۳۳۱۰۶۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ديدار خانه‌ به‌ خانه روحانی با علمای قم

روز گذشته «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری، راهی «قم» شد تا با مراجع تقلید دیدار کند؛ سفری خارج از روال سفرهای استانی. آیات «وحیدخراسانی»، «صافی‌گلپایگانی»، «مکارم‌شیرازی»، «علوی‌گرگانی»، «سبحانی»، «موسوی‌اردبیلی»، «شبیری‌زنجانی» و «جوادی‌آملی»، مراجع و علمایی بودند که دیروز در بیوت خود میزبان رئیس‌جمهوری شدند.

روزنامه شرق: روز گذشته «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری، راهی «قم» شد تا با مراجع تقلید دیدار کند؛ سفری خارج از روال سفرهای استانی. آیات «وحیدخراسانی»، «صافی‌گلپایگانی»، «مکارم‌شیرازی»، «علوی‌گرگانی»، «سبحانی»، «موسوی‌اردبیلی»، «شبیری‌زنجانی» و «جوادی‌آملی»، مراجع و علمایی بودند که دیروز در بیوت خود میزبان رئیس‌جمهوری شدند.

رئیس‌جمهوری در این دیدارها، گزارشی از عملکرد دولت ارائه کرد و در پاسخ، علاوه بر قدردانی و تمجید از عملکرد دولت، توصیه‌هایی را هم شنید.

«روحانی» که علاوه بر دیدار با مراجع، برنامه زیارت از حرم حضرت معصومه (س) را هم در برنامه خود داشت، صبح جمعه پس از ورود به این شهر، استاندار و سایر مقامات محلی از او استقبال كردند. در این سفر، «رحمانی‌فضلی» وزیر کشور، «محمد نهاوندیان» رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری، «مجید انصاری» معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، «محمد شریعتمداری» معاون اجرائی رئیس‌جمهوری و «حسام‌الدین آشنا» مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری، «حسن روحانی» را همراهی کردند.

هرچند آخرین مرتبه‌ای که روحانی راهی «قم» شد، اسفند‌ماه ١٣٩٣ بود؛ اما قبل و بعد از آن، هیچ‌گاه ارتباط دولت با «قم» قطع نشد و اعضای کابینه به تناوب برای دیدار با مراجع به این شهر سفر کردند؛ اما اکنون چهار روز پیش از آغاز مجلس خبرگان پنجم، «روحانی» قصد «قم» کرد و برای دیدار با علما و مراجع راهی این شهر شد؛ دیداری که در این مقطع زمانی می‌تواند معنادار باشد. به غیر از اینها، سفر دیروز وقتی با تعامل علمای قم با رئیس دولت قبل مقایسه شود، معنای دیگری پیدا می‌کند؛ معنایی از جنس تعامل و همراهی «قم» با دولت یازدهم.

چندی‌پیش، آیت‌الله «مرتضی مقتدایی» نايب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفته بود: «در دولت قبل، گاهی این رابطه به‌طور‌کلی قطع بود؛ یعنی آقایان مراجع تقلید، اصلا دولتی‌ها را به حضورشان نمی‌پذیرفتند». همچنین «غلامرضا مصباحی‌مقدم» در گفت‌وگویی در سال ١٣٨٨ به «ایلنا» گفته بود: «آیات عظام فاضل‌لنکرانی، صافی‌گلپایگانی و مکارم‌شیرازی از مراجعی بودند که با ابراز نارضایتی از مواضع رئیس‌جمهوری، ایشان را به حضور نمی‌پذیرفتند؛ اما جمعی از نمایندگان روحانی مجلس پا در میانی کرده و با صحبت با دولت و علما، آنها را به‌سوی توافق دو‌طرفه دعوت کردند و سبب شدند مراجع، رئیس‌جمهوری را به حضور بپذیرند».

ارائه گزارش به علما و مراجع

رئیس‌جمهوری در جریان دیدارهایش با علما و مراجع در «قم»، از حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید که در تمام مراحل و سختی‌ها، از دولت پشیبانی کرده‌اند، سپاسگزاری کرد. او همچنین ضمن ارائه گزارش از اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف مانند اقتصاد و ایجاد اشتغال، شرایط و سختی‌های کشور در سال ٩٤ از جمله پایین‌آمدن قیمت نفت و مدیریت کشور در این شرایط را تشریح کرد. او در این دیدارها، دستیابی به شرایط خوب اقتصادی و فرهنگی در کشور را نیازمند وحدت، اتحاد و همدلی عمومی در کشور دانست. روحانی در این دیدارها به شرایط و ناامنی‌های موجود در منطقه نیز اشاره کرد. او برگزاری پرشور و همراه با آرامش انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را موجب امیدواری بیشتر مردم دانست.

آیت‌الله وحید‌خراسانی: با کشورهای جهان با زبان نرم و خوش سخن بگوییم

به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری» آیت‌الله العظمی «وحید‌خراسانی» در دیدار رئیس‌جمهوری با او، ضمن آرزوی توفیق برای دولت در مسیر خدمت بیشتر به مردم و حل مسائل کشور، گفت: «باید در انجام تمام امور به دستورات قرآن عمل کنیم و شما و دولت نیز با توکل به خداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) بر همه مشکلات فائق خواهید شد». او همچنین با تبریک میلاد مسعود حضرت صاحب‌الزمان (عج)‌، افزود: «در مسائل داخلی باید مسئولیت‌ها را بر‌اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آنها داشته باشیم». آیت‌الله «وحید‌خراسانی» همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر مسئولان کشور برای رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تأکید کرد.

آیت‌الله «صافی‌گلپایگانی»: حفظ روحیه امیدواری در مردم حائز اهمیت است

آیت‌الله «صافی‌گلپایگانی»، دیگر مرجعی بود که میزبان رئیس‌جمهوری شد. آیت‌الله «صافی‌گلپایگانی» در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت صاحب‌الزمان (عج) به رئیس‌جمهوری و آرزوی توفیق برای دولتمردان در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور، افزود: «خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های دولت و حسن تدبیر رئیس‌جمهوری، مردم به بهبود شرایط بسیار امیدوارتر از گذشته شده‌اند و مطمئنا با تلاش بیشتر و تدبیر شما، مشکلات برطرف خواهد شد». او با اشاره به لزوم مراقبت از رعایت قوانین شرعی و حفظ احکام اسلام در مناسبات سیاسی و اجتماعی در کشور، بر ضرورت ادامه سیاست‌هایی که به ثبات، آرامش و امنیت مردم منطقه به‌ویژه در سوریه، عراق و یمن منجر می‌شود، تأکید کرد.

آیت‌الله «صافی‌گلپایگانی» توسعه روابط با دیگر کشورها را ضروری و مهم برشمرد و افزود: «باید در مجامع بین‌المللی حضور و مشارکتی فعال داشته باشيم و به‌گونه‌ای پیش برویم که مردم به توسعه روابط با دنیا امیدوارتر باشند و ما و دیگران از این ارتباط بهره ببریم». او همچنین با تأکید بر لزوم نبود اختلاف و تفرقه و رعایت اتحاد و همدلی در کشور برای پیشبرد امور، افزود: «حفظ این روحیه امیدواری در مردم حائز اهمیت است و مطمئن هستیم مشکلات با حسن تدبیر جناب‌عالی برطرف خواهد شد و همواره دعاگوی رئیس‌جمهوری و مسئولان هستم».

آیت‌الله مکارم: رئیس‌جمهوری موفقی هستید

آیت‌الله «مکارم‌شیرازی» نیز در دیدار رئیس‌جمهوری، با قدردانی از تلاش‌های دولت یازدهم برای اعتلای ایران اسلامی، تصریح کرد: «دولت برای بهبود وضعیت کشور و رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه اقدامات زیادی انجام داده و در این مسیر به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافته است که باید با عزم بیشتر و حمایت همگان ادامه یابد». او خطاب به «روحانی» افزود: «شما رئیس‌جمهوری موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش‌های خود برای ساختن کشور ادامه می‌دهید».

او با تأکید بر اینکه «نباید انتظار داشت مشکلات یک شبه حل شود»، گفتند: «برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده‌اید و بحمدالله موفقیت‌های خوبی نیز نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و به‌ویژه محرومان ادامه یابد». آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تأکید بر ضرورت تقویت وحدت در جامعه تأکید کرد: «برخی با ایراد‌گرفتن‌های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به‌دنبال مأیوس‌کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد‌کردن صرف و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست». ايشان در همین ارتباط ضرورت پرهیز از جناح‌گرایی و توجه به منافع ملی را خاطرنشان كرد و گفت: «متأسفانه برخی هنوز جناحی فکر می‌کنند که معنای آن، فدا‌کردن منافع ملی به‌ پای منافع جناحی است؛ حرکتی که همگان به‌شدت باید از آن پرهیز کنند».

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه با ارائه رهنمودهایی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی، گفت: «بی‌کاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع‌رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد». او در ادامه، توزیع نامناسب یارانه‌ها را یک معضل برای اقتصاد کشور دانست و با تأکید بر ضرورت عزمی راسخ برای رفع این معضل، افزود: «در‌حالی‌که کشور برای پیشبرد طرح‌های مرتبط با تولید و آبادانی و اشتغال به‌شدت نیازمند سرمایه است، مشکل بزرگ توزیع یارانه به‌صورت عمومی باید حل شود».

آیت‌الله علوی‌گرگانی: در مسیر خدمت به مردم، باید در برابر مشکلات ایستاد

همچنین آیت‌الله «علوی‌گرگانی» در دیدار با رئیس‌جمهوری، با اشاره به ضرورت صبر و ایستادگی در برابر دشواری‌ها در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور، بر ادامه تلاش مسئولان برای حل مشکلات و بهبود شرایط زندگی مردم تأکید کردند. او با اشاره به موفقیت‌های مهم دولت در عرصه‌های مختلف، افزود: «با وجود این توفیقات، توقع و انتظار مردم از دکتر روحانی به‌عنوان شخصیتی که هم در کسوت روحانیت و هم مسئولیت ریاست‌جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، بیش از سایر افراد است؛ بنابراين تلاش بیشتر دولت براي رفع مشکلات مردم در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه کشاورزی و تولید ضروری است». او همچنین بر توجه مسئولان کشور به مسائل اجتماعی و تلاش در راستای حفظ اخلاق اسلامی در جامعه تأکید كرد و توفیقات روزافزون رئیس‌جمهوری و دولتمردان در دولت تدبیر و امید را از خداوند متعال خواستار شد.

آیت‌الله سبحانی: برای موفقیت دولت دعا می‌کنم

آیت‌الله سبحانی در دیدار با رئیس‌جمهوری، ضمن بیان اینکه همواره برای موفقیت دولت دعا می‌کنم، بر ضرورت انطباق هر‌چه‌بیشتر نظام بانکی کشور بر مبنای احکام شرعی تأکید کردند. او در این دیدار گفت: کارمزد بانک‌ها باید واقعی و در مسیر کمک به بخش تولید و رفع مشکلات مردم باشد و متخصصان برای حل این موضوع تلاش کنند. تکمیل تأمین آب آشامیدنی شهر قم از نظر کمی و کیفی از دیگر موضوعاتی بود که آیت‌الله سبحانی در این دیدار به آن پرداخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای رییس جمهور،فرمودیددولت درمسیرکمک به اقشارضعیف چنین وچنان کرده ای دروغگوی بزگ ما یک گروه فقیر مصتضعف اجباری هستیم دستمان بشکند که بتو یدروغگو رای دادیم اگه راستی بلدی بگو بما چکار کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج