۳۳۴۳۵۶
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

فاکتور ۸۰۰ میلیونی خندوانه روی میز ارشاد

هنوز واکنشی از خانه کتاب در پاسخ به برخوردهای نامناسب دست‌اندرکاران برنامه خندوانه با ۳۰۰ نویسنده و ناشر داده نشده است و با وجود نارضایتی میهمانان، خندوانه از ارشاد مطالبه ۸۰۰ میلیون تومانی دارد.

خبرگزاری آنا: هنوز واکنشی از خانه کتاب در پاسخ به برخوردهای نامناسب دست‌اندرکاران برنامه خندوانه با ۳۰۰ نویسنده و ناشر داده نشده است و با وجود نارضایتی میهمانان، خندوانه از ارشاد مطالبه ۸۰۰ میلیون تومانی دارد.

۳۰۰ تن از اهالی قلم و نشر که روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه برای شرکت در برنامه خندوانه از سوی خانه کتاب و ارشاد راهی استودیو ضبط این برنامه شده بودند، با برخوردهای آزاردهنده‌ای روبرو شدند و انتظار داشتند مدیران فرهنگی در حمایت از آن‌ها اقدام کنند، اما نه تنها تا کنون اقدامی صورت نگرفته، بلکه خندوانه ۸۰۰ میلیون تومان در ازای این حضور می‌خواهد.

قرنطینه شدن نزدیک به ۱۱ ساعت اهالی نشر و قلم، گرما و تشنگی، برخوردهای تند و نامناسب برخی از کارکنان این برنامه تلویزیونی، رعایت نشدن شأن میهمانان فرهنگی در تراکم میهمانان عادی و ... از جمله مواردی بوده که نویسندگان و ناشران حاضر در برنامه خندوانه از آن ناراضی بودند و حتی آن‌ها را به ترک استودیو (یا همان سوله‌های ضبط برنامه که خارج از بافت شهری هستند) واداشته، از جمله موارد نارضایتی آنان بوده است.

پیش از این مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب ،‌ درباره اتفاقاتی که در طول این برنامه رخ داده گفته بود: «من هم گزارش‌های ناراحت کننده‌ای در این خصوص شنیده‌ام زیرا پای آبروی خانه کتاب و جامعه اهل قلم و نشر به میان است.»

وی درباره روند برنامه‌ریزی این رویداد،‌ توضیح داد: «خانه کتاب مجری این طرح نبوده است؛ بلکه تصمیم از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد گرفته شده و تنها از خانه کتاب خواسته‌اند با استفاده از اطلاعات اهالی قلم و نشر که در اختیار دارد، کار دعوت از ۳۰۰ نفر را به عهده بگیرد.»

وی ضمن بیان این مطلب که گزارش چند تن از کارکنان خانه کتاب که در این سفر نویسندگان و اهالی نشر را همراهی می‌کردند، حکایت از نامناسب بودن شرایط و نارضایتی‌ها داشت، خاطر نشان کرد: «متاسفانه از آنجا که گوشی‌های همراه این جمع در بدو ورود به محل ضبط از آن‌ها گرفته شده بود، امکان تماس و اطلاع از شرایط را نداشتیم.»

مدیرعامل خانه کتاب گفت: «با وجود اینکه خانه کتاب مجری این برنامه نبوده و هماهنگ‌کنندگان از معاونت امورفرهنگی وزارت ارشاد باید پاسخگو باشند، اما به شخصه از ناراحتی اهالی قلم و نشر متاسفم و از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. ضمن اینکه موضوع را پیگیری خواهم کرد؛ اگرچه همانطور که گفتم مسئولان و مدیران معاونت امور فرهنگی باید جوابگو باشند.»

جزئیات این اتفاق را در نمایشگاه کتاب تهران از نیکنام حسین‌پور -یکی از مدیران معاونت امور فرهنگی ارشاد- جویا شدیم. مطابق با اظهارات ایشان، مقرر شده بود خانه کتاب بعد از اتمام ایام نمایشگاه شکایت اهالی قلم و نشر را به شکل مناسبی طرح و پیگیری کند؛ اما بعد از گذشت ۱۵ روز از اتمام نمایشگاه بیست و نهم، نه تنها هیچ اقدام و واکنشی از سوی این مرکز و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد صورت نگرفته، بلکه صحبت از مطالبه ۸۰۰ میلیونی خندوانه به ازای حضور اهالی قلم و نشر به میان آمده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با سلام به نظر من برنامه خندوانه بدترین نوعی اسراف سازی است که هم عمر شرکت کنندکان را هدر می دهد و هم هزینه های بسیار کلان به باد می رود و مکان بزرگی را نا حق اشغال کرده است و بدتر از همه پیامد های منفی خیلی زیادی برای اقشار مختلف جامعه اسلامی به بار می آورد بنا بر این ضرورت دارد این اسراف سازی هرچه زودتر خاتمه داده شود زیرا از دیدگاه اسلامی چنین زیان های هیچگاهی قابل قبول نیست. غ ح ش

    • ناصری

      بی مزه ترین برنامه تو عمرم دیدم همین برنامه است
      واقعا خالی از احساسه

    • mnfs

      واقعا که....
      اینم از رامبد جوانی ک اینقد تو برنامه ش شعار فرهنگی میده و میخواست فرهنگ سازی کنه....

    • مینا

      به خندوانه کوفت هم ندیدچون به مفت نمی ارزه مگه پول علف خرسه که 800میلیون میخوان بگیرن

    • عجب

      این رامبد خیلی پولکی شده، خداشاهده اگه بهش پول ندن حتی یک دقیقه هم برنامه نمیسازه، کلی پول هم از اسپانسرهاش که همش ازشون تعریف میکنه تو برنامه میگیره ، به نظر من که دیگه خنده وانه اون خندوانه قدیم نیست و شده یک مدل جدید پیام بازرگانی برای تبلیغات یک عده خاص!

    • ایرانی

      دیگه رامبدوخندوانه داره شورشو درمیاره برنامه ی این سری واقعا که بی معنی وخسته کننده شد واگه این مسائل گفته شده وجود داشته واقعا دیگه باید خندوانه پخش نشه چون دراین سری واقعا برنامه بی کفیت شده

    • بدون نام

      باید گریه کرد به حال خندوانه ، به نظرم عمرش دیگه تموم شده و حرفی برای گفتن نداره

    • یداله

      فاتحه خندوانه را باید خواند فقط برنامه دورهمی مدیری را عشقه

    • بهروز

      چرت ترین برنامه تل تو عمرم دیدم درضمن حیف اهل قلم که به شما بگن باشرکتتون تو این برنامه .پولهایی که باید صرف بیکاری جوانان بشه صرف یه برنامه پوچ بی معنی میشه .خدا برا اونایی این پولهای مفت به اینا میده نسازه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج