۳۲۹۹۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تداوم رشد قیمت نفت

در پی اختلالات در عرضه نفت، در معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت به طوری که قیمت نفت آمریکا به بالاترین سطح شش ماه اخیر خود رسید.

اقتصادنیوز نوشت: در پی اختلالات در عرضه نفت، در معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت به طوری که قیمت نفت آمریکا به بالاترین سطح شش ماه اخیر خود رسید.

در پی قطع تولید در نیجریه،‌ ونزوئلا و دیگر نقاط دنیا، کاهش تولدی آمریکا و آتش‌سوزی در منطقه نفتی آلبرتا در کانادا، قیمت نفت بیشترین رشد خود را در دو هفته اخیر تجربه کرد.

هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با رشدی ۴۴ سنتی در مقایسه با جلسه گذشته و با رسیدن به بالاترین سطح خود از نوامبر سال گذشته ۴۸ دلار و ۱۶ سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با ۲۴ سنت افزایش به ۴۹ دلار ۲۱ سنت رسید.

بانک ANZ در یادداشتی نوشت: «افزایش شدت اختلالات عرضه در بازار نفت موجب پشتیبانی از قیمت در کوتاه مدت شده است.»

اختلالات اخیر موجب چرخش چشم‌انداز بازار نفت گلدمن‌ساکس شده است. این بانک آمریکایی که از مدت‌ها قبل هشدار داده بود که ظرفیت ذخایر جهانی پر شده و یک سقوط قیمتی دیگر نفت را به بشکه‌ای ۲۰ دلار خواهد رساند، در ابتدای هفته اعلام کرد که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ قیمت نفت به ۵۰ دلار برای هر بشکه خواهد رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: انتظار می‌رود تولید نفت شیل در ماه ژوئن برای هشتمین ماه متوالی کاهش یابد. بر اساس گزارش EIA، در حالی که سقوط دو ساله قیمت نفت موجب کاهش سودآوری شرکت‌های حفاری شده است انتظار می‌رود تولید نفت شیل د ماه ژوئن با افتی ۱۱۳ هزار بشکه‌ای به ۴.۸۵ میلیون بشکه در روز برسد. همچنین آتش‌سوزی در فورت‌ مک‌موری کانادا نیز موجب حمایت قیمت نفت‌ شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج