جاباما
۳۳۰۷۳۰
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

همه چیز درباره دولت وحشت داعش

داعش در شهر بندری سرت حاکم شده و حکومت ترور و وحشت برقرار کرده است. شاهدان از فجایعی می‌گویند که در این شهر در جریان است.

خبرگزاری ایسنا: داعش در شهر بندری سرت حاکم شده و حکومت ترور و وحشت برقرار کرده است. شاهدان از فجایعی می‌گویند که در این شهر در جریان است.

نوامبر سال ۲۰۱۴ چند صد مرد ریشو بودند که وارد شهر سرت شدند. آن‌ها با شبه‌نظامیان محلی وارد ائتلاف شدند و تنها سه ماه بعد جنگ را شروع کردند.

در فوریه سال ۲۰۱۵ تقریبا بیشتر نقاط شهر به کنترل آن‌ها درآمده بود. در ماه اوت سال گذشته تروریست‌های داعش توانستند شورشی را که علیه‌شان راه افتاد به شکلی خونین سرکوب کنند و از آن پس تمام شهر در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

سرت اکنون مهمترین مرکز قدرت‌نمایی داعش در خارج از کشورهای عراق و سوریه است. قبل از افتادن سرت به دست داعش حدود ۸۰ هزار نفر در آن‌جا زندگی می‌کردند.

این شهر زادگاه معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی است. حالا دوسوم جمعیت ‌آن از ترس داعش گریخته‌اند. بعضی‌ها از آنچه دیده‌اند به دیده‌بان حقوق بشر گزارش داده‌اند.

در ماه اوت این گروه منشور ۱۳ ماده‌ای خود را منتشر کرد. قواعدی برای زندگی شهری؛ کشیدن سیگار، تجمع غیر از زمان نماز، نوشیدن الکل، ممنوع. زنان باید خود را کامل بپوشانند. استفاده از عطر ممنوع. جای زنان در خانه است و ترک آن تنها در در موارد بسیار ضروری مجاز است. به هیچ زنی بدون همراه مرد چیزی فروخته نشود.

سرپیچی از این مقررات با شدیدترین مجازات‌ها روبرو می‌شود. "میدان شهدا"ی شهر محل اعدام‌هاست. بنا بر گزارش دیده‌بان حقوق بشر از فوریه سال ۲۰۱۵ تاکنون ۴۹ زندانی در آن‌جا اعدام شده‌اند، بیشترشان به جرم "جاسوسی". ولی در میان کشته‌ها بعضی هم به جرم "جادوگری" یا "لعنت کردن خدا" اعدام شده‌اند.

جنازه بعضی قربانیان تا روزها بر سر میادین و چهار‌راه‌ها آویزان مانده است تا مردم را بترسانند. اعدامی‌ها همه لباس‌های نارنجی رنگ به رنگ لباس زندانیان گوانتانامو بر تن دارند. داعش مردم را مجبور می‌کند اعدام‌ها را تماشا کنند.

کسانی که فرار کرده‌اند، از سیستمی با شهروندان درجه یک و دو سخن می‌گویند. نزدیک به ۱۸۰۰ عضو داعش از همه امکانات برخوردارند، در حالی که مردم شهر نمی‌توانند حتی شکم خود را سیر کنند. بیمارستان‌ها از کار افتاده‌اند و تنها عده کمی پزشک خصوصی هنوز به مردم کمک می‌کنند.

اعضای داعش مردم را غارت کرده‌اند و اموال‌شان را گرفته‌اند. آن‌ها بعضی خانواده‌ها را مجبور کرده‌اند دختران‌شان را به ازدواج مردهای این گروه در بیاورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا اسدی

      خیلی عالی

    • بدون نام

      لعنت خدا بر داعش...این گروه ظالم..انشالله با لطف خدا این گروه را نابود میکنیم...

    • ب احمدی

      توکل همه مردم بر
      ای نابودی کامل داعش به خداوند است انشاالله به زودی همه تروریست ها توسط رزمندگان اسلام نابود خواهند شد.

    • حمید

      حالشو ببرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج