۳۳۰۵۵۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ظریف در راه اسکاندیناوی

محمدجواد ظریف،‌ وزیر خارجه ایران در هفته دوم خرداد به منطقه اسکاندیناوی سفر خواهد کرد. ظریف در جریان سفر به شمال اروپا از ۴ کشور منطقه اسکاندیناوی دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: محمدجواد ظریف،‌ وزیر خارجه ایران در هفته دوم خرداد به منطقه اسکاندیناوی سفر خواهد کرد. ظریف در جریان سفر به شمال اروپا از ۴ کشور منطقه اسکاندیناوی دیدار خواهد کرد.

این سفر طبق آنچه تاکنون برنامه‌ریزی شده است در هفته دوم خرداد ماه صورت خواهد گرفت. در ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری‌هاری کمرانین، سفیر فنلاند در تهران در جریان سفر به خرم‌آباد اعلام کرد: «در دوهفته آینده وزیر امور خارجه ایران دیداری را از فنلاند خواهند داشت و امیدواریم در این سفر زمینه‌های مشارکت عملی و همکاری اقتصادی گسترش یابد.»

او تاکید کرد: «در گذشته دو کشور ایران و فنلاند همواره دوستی و همکاری وجود داشته است و حتی در برهه‌ای از تاریخ این دو کشور مرز مشترک داشته‌اند.» این دیپلمات فنلاندی همچنین با اشاره به اینکه طی یک‌سال و نیم گذشته حدود ۲۰۰ نفر از فعالان اقتصادی فنلاند به منظور سرمایه‌گذاری از ایران بازدید کرده‌اند، افزود: «وزیر امور خارجه فنلاند نیز از ایران دیدار کرده و قدم‌هایی درباره سرمایه‌گذاری در این کشور برداشته شده است.»

سفیر کشور فنلاند در ایران یادآور شد: «سال گذشته نیز هیاتی ۱۰۰نفره از فنلاند به ایران سفر کرد و در ادامه وزیر راه و ترابری و وزیر کشاورزی و محیط‌زیست فنلاند با هیات‌هایی بلند پایه به ایران سفر کرده و در نهایت هیاتی از پارلمان فنلاند به ایران آمد. براساس برخی تعاریف، سوئد، نروژ و دانمارک جزو کشورهای اسکاندیناوی به‌شمار می‌روند. برخی دیگر از تعاریف نیز علاوه بر این سه کشور، فنلاند، ایسلند و جزایر فارو را هم جزو کشورهای اسکاندیناوی به‌شمار می‌آورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج