار را از فرزندانشان دریغ می کنند. '

این در حالی است که وضعیت امنیتی پایتخت طی سال های اخیر حتی زمانی که داعش بخش هایی از کشور را تصرف کرده و تقریبا به نزدیکی ها بغداد رسید ، تاحدی بهبود یافته است.

رویترز در پایان نوشت : اما خونریزی های هفته جاری این چشم انداز را ترسیم کرده که بغداد ممکن است به روزهایی بازگردد که هر هفته بمب گذاری های انتحاری ده ها نفر را می کشت و لذا عبادی برای حل بحران سیاسی تحت فشار مضاعف قرار دارد چرا که در غیر این صورت خطر از دست دادن کنترل بخش هایی از پایتخت وجود دارد .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج