۳۳۲۷۲۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حمیدرضا آذرنگ:

باور کنید بازیگری کار آسانی نیست!

بازیگری کاری بسیار دشوار است اما متاسفانه در فرهنگ جامعه، خانواده‌ها و حتی هنرمندان امروز ما به شدت ساده و پیش پا افتاده شمرده می‌شود.

خبرگزاری صبا: بازیگری کاری بسیار دشوار است اما متاسفانه در فرهنگ جامعه، خانواده‌ها و حتی هنرمندان امروز ما به شدت ساده و پیش پا افتاده شمرده می‌شود.

باور کنید بازیگری کار آسانی نیست!

حمیدرضا آذرنگ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در خصوص جایگاه نقش و فیلم «عادت نمی‌کنیم» در زندگی هنری‌اش گفت: در ابتدا بگویم هر شخصیتی که من را در حد خاصی نگه دارد و باعث تکرار شود جایگاهی برایم ندارد. شخصیت «منصور» (عادت نمی‌کنیم) را مانند «سیف‌الله» (ملکه)، «حمید» (آسمان زرد کم عمق) که شاید طول و عرضشان کم و یا زیاد اما ارتفاعش به اندازه مطلوب است را دوست دارم.

وی افزود: در بازیگری هر شخصیت، جذابیت و دلچسبی خاص خودش را دارد و اگر این چنین نباشد و من بازیگر به سمتش بروم، به مخاطب دروغ گفتم و این دروغ بر پرده نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: بازیگری کاری بسیار دشوار است اما متاسفانه در فرهنگ جامعه، خانواده‌ها و حتی هنرمندان امروز ما به شدت ساده و پیش پا افتاده شمرده می‌شود. به نحوی که برخی‌ها فکر می‌کنند ساده لوحانه می‌توان بازیگر شد و خود را بازیگر می‌دانند.

این بازیگر اضافه کرد: یکی از سختی‌های بازیگری در جهت رفتار درست و باورپذیری این است که در قالب شخصیتی قرار بگیرید اما قصد انجام کار خاصی نداشته باشید. «منصور» قصه «عادت نمی‌کنیم» جزو شخصیت‌هایی است که واقعا باید برای آن کاری نکرد تا بازی کرد و این بسیار سخت خواهد بود.

آذرنگ ادامه داد: اصولا دارم به یک تعریفی می‌رسم که حس می کنم با اسم بازیگری در زاویه قرار می‌گیرم و اینکه آیا ما بازی می‌کنیم؟! به نظرم نام زندگی کردن در قالب شخصیت دیگران را نمی‌توان بازیگری گذاشت. به این جهت دنبال واژه برای خودم می‌گردم، شاید ما تعریف اشتباهی از بازیگری ارائه دادیم و باعث شدیم خانواده ها به این باور برسند که پسر و یا دخترشان که مقلد آدم‌های مختلف هستند، بازیگری را بلدند.

بازیگر «ملکه» درباره همکاری با هدیه تهرانی و ابراهیم ابراهیمیان به عنوان کارگردانی جوان اینگونه بیان کرد: مقابل نام بزرگ بانوی سینمای ایران تعظیم می‌کنم و این را بی‌جهت نمی‌گویم؛ چون عادت به تعریف بی خود از دیگران ندارم. تهرانی بدون اینکه کاری انجام دهد آدم را مجبور به احترام می‌کند. ابراهیمیان جوان با استعدادی است که توانست گروه حرفه‌ای «عادت نمی‌کنیم» را در نهایت آرامش دور هم جمع کند و فیلم را به نتیجه مطلوب برساند. کاری که از عهده هرکسی برنمی‌آید.

بازیگر «آسمان زرد کم عمق» در خصوص رابطه پول و شهرت و فساد در سینما اظهار داشت: همه چیز پول نیست؛ چون هرجا که باشد وسوسه انگیز است و همه جای دنیا نیز وجود دارد. از طرفی می‌تواند دغدغه باشد و آدم‌ها به تناسب قیمتشان ارزشگذاری شوند البته مسائل دیگری وجود دارد که ترجیح می دهم به آنها نپردازم.

وی افزود: رفتارها و منش‌های شخصیتی در این حرفه به وجود می‌آید که مجبور می‌شویم، سرمان را پایین بیندازیم یا طرف دیگری را نگاه کنیم تا نبینیم بنابراین به پول که می‌رسیم به بسیاری از مسائل نمی‌پردازیم.

آذرنگ در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص جدیدترین فعالیتش خاطرنشان کرد: در تئاتری به نام «خسوف» که ۱۶ خرداد روی صحنه می‌رود، بازی می‌کنم. در یک اپیزود از سریالی اپیزودیک هم که همزمان دو نفر آن را کارگردانی می‌کنند، نقش راننده ترانزیت را ایفا خواهم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج