۳۳۶۲۷۹
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

آمار روستاهای خالی از سکنه در ایران

از سال ۱۳۳۵ تا پایان سال ۱۳۹۳، بیش از ۳۴ هزار روستا در کشور تخلیه شده که بخش زیادی از آنها ناشی از نبود آب بوده است.

اقتصادنیوز: از سال ۱۳۳۵ تا پایان سال ۱۳۹۳، بیش از ۳۴ هزار روستا در کشور تخلیه شده که بخش زیادی از آنها ناشی از نبود آب بوده است.

سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: در چابهار ۶۰ درصد، اهواز ۳۵ درصد و تبریز ۳۳ درصد حاشیه‌نشینی داریم. همچنین ۶۰ درصد از حاشیه‌نشین‌های تهران را روستایی‌ها تشکیل می‌دهند که به این مناطق مهاجرت کرده‌اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به اینکه نظام برنامه‌ریزی ما آب گریز بوده است، عنوان کرد: در جاهایی از کشور که کمتر به دریا وصل هستیم تراکم جمعیتی ما بیشتر است.

وی تصریح کرد: در بررسی که صورت گرفته است، مساله اقتصادی، تبعیض در ارائه خدمات به روستاییان و عدم حمایت‌های معنوی توسط مقامات محلی و منطقه‌ای از روستاییان سه دلیل اصلی مهاجرت روستاییان بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: کمی درآمد روستاییان نسبت به شهرنشین‌ها و عدم شغل مناسب با تحصیلات فرزندان روستاییان، علت ۶۰ درصد از مهاجرت روستایی‌ها به شهرها بوده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح نظام برنامه‌ریزی کشور، تصریح کرد: باید به پنج اصل مهم اقتصاد مقاومتی شامل دانش بنیان کردن، عدالت بنیانی، مردم محوری، درون‌زایی و برون‌گرایی در روستاها پرداخت.

رضوی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه اقتصاد افزایش قدرت مردم و کاهش قدرت تصمیم‌گیران است. اجرا کردن اقتصاد مقاومتی موجب رها شدن از اقتصاد نفت محور، افزایش درآمد اقتصادی مردم و افزایش درآمد مالیات می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میرزا

      اینو همممممممممممه میدونن باووووووووووووور نداری بپپپپپپپپپپپپپرس

    • کاسه داغ تر از آش

      خدایی من چند سال پیش شنیدم که می خواهند یکی اون هایی که از روستا به شهر و شهرهای بزرگ اومن آن ها را به روستاهایی که در آن جا بوده اند ببرند، من که خیلی خوشحال شدم از این که صف نون و اتوبوس و تاکسی و مترو کم میشه و برای سلامت خودشان خوبه، در این راستا یک شیر پاک خورده ای گفت فلانی شهر ها به صورت خالی از سکنه میشن، چون اکثر کارمندها و مدیران وبیشتر صنوف از روستاها اومده اند، در نتیجه مجدداً مجبور میشیم که با دعوت و تخصیص حقوق های بالا اونا را جهت راه اندازی شهر باید بپردازیم، دردسر تان ندم فعلاً دست نگه داشتن و همه میدونن مثلاً تهران 15تا 20میلیونی حدود 35سال پیش بیش از 2میلیون نفر نبود این جمعیت همان درصد روستاییانی هستند که به شهر ها هجوم آوردند، شما عنایت بفرما مثلاً چند نفر از همکاران شما جز آن عده از مردم است؟ و یا خود شما؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج