۳۲۹۳۴۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

محسن یگانه و علاقه اش به موسیقی ترکیه

اگر مخاطب جدی موسیقی باشید و کارهای خواننده‌ها و آهنگسازانی که به طور قانونی در داخل کشور فعالیت می‌کنند را رصد کنید، مدام با آهنگ‌هایی مواجه می‌شوید که به نظر آشنا می‌آیند!

خبرگزاری فارس: اگر مخاطب جدی موسیقی باشید و کارهای خواننده‌ها و آهنگسازانی که به طور قانونی در داخل کشور فعالیت می‌کنند را رصد کنید، مدام با آهنگ‌هایی مواجه می‌شوید که به نظر آشنا می‌آیند!

محسن یگانه و علاقه اش به موسیقی ترکیه

برای بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی بارها پیش آمده که هنگام شنیدن آهنگی، مدام با خودشان کلنجار می‌روند که این آهنگ را قبلا کجا شنیده‌اند؟ حتی با این که برای اولین بار آهنگ شنیده می‌‌شود، بازهم به نظر آشنا می‌آید و حتی می‌توان ملودی‌اش را زیر لب زمزمه کرد؛ اینجاست که با مفهومی تحت عنوان «کاور» آشنا می‌شویم. مفهومی که در موسیقی ایرانی کاربردی نسبتا زیاد دارد اما اگر مخاطب جدی موسیقی باشید و کارهای خواننده‌هایی که به طور قانونی در داخل کشور فعالیت می‌کنند را رصد کنید، مدام با آهنگ‌هایی مواجه می‌شوید که به نظر آشنا می‌آیند!

ایران عضو کنوانسیون‌ «بِرن» نیست، اما در سال ۲۰۰۱ بـه عضـویـت «ویـپـو» درآمـد. ویـپـو (world intellectual property organization) یکی از شانزده آژانس تخصصی زیر مجموعه سازمان ملل متحد است که در ایران با نام «سازمان جهانی مالکیت فکری» شناخته می‌شود. ویپو در سال ۱۹۶۷ برای تشویق آثار خلاقانه در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان تاسیس شد. این سازمان با وجود اینکه ۱۸۴ عضو دارد اما در زمینه کپی رایت از توان اجرایی کمی برخوردار است.

در انتشار این قطعات فقط «شباهت» بین دو قطعه موسیقایی مد نظر است و قضاوتی درباره کاور و یا کپی بودن یا نبودن اثر صورت نمی‌گیرد. در بخش ششم سلسله گزارش‌های «شباهت‌های اتفاقی» یکی از آهنگ‌های محسن یگانه مورد توجه قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی از ملودی های ایشون که عام مردم اونو آهنگسازی خود یگانه میدونن الهام محسوس از کارهای ترکیه ای و یونانی و حتی ایرانی بوده. مثل کار بسیار معروف نشکن دلمو که با نگاهی به موزیکی ترکیه ای ساخته شده و کامل به نام یگانه ثبت شد. و از مولودیهای ایرانی هم از کارهای شادمهر و چاوشی الگو برداری کردن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج