۳۳۵۷۸۵
۲۴ نظر
۵۰۰۱
۲۴ نظر
۵۰۰۱
پ

قاتل ستایش: تا وکیلم نباشد حرف نمی زنم

قاتل ستایش از خود دفاع نکرد و گفت فقط در صورت حضور وکیلش حرف خواهد زد و از آنجایی که در این جلسه وکیل‌مدافع او حضور نداشت، هیأت قضائی ادامه رسیدگی به این پرونده را به وقت دیگری موکول کرد.

روزنامه شرق: جلسه تحقیق از نوجوانی که متهم است دختری افغان را آزار و اذیت کرده و به قتل رسانده ‌است، برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما، متهم که امیرحسین نام دارد و ١٦ساله است، دو ماه قبل به اتهام قتل دختر ٩ساله‌ای به نام ستایش که از اتباع افغانستان است، بازداشت شد.

پدر ستایش ٢٢ فروردین سال جاری به مأموران پلیس ورامین خبر داد، دخترش گم شده‌ است. او گفت: «دخترم برای خرید بستنی حدود ساعت یک بعدازظهر از خانه بیرون رفته ‌بود. چند دقیقه بعد مادرش نگران شد و خیابان را جست‌وجو کرد. وقتی نتوانست بچه را پیدا کند، موضوع را به من اطلاع داد. من سرکار بودم، به خانه آمدم و همه جا را جست‌وجو کردیم؛ ولی به نتیجه نرسیدیم».
چند روز بعد مأموران پلیس به پدر ستایش اطلاع دادند جسد دخترش را پیدا و قاتل او را بازداشت کرده‌اند.

آن‌طور که پلیس گزارش داد، چند روز بعد از گم شدن ستایش مردی با آنها تماس گرفت و اعلام کرد ستایش به دست نوجوانی به نام امیرحسین که دوست پسر اوست، به قتل رسیده ‌است. این مرد در گزارشی که به مأموران داد، گفت موضوع را زمانی متوجه شد که پسرش درباره قتل ستایش با او صحبت کرد. او به مأموران گفت: پسرم به من گفت دوستش امیرحسین مدعی است بچه‌ای را به قتل رسانده و از او خواسته تا در ازبین‌بردن جسد کمکش کند. پسرم هم ترسید و موضوع را به من گفت. من هم بلافاصله به پلیس اطلاع دادم.

با بازداشت امیرحسین و کشف جسد دختربچه مشخص شد امیرحسین بعد از به‌قتل‌رساندن این بچه قصد داشته جسد او را با اسید از بین ببرد؛ اما نتوانسته جنازه را به‌طور کامل از بین ببرد.
امیرحسین در اعترافاتش گفت: هنگام بازگشت از مدرسه با ستایش روبه‌رو شدم، او را به خانه بردم و ....

وی ادامه داد: با وارد‌آوردن ضربه چاقو بر بدن ستایش او را به قتل رسانده و جسدش را داخل وانی که در حمام خانه بود، گذاشتم . مقداری اسید خریدم و روی جسد ریختم. می‌خواستم با این کار جسد را از بین ببرم تا مشخص نشود من این کار را کرده‌ام. وقتی موضوع را به دوستم گفتم همه چیز لو رفت.

این نوجوان اعتراف کرد که قبل از قتل، مشروبات الکلی مصرف کرده بود و زمان ارتکاب قتل در حالت عادی نبوده است. با انجام بازجویی‌های اولیه و بازداشت امیرحسین در محل، به دستور بازپرس، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات آغاز شد. گمانه‌زنی‌های اولیه حکایت از آن داشت که امیرحسین به دختربچه افغان تعرض کرده‌ است؛ اما مسئولان پرونده چنین گمانه‌‌ای را نه تأیید و نه تکذیب کردند. در آخرین اظهارنظرها عنوان شد که امیرحسین با انگیزه تعرض به ستایش او را به خانه‌اش کشیده و سپس به قتل رسانده است.

امیرحسین بعد از بازداشت به قتل ستایش اعتراف کرد و ابعاد تکان‌دهنده‌ای از زندگی خودش را نیز بازگو کرد. تحقیقات نشان داد او از حدود ١٢سالگی مشروبات الکلی مصرف می‌کرد و آن‌طور که یکی از مسئولان پزشکی قانونی در مصاحبه‌ای عنوان کرد. علاوه بر مشروب، مصرف قرص محرک را نیز از همان سنین آغاز کرده بود. همچنین گفته ‌شد امیرحسین عضو چند گروه مستهجن در یکی از شبکه‌های مجازی بود و صبح روز حادثه بعد از دیدن فیلم مستهجن در یکی از این شبکه‌ها و هنگام برگشتن از مدرسه، ستایش را سر راه دید و او را ربود.

امیرحسین در یک واحد جداگانه از خانه پدری‌اش زندگی می‌کرد و جسد را نیز بعد از قتل در وان حمام همان واحد آپارتمانی با اسید سوزاند. با تکمیل پرونده، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری شماره یک ارسال شد. روز گذشته در اولین جلسه تحقیق والدین ستایش و متهم وارد دادگاه شدند و پشت‌ درهای بسته اظهارات خود را عنوان کردند.

والدین ستایش و وکیلشان شکایتی علیه متهم ارائه کردند و خواستار محاکمه او به اتهام تجاوز به عنف شدند و دلایل خود را ارائه دادند؛ اما متهم از خود دفاع نکرد و گفت فقط در صورت حضور وکیلش حرف خواهد زد و از آنجایی که در این جلسه وکیل‌مدافع او حضور نداشت، هیأت قضائی ادامه رسیدگی به این پرونده را به وقت دیگری موکول کرد. این جلسه فقط درباره رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف این متهم نوجوان بود و وقت رسیدگی درباره پرونده قتل به صورت جداگانه تعیین شده‌ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      باید قانون ان را به سزای عملش برساند

    • بدون نام

      این جمله تاوکیلم نیادحرف نمیزنم مال سناتورای خارجیه این ... میخاداد ادای اونارو دربیاره فکرکنم فیلم پلیسی هم زیاددیده

    • موسوی

      این باید اعدام بشه از قدیم گفتن ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است.

    • محمد

      این بی شرف را زودتر حکم اعدامش را بدهید و زمین را از لوث وجودش پاک کنید

    • بدون نام

      آشغال عوضی رفته زندان راه و چاه رو یاد گرفته .
      بدون وکیلم حرف نمیزنم اصلا پرونده به این مهمی چرا وکیلش نباید باشه ....

    • بدون نام

      ای کاش تو این مواقع ک بدون حضور وکیل حرف نمیزنی موقع ارتکاب جنایتت هم یکی و میخاستی.بی وجدان

    • مهاجر

      راست میگی آنچه عیان هست چه حاجت به بیان است طرف آدم ربایی کرده تجاوز کرده قتل کرده اسید پاشی هم کرده به نظرتون حکمش چیه چرا اینقدر طولش میدن قاتل ستایش نی ریزی که یه هفته بعد صورت گرفت حکم قاتل رو اعلام کردن اگه نژاد پرستی نکنن همین روزها باید حکم نهایی که اعدام در ملعه عام هست رو اعلام کنن اگه قانون واسه همه یکی باشه بین ایرانی و مهاجر فرقی نذارن تو این جنایت ها

    • امیرجانگو

      این لجن فقط باید به روش داعش اعدام بشه

    • کمال

      زودتر اعدامش کنید ای نوع حیوانات نباید زنده باشند

    • یزدی

      حق این پسر اعدام نیست
      باید اول چند نفر بهش تجاوز کنن و بعد بندازنش تو وان حموم و با اسید، جسد کثیفشو از بین ببرن. امیدوارم پدر مادر این دختر از حقشون کوتاه نیان

    • بدون نام

      فقط اعدام

    • مهاجر

      مدیر محترم چرا نظر منو ثبت نمیکنید مگه دو از حق گفتم

    • بی نام

      عوضی رو زودتر اعدام کنید

    • راها

      بدون حضور وکیلم حرف نمیزنم ... راه افتادی کوچولو ... ادای آدم بزرگا رو درمیاری ... بهت نمیاد ... بدون حضور وکیل حرف نمیزنی؟ بدون حضور خدا چی؟ با حضور خدا چی؟ موقع اون جنایت اصلا فهمیدی خدا حاضر بود؟ شعورت چی؟ حاضر بود؟ تربیت چی؟ شرافت چی؟ آبرو چی؟ کاش بدون حضور اینا هم ... هی هی هی ...
      غذای مقوی بخور پوست گردنت اذیت نشه ...

    • یک ایرانی باوجدان

      فقط اعدا م قاضی محترم تاناموس خودت درامان باشد وناموس تمام مردم

    • مهدیه

      خدای من.. آدم وقتی این اوضاع رو میببنه دیوونه میشه، اینکه یه پسر تو این سن و سال تجاوز میکنه قتل میکنه... واقعا تو این دوره زمونه با این افتضاحاتی که توی شبکه های اجتماعی هست، تربیت کردن بچه ها خیلی سخته. اگه کنترلشون کنی بهشون بر میخوره اگه محدودشون کنیم عقده یی میشند..

    • معصومه

      من موندم که وکیل این جنایت کار از چی این داره دفاع میکنه از حیوان بودنش از کثافت بودنش از وحشی و خونخوار بودنش نمی دونم والا اون وکیل چطور روش شده وکالت این جنایتکار عوضی رو بر عهده بگیره پس جیگر اتیش گرفته اون پدر مادر طفل معصوم چی میشه وکیل جان

    • رسول

      جدا داریم به کجا میریم که نوجوانان مادارند این کارو میکنن

    • farid

      واقعا میخان چطوری بپیچونن مردومو راه فرار نداره اینو باید داد دست داعش

    • باراني

      اينو بدين دست طالبان

    • علی

      بابا چرا کشش میدن بابا اعدام یا بسوزانید تموم بشه دیکه

    • رها

      بعضی ها میگن مگه افغانی ها کم تو ایران خلاف کردن این حرف درسته اما اگر افغانی ها تو ایران خلاف کردن به سزای اعمالشون هم رسیدن توروخدا اگه وجدان دارید امروز و فردا نکنید هرچی زودتر این جانی را به سزای اعمالش برسونید و اعدامش کنید هی نگید که هنوز مشخص نشده که این طفل معصوم تجاوز شده یا نه . اگه تجاوز نکرده پس طلب باباشو از اون کودک میخواسته ؟ چرا روز به روز سن این پسر قاتل وحشی رو پایین میارید بعد سن این طفل کودک رو زیاد می کنید اگه درست قضاوت نمی کنید امیدوارم که همه را خدای بزرگ متعال قضاوت کنه تنها این دنیا که نیست روز قیامت هم وجود داره اونوقت وای به اون روز ....

    • میترا

      خاک تو سر اون وکیله ک داره ازاین قاتل دفاع میکنه

    • وکیل

      راست میگه خب تا وکیلش نیاد میتونه حرف نزنه.ربطی به فیلم خارجی و سناتور و این مزخرفاتی که چندتا بیسواد میگن نداره.قانون قانونه اگر وکیلش بیاد و نتونه اثبات کنه بعد اعدامش میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج