۳۲۸۱۸۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نجات ۹۰۰ پناهجو در سواحل سیسیل

رویترز گزارش داد: نیروهای گارد ساحلی ایتالیا حدود ۹۰۰ از سرنشینان دو قایق قاچاق پناه جویان را در آب های سواحل جزیره سیسیل از غرق شدن نجات دادند.

فرارو: رویترز گزارش داد: نیروهای گارد ساحلی ایتالیا حدود ۹۰۰ از سرنشینان دو قایق قاچاق پناه جویان را در آب های سواحل جزیره سیسیل از غرق شدن نجات دادند.

سخنگوی گارد ساخلی ایتالیا با بیان این خبر افزود: اغلب این مهاجران از آوارگان سوری بودند.

کارلوتا سامی افزود : این دوقایق بزرگترین کاروان حامل پناه جو در یکسال گذشته به شمار می رود که در کنار پناه جویان سوری حامل مهاجران عراقی نیز می باشد که به مقصد ایتالیا راهی سفر شده اند.

براساس این گزارش، نشانه های موجود حاکی ازآن است که پناه جویان خاورمیانه مقصد خود را از یونان به سمت ایتالیا تغییر داده اند.

نماینده ویژه سازمان ملل درامور پناه جویان بسیاری از مهاجران طالب ورود به اروپا در دو ماه گذشته به جای رفتن به یونان، ایتالیا را بعنوان مقصد خود برگزیده اند و آمارها نشان می دهد که در این مدت در مقابل سه هزار و ۶۵۰ مهاجری که به یونان رفته اند، ۹هزار و ۱۴۹ مهاجر روانه ایتالیا شده اند.

در سال گذشته بیش از یک میلیون مهاجر که اغلب سوری بودند، از طریق مرزهای ترکیه و با گذشتن از یونان به اروپا رفتند ولی این آمار درپی توافق ترکیه با اتحادیه اروپا برای بازگرداندن پناه جویان از یونان،بشدت کاهش یافت.

به گفته سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا یکی از دو قایق، حامل ۵۱۵ سرنشین و دیگری حامل ۳۸۰ سرنشین بود و اغلب نجات یافتگان سوری بودند ولی تا تعییین هویت دقیق تمام آنها نمی توان آمار دقیقی ازتابعیت آنها ارایه داد.

سامی افزود: مهاجران سوری و عراقی این دو قایق به جای لیبی از طریق مصر به سمت ایتالیا حرکت کرده بودند این درحالی است که اغلب مهاجرانی که راه ایتالیا را در پیش می گیرند، سفر خود را از لیبی آغاز می کنند.

براساس آمار وزارت کشور، ایتالیا تا دهم می سال جاری میلادی (دو روز پیش) ۳۱هزار و۲۵۰ پناه جو، با قایق خود را به این کشور رسانده اند که این رقم نسبت به مدت مشالبه سال گذشته ۱۴درصد کاهش نشان می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج