۳۳۱۰۲۳
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اعلام حکومت نظامی در بغداد

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، در پی یورش طرفداران «مقتدا صدر» به منطقه سبز بغداد، مقامات عراق روز جمعه در بغداد حکومت نظامی اعلام کردند.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، در پی یورش طرفداران «مقتدا صدر» به منطقه سبز بغداد، مقامات عراق روز جمعه در بغداد حکومت نظامی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه ای که از تلویزیون دولتی عراق پخش شد، اعلام کرد، حکومت نظامی در بغداد به مدت نامحدود و تا اعلام بعدی ادامه خواهد داشت.

به گفته ساکنان بغداد، نیروهای امنیتی جلوی خودروها را می گیرند و از صاحبان فروشگاه خواستند تا فروشگاه های خود را ببندند.
این دومین بار در سه هفته گذشته است که طرفداران صدر به منطقه سبز یورش می برند.

بر اساس این گزارش، طرفداران صدر روز جمعه با یورش به منطقه سبز پایتخت عراق که ساختمان های نخست وزیری، وزارتخانه ها و مجلس در آن قرار دارد، وارد دفتر نخست وزیری شدند.

هزاران تظاهرکننده که خواستار اصلاحات در عراق هستند، ابتدا با مقاومت شدید نیروهای امنیتی رو به رو شدند اما، در نهایت وارد دفتر نخست وزیری عراق شدند.

در همین حال واحد مرکزی خبر نوشت:

رسانه های محلی اعلام کردند نخست وزیر عراق پس از خروج تظاهرکنندگان از ساختمان شورای وزیران عراق وارد این ساختمان شده است.
نیروهای امنیتی عراق توانستند تمامی تظاهرکنندگانی که وارد ساختمان شورای وزیران شده بودند را از این ساختمان بیرون کنند .
همچنین نیروهای امنیتی عراقی تمامی منطقه سبز را به کنترل خود گرفته و مانع هر گونه هرج ومرج و درگیری در این منطقه شدند.

ستاد عملیات مشترک عراق در اطلاعیه ای فوری از کنترل بر اوضاع منطقه سبز خبر داد و تاکید کرد : عده ای از تظاهرکنندگان با سوء استفاده از آمادگی ارتش برای حمله به فلوجه ، تلاش کردند تا با هرج و مرج در منطقه سبز بر تحولات و موفقیت های ارتش در جنگ با داعش سرپوش بگذارند.

رسانه های محلی عراقی اعلام کردند تمامی تظاهرکنندگان و هواداران صدر که عصر امروز به منطقه سبز عراق یورش برده بودند از منطقه سبز خارج شدند .

در حال حاضر تمامی تظاهرکنندگان از منطقه سبز خارج شده و کنترل این منطقه در حال حاضر تحت کنترل نیروهای امنیتی عراقی می باشد.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد مقتدی صدر حمایت خود را از «انقلاب خودجوش مسالمت آمیز» معترضان در بغداد اعلام و توسل به زور نیروهای امنیتی عراقی را محکوم کرد.

شایان ذکر است که ساعاتی قبل هزاران نفر از مردم شهرک صدر به سوی منطقه سبز حرکت کردند و گروه سرایا السلام وابسته به مقتدا صدر هم در مناطق مختلف بغداد مستقر و پراکنده شده اند. همچنین دفتر کابینه دولت در اشغال تظاهرکنندگان قرار گرفت .منابع اگاه اعلام کردند هدف تظاهرکنندگان امروز صحن مجلس عراق نبود بلکه کایینه دولت است. انها دقیقا از مکان کابینه دولت اطلاع داشتند و مستقیما به آنجا رفتند.

همچنین ستاد عملیات بغداد، منع آمد و شد کامل در بغداد تا اطلاع بعدی اعلام کرد. دولت اعلام کرد همه مرخصی های نظامیان کنسل شده و نظامیان باید فورا به یگان های خود بازگردند. ارتش و پلیس به طور گسترده در بغداد موضع گرفته اند و هیچکس حق خروج یا ورود به بغداد را ندارد.

تلویزیونی الجزیره هم گزارش داد اقدام نیروهای امنیتی عراق برای متفرق کردن راهپیمایان در منطقه الخضرا منجر به زخمی شدن شصت و پنج تن شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با سلام از برنامه خوب اخبار داغ اگه امکان داره صفحه خواندنی اخنبار را رنگی کنید

    • بدون نام

      مردم عرق وضع مملکت خود را نمی بینن که چنین میکنن متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج