۳۳۶۱۷۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تالاب میانکاله احیا می‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از تشکیل کمیته ملی نجات تالاب و خلیج میانکاله خبرداد و گفت: ۱۵۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی برای لایروبی کانال های منتهی به تالاب میانکاله تخصیص پیدا کرد که به زودی اقدامات آن آغاز می شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از تشکیل کمیته ملی نجات تالاب و خلیج میانکاله خبرداد و گفت: ۱۵۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی برای لایروبی کانال های منتهی به تالاب میانکاله تخصیص پیدا کرد که به زودی اقدامات آن آغاز می شود.

زمان رضا احمدی در جلسه بررسی مشکلات شهرستان بهشهر در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: در راستای احیاء تالاب بین المللی میانکاله و جلوگیری از خشک شدن آن ۱۵۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی برای لایروبی کانال ها و نهرهای منتهی به تالاب میانکاله تخصیص پیدا کرده است.

تالاب میانکاله احیا می‌شود

وی افزود: کمیته ملی نجات تالاب و خلیج میانکاله در سطح کشور تشکیل شده است و در جلسه ای در این کمیته ۳ پیشنهاد در قالب مدیریت آب های سطحی منطقه، مطالعه و ارزیابی کانال خزینی و مطالعه، ارزیابی و لایروبی کانال چاپاقی از سوی حفاظت محیط زیست بهشهر ارائه شد که مورد موافقت و در دستور کار قرار گرفت و به زودی اقدامات لایروبی کانال ها اجرا می شود.

احمدی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد آب تالاب میانکاله از دریای خزر تأمین می شود که اخیرا با پس روی آب دریا میزان آب تالاب کاهش یافته است و به همین منظور کارشناسان محیط زیست در حال انجام مطالعاتی در این خصوص در منطقه خلیج میانکاله هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر گفت: برای جلوگیری از تصرفات و تجاوزات غیرقانونی در منطقه میانکاله در انتهای جاده شرقی شهرستان منتهی به تالاب میانکاله یک پاسگاه حفاظتی احداث و تجهیز شده است که در هفته محیط زیست افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه سالانه بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی به تالاب بین المللی میانکاله مهاجرت می کنند، تصریح کرد: از میان ۵۰۴ گونه پرنده مهاجر که سالانه برای زمستان گذرانی به ایران می آیند ۲۳۰ گونه در تالاب میانکاله وجود دارد و به همین دلیل میانکاله به عنوان بهشت پرندگان ایران نام گذاری شد.

احمدی به فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که عنوان بهشت پرندگان ایران را برای نماد معرفی شهرستان بهشهر در سطح کشور انتخاب کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج