۳۳۰۳۲۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تصویر هیتلری اردوغان روی دیوار سفارت!

تصویری از رئیس‌جمهوری ترکیه در هیبت آدولف هیتلر بر روی دیوارهای سفارت این کشور در برلین به نمایش درآمد. این اقدام در اعتراض به زندانی شدن دو روزنامه‌نگار سرشناس ترکیه‌ای انجام شد.

خبرگزاری ایسنا: تصویری از رئیس‌جمهوری ترکیه در هیبت آدولف هیتلر بر روی دیوارهای سفارت این کشور در برلین به نمایش درآمد. این اقدام در اعتراض به زندانی شدن دو روزنامه‌نگار سرشناس ترکیه‌ای انجام شد.

روزنامه ایندیپندنت نوشت؛ گروهی از هنرمندان آلمانی تصویر بزرگی از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را که بازوبند نازی‌ها و سیبیل هیتلری دارد، در اعتراض به حبس اخیر دو روزنامه‌نگار سرشناس ترکیه‌ای روی دیوارهای سفارت این کشور به نمایش گذاشتند.

علاوه بر تصویر مذکور روی دیوارهای سفارت ترکیه در برلین، عبارت "او برگشته است" به نمایش درآمد. گروهی که این طرح را اجرایی کرد از فعالان هنری آلمان موسوم به "پیکسل هلپر" هستند و تصاویری از اردوغان با لباس هیتلر را در فیس‌بوک هم منتشر کردند.

تصویر هیتلری اردوغان روی دیوار سفارت!

اولیور بینکوفسکی، از اعضای گروه مذکور گفت: ما به عنوان آلمانی‌ها می‌دانیم که مراحل اولیه دیکتاتوری چگونه است. شباهت‌هایی میان اوایل رژیم نازی‌ها و ترکیه اردوغان وجود دارد که ترسناک است. اردوغان آزادی مطبوعات را به چالش می‌کشد و بسیاری از روزنامه‌نگاران و سیاستمداران را زندانی می‌کند و با تروریست‌ها معامله نفتی دارد. ما نگران هستیم که تاریخ مجددا تکرار شود و باید پیش از آنکه خیلی دیر شود،‌ این روند را متوقف کرد.

این پیام در برهه زمانی حساسی در روابط ترکیه - آلمان انجام شد و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تلاش دارد تا توافقی را با اردوغان برای پذیرش مهاجران از یونان به تایید برساند. همچنین اخیرا شاعر و طنزپردازی در اشعارش رئیس‌جمهوری ترکیه را به سخره گرفته بود و همین امر سردی روابط را تشدید کرد.

انتقادها از موسس حزب عدالت و توسعه ترکیه در شرایطی مطرح می‌شود که هفته پیش دو روزنامه‌نگار هر کدام به پنج سال حبس محکوم شدند. این افراد به انتشار اطلاعاتی متهم هستند که نشان می‌داد سرویس اطلاعاتی ترکیه سلاح‌هایی برای داعش در سوریه ارسال می‌کند و دولت آنکارا حامی تروریسم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدرشبیه هستن

    • کوروش

      همین دیکتاتور طی ده سال ترکیه را به یک کشور قوی ومرفه تبدیل کرد . کاشکی یکسری مدیر به ما میداد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج