adexo3
۳۳۶۴۴۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

آمریکا به‌دنبال مخدوش کردن چهره ایران

یک کارشناس بین‌الملل درباره اتهام آمریکا به ایران مبنی بر حمایت از تروریسم، گفت: آمریکا می‌خواهد از طریق مطرح کردن بحث تروریسم، ایران‌هراسی را بازتولید کند تا اهداف خود را در منطقه پیش برده و چهره ایران را در منطقه مخدوش کند.

خبرگزاری فارس: سیامک باقری کارشناس بین‌الملل در گفت‌وگویی در خصوص گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا که در آن ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌، اظهار داشت: آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب به دلیل اینکه ماهیت انقلاب ایران ضداستکباری و ضد استعماری بوده، همواره موضوع تروریسم را علیه ایران مطرح کرده‌اند.

وی افزود: امروز نیز که ما در دهه چهارم انقلاب هستیم، آمریکا همچنان به بهانه‌های مختلف این اتهامات خود را در موضع‌‌گیری‌ها، گزارش‌ها یا مصوبات کنگره تکرار و ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند.

این کارشناس بین‌الملل با بیان اینکه آمریکایی‌ها بعد از توافق هسته‌ای (برجام) مهم‌ترین دستاویز خود برای اینکه ایران را به‌عنوان یک تهدید بین‌المللی در افکار عمومی معرفی کنند از دست دادند، عنوان کرد: در حال حاضر تنها بهانه آمریکایی‌ها برای معرفی ایران به عنوان تهدید بین‌المللی، بحث تروریسم است.

باقری ادامه داد: آمریکا می‌خواهد همان بسیج افکار عمومی علیه ایران را که با بحث هسته‌ای ایجاد کرده بود، اکنون با بحث تروریسم ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه معمولا قطب‌های بزرگ برای برخورد با کشورها سعی می‌کنند این کشورها را امنیتی نشان دهند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند نشان دهند که این کشورها در نظام بین‌الملل همساز با قوانین، مقررات و انضباط جهانی خودساخته آنها نیستند.

این کارشناس بین‌الملل خاطرنشان کرد: وقتی کارنامه آمریکا را بررسی می‌کنیم عموما کشورهای انقلابی در مظان چنین اتهاماتی هستند.

باقری با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از برجام بر موضوع تروریسم بیشتر تاکید دارند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها برای اینکه بر عدم پایبندی خود به برجام سرپوش بگذارند و اقدامات خلاف برجام خود را توجیه کنند،‌ بحث حمایت ایران از تروریسم را مطرح می‌کنند.

وی با تاکید بر سیاست ایران در مبارزه همه‌جانبه با تروریسم در منطقه عنوان کرد: ایران مبارزه همه‌جانبه‌ با تروریسم را جزو راهبردهای اساسی خود قرار داده و تاکنون مبارزه پیروزمندانه‌ای را علیه داعش که گروهک تروریستی مورد حمایت آمریکا است، داشته است.

این کارشناس بین‌الملل مبارزه ایران با تروریسم را موجب نفوذ ایران در منطقه دانست و گفت: این مبارزه موجب شده تا چهره ایران در منطقه متفاوت با آنچه که تاکنون آمریکایی‌ها می‌گفتند، به تصویر کشیده شود.

باقری با بیان اینکه آمریکایی‌ها سعی دارند مدام با بیان حمایت تهران از تروریسم، چهره ایران در منطقه را مخدوش کنند، اظهار داشت: عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه افزایش پیدا کرده است و آمریکا دیگر بهانه‌ای برای ایجاد ایران‌هراسی ندارد.

وی ادامه داد: بعد از حل مسئله‌ هسته‌ای که آمریکا از آن به‌عنوان ابزاری برای ایجاد ایران‌هراسی استفاده‌ می‌کرد، اکنون به سراغ تروریسم رفته و می‌خواهد از این طریق و با این بهانه ایران‌ هراسی را بازتولید کند تا اهداف خود را در منطقه پیش ببرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان تاکید کرد: آمریکا با برجسته‌سازی بحث حمایت ایران از تروریسم به صورت کاذب، می‌خواهد بر اقدامات تروریستی خود و حمایتش از گروه‌های تروریستی در منطقه سرپوش بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سالار

      این سیاست کثیف امریکا دیگه حوصله ی همرو سر برده, چپ و راست فقط به ایران گیر میدن

    • javad afgataghi

      همش آمریکا خدا لعنت کنه امريکا رو که هرکجا دنیا گندی به پا میشه پای آمریکا وسطه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج