۳۳۷۲۵
۱۸۸ نظر
۱۸۲۷۵
۱۸۸ نظر
۱۸۲۷۵
پ

آموزش تولید شیشه با ۳۰۰ هزار تومان!

با وجود سنگین‌ترین مجازاتها، ماده محرک شیشه در آشپزخانه‌های زیرزمینی و منازل متخلفان که برای دست یافتن به اسکناس‌های بیشتر به هر کاری دست می‌زنند، همچنان تولید می‌شود.

تهران امروز: با وجود سنگین‌ترین مجازاتها، ماده محرک شیشه در آشپزخانه‌های زیرزمینی و منازل متخلفان که برای دست یافتن به اسکناس‌های بیشتر به هر کاری دست می‌زنند، همچنان تولید می‌شود.

پژوهشگران می‌گویند این روزها در زیرزمین خانه‌ها در ازای ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، فرمول ساخت شیشه آموزش داده می‌شود! آنهایی که پا بر همه ارزش‌ها گذاشته و تن به تولید شیشه داده‌اند با خرید لوازم آزمایشگاهی و اختصاص آشپزخانه منزلشان به محل تولید شیشه می‌توانند شیشه‌ای را که تولید کرده‌اند به جوانان این مرز و بوم بفروشند تا مهر اعتیاد بر پیشانی جوانان بیشتری نقش ببندد و هر‌روز کودکان بیشتری قربانی اعتیاد والدین خود شوند.

بر اساس گزارش عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۰، انهدام ۱۲۰ لابراتور تولید شیشه، دستگیری ۶۰ هزار نفر در ارتباط با تولید این ماده و کشف ۴ تن شیشه تولید داخل، گواهی بر رشد لابراتوارهای تولید شیشه در کشور است. از یک سو اعداد و ارقام آژیر قرمز تولید شیشه را به صدا در آورده‌اند و از سوی دیگر آسیب‌شناسان نسبت به آثار تولید آن هشدار می‌دهند.

رویا نوری پژوهشگر اعتیاد در این باره می‌گوید: وقتی آمار مصرف شیشه افزایش پیدا می‌کند، پر واضح است که میزان تولید آن هم افزایش پیدا کرده است. اگر فرض کنیم که واردات شیشه در کشور داریم، با توجه به اقدامات امنیتی در مرزها و توان نیروی انتظامی، واردات این حجم از شیشه امکان‌پذیر نیست. گذشته از آن، تولید شیشه در آشپزخانه‌های زیر زمینی برای قاچاقچیان و تولیدکنندگان از نظر اقتصادی به صرفه است.

از شابو تا شیشه

روزی که شیشه از آسیای جنوب شرقی وارد کشور شد، نامش «شابو» بود. شابو از طریق جوانان ایرانی که در آن کشورها کار می‌کردند، وارد شد. در ابتدا مصرف‌کنندگان گمان می‌کردند که مصرف شابو اعتیادآور نیست، افراد را لاغر می‌کند و توانشان را بالا می‌برد.

رویا نوری، کارشناس ارشد جامعه‌شناسی، سال گذشته نتایج پژوهشی درباره اعتیاد را به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارایه کرد که با حمایت مالی دفتر کنترل جرایم و مواد مخدر سازمان ملل و تاییدیه ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شده بود.

او در گفت‌وگویش درباره تولید شیشه در کشور می‌گوید: اولین افرادی که به ایرانی‌ها فرمول ساخت شیشه را آموزش دادند فقط در قبال قیمت بسیار بالایی حاضر به انجام آن شدند اما در شرایط کنونی آشپزخانه‌دارها ساخت شیشه را با قیمت بسیار نازلی که بیشتر افراد جامعه از عهده پرداخت آن بر می‌آیند، آموزش می‌دهند. این قیمت ۲۰۰هزار تا ۳۰۰ هزار تومان است.

او ادامه می‌دهد: اتفاقا یکی از مصرف‌کنندگان به من گفت که در گذشته «اصلا این ماده یک چیز دیگر بود! نه اعتیاد داشت و نه حالم را بد می‌کرد! اما شیشه‌ای که این روزها مصرف می‌کنم زمین تا آسمان با آن ماده اولیه فرق می‌کند.»

و این به معنای آن است که وقتی شیشه در آشپزخانه‌های داخلی ساخته شد ناخالصی‌هایی به آن افزوده شد که تاثیرات مخرب‌تری بر بدن دارد.

به گفته نوری،بعد از آنکه آشپزخانه‌هایی در شرق و غرب تهران و در نواحی‌ای که کمتر مسکونی بود دایر شد، بر حسب اتفاق‌ هنگام اضافه کردن اسید به ماده اولیه انفجارهایی رخ داد و در این مرحله بود که پلیس متوجه (تولید) شیشه به کشور شد.

او می‌گوید: پیش از آن معلوم نبود که شیشه در داخل تولید می‌شود. از همان موقع (سال ۷۸) شیوع شیشه در کشور پیش‌بینی می‌شد.

دروازه غار، زخمی شیشه

اسمش رضاست. اگر چرتی که بین کلماتش می‌زند امان بدهد، می‌توانی کلمات بریده‌اش را کنار هم بگذاری و صدای بلایی را که شیشه بر سر انسان می‌آورد از نزدیک بشنوی. این طور که می‌گوید ۲۳ سال بیشتر ندارد.

می‌گوید: ۱۷ سالم بود. برادرم در آشپزخانه کار می‌کرد. با یکی از دوستانش. من هم شیشه‌ای شدم.

اگرچه برادرش را در انفجار آزمایشگاه وقت تولید شیشه از دست داده است اما رضا تا امروز میراث‌دار اوست و شیشه‌ای باقی مانده. حالا روزها و شب‌هایش را در پارک یا گوشه خیابان می‌گذراند. مجبور است برای تهیه جنس خرده‌فروشی هم بکند.

خودش می‌گوید برای آن که هزینه مصرفش را دربیاورد همه کار کرده است. در پرونده‌اش از دزدی دیده می‌شود تا زورگیری.

می‌گویند برای خودش یلی بوده. اما این روزها شیشه از او چیزی باقی نگذاشته است. از دور که نگاه کنی تصویر جوان سیه‌چرده‌ای می‌بینی که گویی پوستش را بر استخوان‌هایش کشیده‌اند و توی صورتش که نگاه کنی زخم اعتیاد در عمق چهره‌اش فریاد می‌زند.

زیر چشم چپش قی سبز رنگی دیده می‌شود که از عفونت چشمش نشان دارد. دستانش زخم شده‌ و عفونت کرده‌اند. رضا اما نه به غذا فکر می‌کند و نه به زخم‌هایش. رضا تنها نگران جنسی است که باید تا شب برای به‌ دست آوردن هزینه‌اش کار کند.

کشف ۴۳ آشپزخانه دیگر داستان آشپزخانه‌های تولید شیشه داستانی ادامه‌دار است. تنها در سه ماهه نخست امسال پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی ۴۳ آشپزخانه دیگر را کشف کرده است.

سردار علی مویدی چندی پیش با اعلام این خبر میزان کشفیات مواد مخدر در همین زمان را تا ۱۰۰ تن اعلام کرد که سهم روانگردان‌ها از آن تا سه و نیم تن بوده است؛ این در حالیست که ۵۳۳ کیلوگرم از روانگردان‌های ضبط شده، شیشه بوده است. مقایسه این ارقام با مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی این ارقام را نشان می‌دهد.

رویا نوری در این باره می‌گوید: به صرف افزایش میزان کشفیات نمی‌توان به این نتیجه رسید که مصرف و تولید شیشه افزایش پیدا کرده است اما نشانه‌های آن را در جامعه می‌توان دید. نتایج پژوهش انجام شده نشان داد که ۹۰ هزار نفر تنها در پایتخت در روز، هفته یا ماه شیشه مصرف می‌کنند.

پزشکان و درمانگران اعتیاد می‌گویند که فقط یک یا چند بار مصرف کردن شیشه می‌تواند مصرف‌کننده را به درجاتی از توهم برساند و در همین باره نوری می‌گوید: از ۹۰ هزار شیشه‌ای در پایتخت،‌ هر روز حداقل ۹ هزار نفرشان به درجاتی از توهم می‌رسند. نکته اینجاست که میانگین سنی مصرف کنندگان این ماده محرک با چهار سال کاهش نسبت به سال‌های گذشته، به ۲۹ سال رسیده است.

هرچند خبرهای رسیده از دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل حاکی از آن است که ایران مقام نخست کشف هرویین در دنیا را برای سومین سال پیاپی کسب کرده اما صرف‌ نظر از اعداد و ارقام غیررسمی، آمارهای رسمی نشان می‌دهد این بلورهای شیشه‌ای کوچک با فرمول متیل آمفتامین، بلای جان ۲۷ هزار جوان ایرانی هستند.

این در حالیست که نتایج این پژوهش نشان می‌دهد تحصیل‌کرده‌ها هم مشتری شیشه هستند و شیشه، زنان را نیز وارد بازی اعتیاد کرده است و شاید باز شدن پای شیشه به کشور بود که میانگین سن اعتیاد را با چهارسال کاهش به ۲۸ سال رساند.

همین است که کارشناسان نسبت به افزایش آشپزخانه‌های تولید شیشه که مثل قارچ در کشور رشد می‌کنند هشدار می‌دهند؛ چرا که عرضه و تقاضا در کنار یکدیگر معنا می‌یابند؛ از این رو به نظر می‌رسد باید محتاط‌تر عمل کنید، شاید در پشت دیوارهای خانه ساکنان کوچه‌تان یک آشپزخانه تولید شیشه وجود داشته باشد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      همینو کم داشتیم

    • سامی

      اینها خیلی ... هستند من خودم میخوام یک مقاله بنویسم امیدوار که بتونم حداقل چند نفر رو متقادکنم که از این کار دست بکشن

    • محمد

      توی بی ... ک میگی با 300هزارتومن آموزش ساخت میدن خوب کجا آموزش میدن

      پاسخ ها

      • فاخر

        با 300 تومان آموزش نمیدن. ولی من سراغ دارم با 5 میلیون تومان آموزش میدن

    • مهدی خانلری

      واقعا مصرف شیشه خیلی مشکلات عمده ای را برای مصرف کننده ایجادمیکند یکی ازآشناهای بنده دراثرمصرف زیادبطورچشمگیری دچارمشکلات مغزی شده است.

    • یاسر

      دوازده سال مصرف کننده بودم الان شش ساله که پاکم اما اثراتش بطور وحشتناک توحرکات ورفتارمه

      پاسخ ها

      • بهزاد

        می خوام کارتون یادبگیرم مشکل پولش نیست

      • بدون نام

        انشاللە بە پاکیت ادامە بدە امیدوارم پیروز باشی و پیروز هم شدی داداش

      • بدون نام

        سلام داداش منم میخوام ترک کنم ولی میترسم ۱۵سال مصرف دارم میکنم چیکارکنم که ازاین دام رهاشم

      • Payam

        نگران نباش به مرور زمان رفته رفته هرروز بهترمیشی فقدسعی کن حتمأحتمأپاکیتوحفظ کنی عزیز..

    • محمد

      سلام تولیدشیشه خیانت به بشریت است اولین قربانی راهم ازخانواده تولیدکننده میگیرداین نشانه بی ثباتی وتبعیض فقروپارتی بازی ووووویک مملکت است مملکتی که بفکرجوانان ازدواج کارودانشگاه باشدیک معتادهم پیدانمی شودبه زندگیش می چسبددیگربفکردوددم نیست خداوندلعنت کندپدرمادران کسی که به ملت خیانت وکم کاری میکنداخه یکی نیست بگه ماراچه به غزه لبنان زکزاکی عیسی قاسم ووووووووووواخرش میشودبدبختی ملت فلک زده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی بی کاری وبی پولی باشه آدم ازشدت فقروفشارزندگی همه کارمیکنه هرچندکارخیلی زننده ومیشه گفت واقعأجنایت بزرگیه ولی بخدااگه منم بلدبودم درست میکردم. ناموسن هرکی بلده بگه چجوره

      • بدون نام

        داداش من میخام بسازم دیگه ازبی پولی بریدم

    • بدون نام

      ای کاش بجای این همه بگیر وببندواعدام وزندان درمورد مواد مخدر که تاامروز نتیجه عکس داده ،خانواده ها ومسئولین دست به دست هم داده دراگاهی دادن به مردم وحمایت از ترک کننده ها وافراد درمعرض خطر ،یک قدم واقعی ودلسوزانه مؤثر در مورد مبارزه با اعتیاد بذمیداشتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی جون دادش بلدنیستی جونما

    • بر باد رفته

      تنها راهش اینه که در مورد آثار سوء مصرف مواد مخدر مردم رو آگاه کنیم .
      اکثریّت کسانیکه وارد مواد میشن اصلا نمیدونن بعداً چه اتفاقی براشون میوفته.
      پس بهترین راه اگاهی رسانی در مورد مواد هست.
      بعنوان مثال شما هیچوقت تکه بیسکوئیتی که از دستتان روی زمین افتاده رو برنمیدارید و نمیخورید .
      چون طی سالها و تربیت خانواده شما متوجه شدی که میکروبها کجا هستند.
      پس بهترین راه؛ همون اصلاع رسانی با حمایت اخلاقی درست است؛
      بتمرگ با بفرمائید بنشینید خیلی فرق داره عزیزم.
      پس مسئولین هم در طریقه اطلاع رسانی باید فوق العاده حساس باشند.

    • بر باد رفته

      تنها راهش اینه که در مورد آثار سوء مصرف مواد مخدر مردم رو آگاه کنیم .
      اکثریّت کسانیکه وارد مواد میشن اصلا نمیدونن بعداً چه اتفاقی براشون میوفته.
      پس بهترین راه اگاهی رسانی در مورد مواد هست.
      بعنوان مثال شما هیچوقت تکه بیسکوئیتی که از دستتان روی زمین افتاده رو برنمیدارید و نمیخورید .
      چون طی سالها و تربیت خانواده شما متوجه شدی که میکروبها کجا هستند.
      پس بهترین راه؛ همون اصلاع رسانی با حمایت اخلاقی درست است؛
      بتمرگ با بفرمائید بنشینید خیلی فرق داره عزیزم.
      پس مسئولین هم در طریقه اطلاع رسانی باید فوق العاده حساس باشند.

    • علی

      لطفا آموزش ساختش رو بذارید

      پاسخ ها

      • کاوه

        سلام اگه خواستی یادبگیری یه ایمیل بده تا بهت بگم سیر تا پیازشو

      • محمد

        کاوه جون خودت ایمیلتو بده

      • هستی

        چجوریه منم میخوام یاد بگیرم

    • رضایی

      باسلام:
      فقط این رو بدونید بیکاری اصلی ترین ومهمترین راه برای وجود اعتیاد به هر نوع موادی است،که همین امر باعث بوجود امدن قاچاق مواد مخدر میباشد،چون بدون نیاز به تجربه وسرمایه اولیه میباشد.
      حال هی بگوییم ......!!
      فقط این رو بدونید که یک دل سوخته میدونه چی میگم.!

    • تقی

      فقط باید درجا اعدام کرد تولید کننده ها رو

      پاسخ ها

      • پاشا

        چیکار تولید کننده ها داری اونایی اعدام بشن که مجبور میکنن ادم از هزارتا راه و بی راه پول در بیاره

    • رضا

      باریکلا واقعا بیکاری ادمو به هرکاری وادارمیکنه خودم بعد شش سال از سره بیکاری باز افتادم توش اونم اول زندگیم که تازه عقد کردم خدا لعنت کنه کسایی که هر نوع موادیو واردایران میکنن ومیسازن چه بدبختیایی که نکشیدم اخرشم هیچی دعا کنید برام کنار بزارم

    • بدون نام

      باسلام من بخاطر مصرف شیشه زندگی ام نابود شد ؛زندگی ام سخت میگذرد سه ساله پاکم ولی تخریب های شیشهروی مادیات و معنویات زندگی خودم و اطرافیانم موج میزند؛دعا میکنم برای کسانی که قطع مصرف کردن؛دعا میکنم برای مصرف کننده ها که با داشته هاشون ترک کنند و پاک زندگی کنند؛الآن زندگیم سخته ولی دیگه دوس ندارم مصرف کنم؛یه پیامم برا مسولان:خواهشآ بیشتر از دید حمایتی به مصرف کننده ها وقطع مصرفی ها نگاه کنید نه وقتی یکی مراجه کرد بهتون حتی برا وام بگید هنوز شست سالت نشده؛تا جوانیم کمکمون کنید؛شصت سالگی مزاحمتون نمیشیم؛ضمنآ کسانی که امروزه دارن فوت میشن نهایتآ شصت سالند ؛پس کی...

    • ناشناس

      سلام کسی اگه فرمول ساختشو میخواد من دارم

      پاسخ ها

      • من

        واقعا میشه به همین راحتی درست کرد یا فیلمه داداش
        من کنجکاو شدم ببینم این ماده خانمان سوزو به همین راحتی میشه ساخت یا داری شوخی میکنی....اگر میتونی خبری بده ببینیم یا داری سرکار میزاری
        اگر بلدی که در ارتباط باشین

      • م

        بفرست

      • Saman

        فقط کنجکاوم بدونم از چی ساخته میشه

      • زهرا

        میشه لطف کنید نحوه ی ساختشو به من هم‌بدید؟

      • داود

        سلام لطف کن فرمول ساختشو به من هم بگو

      • بدون نام

        سلام ساختش چجوریه

      • مجید

        منم میخوام

      • بدون نام

        میشه فقط بگی موادش از چی تشکیل میشه که انقدر میگن بده من خانمم وبرام سوال پیش اومده

      • بدون نام

        مشتی به ما هم یاد بده

      • بدون نام

        سلام من میخام هزینه اش رو هم میدم

      • یکی مثل همه

        هزینش چقدر میشه؟ من میخوام رفیق. چجوری باهات کانکت بشم؟

      • علی

        من میخوام یاد بگیرم

      • pabarjam

        بلد بودی تو این سایتا نمیچرخیدی حرفت حرفه جواب اینا که گفتن بگو شماره بده میدادی

      • والتر

        کسی خواست یه ایمیل با عنوان متامفتامین بهم بزنه

      • سلام

        من میخوام

      • بدون نام

        سلام خوب چیه فرمولش ؟

      • بدون نام

        سلام.میشه لطفاًفرمولش رابه من بدهی؟؟

      • بدون نام

        سلام فرمولش ؟

      • بدون نام

        خب روکن مام بسازیم

      • بدون نام

        دایی فرمول میدی

      • محمد

        ناموس یاد بده ما هم اشپزخونه بزنیم تحش خاکه

      • توحید

        داداش فرمولش چیه خیلی کنجکاو شدم

      • امیر

        سلام داش من میخام فرمولشو اگه داری دمتگرم بفرس واسم یا شمارتو بزار تا تماس بگیرم

      • بدون نام

        سلام میشه به من یاد بدید

      • سلام داری من میخوام09385080956

        جوونارودریابین که دارن خراب میشن مشکلای اصلی رو بالایی ها میدونن خواهشن برطرفشون کنید

    • بدون نام

      سلام.اگه‌داری‌به‌منم‌بده‌داداش.ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نمیدونم اونا که مصرف میکنن از کجا تهیه میکنن مگه کسی هست که یفزوشه

      • بدون نام

        واسه چی میخوای یاد بگیری اگه واسه منبع درآمده منم نیاز مالی دارم اگه یاد گرفتی به منم یاد میدی خانمم

      • M

        ن هم مواد لازمشو میگم هم طرز ساختش هرکی خواست م

    • بدون نام

      من که حال نداشتم بخونم ببینم واقعا با ۳۰۰میشه یا نه ولی تف تو این زندگی که مواد مخدر مثل پشکل گوسفند ریخته. به خدا دیگه ادم نمیتونه بره پارک ۲دیقه تو پارک تنها باشی فروشنده ها میان بالا سرت

    • شهاب ساواک

      تولید شیشه هزینه ش فقط 300 هزاره ، چرا به شعورمون توهین میکنه،
      انسان یه قابلامه و یه اجاق گاز و یه ملاقه و یه هواکش و یه میز و یه لامپ مهتابی برای روشنایی الان میشه 3 میلیون تومان.حالا از مواد اولیه اشغالش بگذریم ، لطفا برای جذب خواننده مطالب شما که توهم میزنی و مینویسی ،دیگه ننویس در ایران تولید ماده مخدر شیشه هزینه ش فقط 300 هزار تومان هست ،
      افرین ، حرف حساب جواب نداره، دوست داری نظر بنده را بذار دوست نداشتی نذار،بستگی به خودتون داره انسان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نابغه..یبار دیگه بخون مطلبو ...نوشته هزینه اموزش و دستور پخت شیشه میشه ۳۰۰ هزار تومن

    • بدون نام

      چطوری میشه یاد گرفت داش ؟

    • بدبخت

      من لیسانس برق صنعتی دانشگاه دولتی معدل بالا شیش ساله بیکارم حتی نگهبانی هم کارکردم وتا اومدم بخودم بیام قراردادتموم بفرماخونه خلاصه صبح تا شب بیکار ودیگه ناامیداز پیدا کردن کار شدم وحتی بیخیالش ازبس کرایه دادم فرم پرکردم بی کس بودم پارتی نداشتم باهرزنگ تلفن شیش متر پریدم که شاید زنگ زدن برم سرکار وووووو...الان بنظرهمه اونایی که نشستن پشت گود میگن لنگش کن من چجوری میتونم این ساعت های دیوونه کننده بیکاری وبی پولی و تحمل کنم وچقدر زورکی بخوابم هرروزم مثل دیروز این تنها دلیلیه که خیلی از جوونای این مملکت ازروی ناچاری ازروی افسردگی بیکاری تنهایی میرن سمت چیزهایی که همه میدونیم اگه میخواستن میتونستن ریششوخشک کنن مثل کراک الان کراک کجاس ؟پس حتما یه داستانهایی پشت این بدبختی ملت هست که با این حرفها وشعارها درست نمیشه چون نمیزارن بشه الانشب عیده هزارتومنم ندارم خدا الان وقتشه اقامونو صداکنی تا دیرنشده وگرنه انسان جماعت هرکاری ازش برمیادومیترسم غافلگیرت کنن وشیطان هم پیچونده باشن ببخشیدزیادحرف زدم ولی اینم بگم حتی حاضرشدم برم سوریه بمیرم لااقل بعدمن خانوادم چیزی گیرشون بیادولی مردنم الان دیگه پارتی میخواد

    • بدون نام

      اتفاقا خیلی خوبه بذار همه بکشن تولید داخلیه دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حمايت از كالاي داخلي باهات موافقم

    • حسين

      چرا انقدر مزخرف ميگين، اينهمه چرت و پرت رو چجوري روتون ميشه بنويسيد،نميگم شيشه خوبه يا بد،يا هر ماده ي ديگه اي ولي همين اراجيف باعث ميشه كسايي ك يكبار مصرف ميكنن تصميم ب بازگشت نگيرن،چون مردم ذهنشون ازين جفنگيات پر شده و هركسي يك بار هم مصرف كنه فكر ميكنن آدم كثيفيه،توي متن گزارشتون هم كم نذاشتين،اولا شيشه اي هيچوقت خميازه نميكشه،دوما زير چشم چپش قي سبز بود يعني چي،قي سبز بخاطر خواب زياده،شما هيچ شيشه اي رو پيدا نميكنيد ك چشش قي كرده باشه و توهمش بخاطر مصرف خود شيشه نيس،بخاطر بيخوابيه،هركسي يكي دو روز كامل نخوابه،موقع حرف زدن دهنش كج ميشه و ممكنه چرت و پرت بگه،مخالف مصرف شيشه هستم،نه بخاطر خودش،بخاطر عواقب بعدش،چون آدمايي توي مسيرت قرار ميگيرن ك ذره اي انسانيت توي وجودشون نيست و واقعا اونموقع از انسان بودنت شرمنده ميشه،جالبه ك اين افراد اكثرشون خودشون مصرف كننده نيستن،بگم بخاطر مصرف شيشه س،مشكل اصلي شيشه اينكه ممكنه ي سري افراد بيشرف سوقت بدن بسمت هرويين،كه اين يكي واقعا كثيفه،يكي از بدترين و اهريمني ترين چيزايي ك توي عمرم تجربه مصرفش رو داشتم،هرچند يكي دو بار بيشتر نبود،همين هرويين بود،مشكل زياد داره شيشه و اصليترينش برميگرده ب مردم نه خود مصرف كننده،مصرف كننده حين مصرف ممكنه ب حدي احساس شفقت و مهربانيش فعال شه ك تمام دار و ندارشو يك جا ببخشه ب يك كسي كه پشيزي نمي ارزه،بازخورد مردم باعث ميشه تنها راه درمانش،هرچند موقت رو در مصرف ببينه،و الا فرد شيشه اي كاملا هوشياره و آگاه،توهم و كثافت بازي بخاطر مصرف ماري و حشيشه،كه روشون اصلا نظارتي نميشه و واقعا نحس و شوم هستن،حتي نگهداريشون،در پايان بگم،اولا سعي كنيد سمت مصرف اين مواد ب هيچ وجه نريد،دوما اگه ديديد واقعا نميتونيد و حس ميكنيد تنها راه درمانه،با هر كس و ناكسي مصرف نكنيد و هميشه ي پس انداز و ذخيره اي براي روز مبادا داشته باشين ك ب پيسي نخورين،اونو ب هيچ وجه بهش دست نزنيد،خواستم خاتمه بدم ولي واجبه ي چيزي بگم
      اينكه فكر ميكنين هركسي ميره سمت اين چيزا ول و بي مصرفه،خيلي از دوستاي خودم فارغ التحصيل بهترين دانشگاههاي علوم پزشكي ايران هستن،ولي گرفتار شدن،براي درمان هم اقدام كردن،ولي درمان اولا كو دكتر معمتد ك بتوني با خيال راحت دردتو بگي و كو دكتري ك حداقل علم و سواد نداره ذره اي شعور و منطق داشته باشه،پيش چن تا روانشناس رفتم،بخداوندي خدا خودشون ١٠٠ تا روانشناس و روانپزشك درمانشون نميكرد،ميدونيد چرا،چون ايرانه،وقتي دانشگاهها پر دانشجوي سهميه اي شده و نصف بيشتر كلاس ي مشت منگل هستن،هم انگيزه ي تو صفر ميشه،هم مطمئنا همين سهميه اي به بهترين شكل ممكن ميرينه توي خيلي چيزا،نميدونن فردا همينا ميان مداوا ميكنن،يا اكثرا ك كار بالينيشون ضعيفه ميرن قسمت هاي مديريتي و اجرايي،ي طرحهايي ميدن و تصويب ميكنن،كه ب ذهن هيچ ابلهي نميرسه،كسي ك مصرف ميكنه ما فقط ميگيم معتاد شد،اولا هيچ كار مفيدي ك براش انجام نميديم و هيچ سودي براش نداريم غلط ميكنيم درمورد بقيه نظر بديم و ثانيا تو چي از درون اون ميدوني،كي حاضر ميشه ذره ذره خودشو بسوزونه مگر اينكه دردش انقدر بزرگ باشه كه فقط اين تسكينش بده،و الا مصرف كننده بيشتر از هركسي ب عوارضش آگاهه،ي وقت ميبينيد ي اتفاقي ٢٠ سال پيش افتاده،اون اتفاقه هي توي ذهنت ميچرخه،كلافه ت ميكنه،فلجت ميكنه،هر روز هم اين اتفاقات بيشتر و بيشتر شن و واقعا نتوني حلشون كني،چون مسببش يكي از عزيزانت بوده،همين چيزاي ب ظاهر ساده و الكي،كم كم تبديل ميشن به سونامي و براي فرار ازين وضعيت ميرن سمت ي مسكن قوي،من زماني ك مصرف داشتم،ترجيح ميدادم معتاد باشم تا ي قاتل،چون اون نفرت و بغضي ك توي وجودم بود وقتي غليان ميكرد به هيچ وجه نميتونستم خودمو تسكين بدم،به بدنم تجاوز نشده،چون مردم ما تا ازين حرفا ميزني سريع ميگن حتما بهش تجاوز شده،به شخصيتم و شعورم تجاوز شده،اين براي خيليا قابل درك نيست،همونايي ك با تملق و چاپلوسي ب همه جا ميرسن،در اخر بايد بگم شما را به خدا قسم ميدم سعي كنيم درست رفتار كنيم،سعي كنيم توي كاري ك ب ما مربوط نيست دخالت نكنيم و نظر نديم،سعي كنيم اگه نميتونيم كمك كنيم حداقل چوب لاي چرخ بقيه نكنيم،سعي كنيم از مشكلات و شكستهاي بقيه خوشحال نشيم،سعي كنيم ي ذره آدم باشيم.

      پاسخ ها

      • arsi

        شير مادرت حلالت باشه حرفات هم كاملا علميه هم واقعيته من خودم اعتياد ندارم ولي با كسي زندگي كردم كه مصرف ميكرده واقعاً اين كسايي كه وقتي اسم معتاد مياد هرچي دلشون ميخاد ميگن و هرجور ميخان قضاوتش ميكنند همون ادمايي هستن كه باعث تاسف ايران و ايراني ميشن و دليل جهان سوميمون همين ادمان از نظر انسان و كسي كه اسم خودشو انسان ميزاره هر موجودي كه داراي حيات هستش قابل احترامه اگر كسي غير از اين برخورد كنه در واقع خودشه كه انسان نيست و يك موجوده بي مصرفو اضافست كه همه جا سعي ميكنه بقيه ادمارو زير پا بزاره كه خودشو نشون بده ولي الاق نفهم اگه ميخاي ديده بشي بايد خودتو كنار بقيه ببينيي نه بالاتر كسي كه اعتياد داره هيچ فرقي با ادمي كه سرطان داره ندهره و اگه حمايت بشه و باهاش احساس همدردي كني انساني در غير اين صورت از حيواناتم كمتري چون حيوونا هيچ فرقي بين ادمي كه بيماره يا سالمه نميزارند و لي تويي كه ايطور بين انسانا فرق ميزاري دچاره خطرناكترين بيماري هستي و همه بخاطره طرز فكرت ازت متنفرن اي كاش يه روزي برسه كه هممون اينو بفهميم كه همينطور كه امكانات پيشرفته و به روز برامون مهمه افكار و طرز فكر پيشرفته و بروزم برامون مهم بشه و براي بدست اوردنش تلاش كنيم اونموقع همه مشكلات اين كشور حل ميشه! دوست عزيز نميدونم كي هستي و كجايي ولي واقعاً بهت تبريك ميگم كه تو اين روزا كه نسل انسان داره تو كشور منقرض ميشه تو هنوز انساني و تلاش ميكني همرو به اين جايگاه ارزشمند برسوني اينو بدون كه طرز فكرت قابل تحسينه و اميدوار نيستم كه موفق باشي چون مطمعنم با اين طرز فكرت هميشه تو زندگي موفقي ولي اميدوارم روزيرو ببينيم كه همه همينطور زيبا و علمي و منطقي و از همه مهمتر واقعي فكر كنند...!

      • S.....

        دورود.واقعا حرفاتون عین واقعیته انقدی ب دلم نشست حرفاتون ک چند بار مرور کردم .براتون آرزوی موفیقت دارم . التماس دعا

      • S.....

        اگه براتون مقدور باشه آیدی تلگرام‌ میخاستم .ممنون

    • بدون نام

      کی در مورد ساخت شیشه یا کراک چیزی میدونه به ما هم یاد بده شاید ماهم فردا بشیم کارتر تولید مواد و بشیمدمارلو براندو در پدر خوانده و.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا دمت گرم منم خودم مصرف کننده هستم الان ۱۷ روزپاکی دارم ولی این ارجیفیوکه راجع مصرف شیشه میگن من تاحالانداشتم

      • امین

        من تولید شیشه رو بلدم. صد بار هم درست کردم

    • جلال

      سلام بر همه بامصرف اولین بار ، قسمتی از مغز که مربوط به هوشیاری ،وتمرکز میباشدپس از فعالیت 600 درصدی(حداقل)( که بسته بمیزان مصرف یا درجه مسمومیت مغز)به 70درصدکاهش یافته و بسیاری از سلول های مغز را میکشد (سلول های مغزی قابل تعمیم نبوده وحجم مغز کوچک میشود)جهت آگاهی برا امشب فعلا

    • بدون نام

      عزیزم اونقدرام آسون نیست اطلاعات ما تو دنیا حرف اولو میزنه پلیس مبارزه با مواد مخدر ما تو دنیا بهترینه پس کجا تولید میشه؟!؟!؟؟؟ بله همون آقا زاده ها هستن که تن تن مواد میسازن و به ریش ملت و دولت میخندن و کیفشو میکنن

    • زهرا

      سلام ...همین جا دستور ساخت شیش رو بگین دیگه ....هر دوست نداره بره هرکی هم دوست داره اشپز بشه .....

      پاسخ ها

      • فاخر

        من یادت میدم تضمینی. 5 میلیون میگیرم. اگر در ایران نیستی راحت افیدرین گیرت میاد

      • بدون نام

        واقعاًکه توی که یه دختری برات متاسفم

      • M

        اگه میخوای یادت میدم زهرا خانم

    • سلیمانی

      تنها دلیل افزایش مواد مخرب تو مملکت ما بی لیاقتی مسولین ما هست اونها هستن که با ایجاد شرایط سخت ودشوار زندگی ومهمتر ازهمه بیکاری ما را وادار به این کار میکنن

      پاسخ ها

      • سیما

        عزیز خودتم مصرف میکنی

    • Sa

      بگین راهشو ماهم یاد بگیریم بسه هرچی کارگری کردیم عمرمون رفت یا زنگیه زنگ یا رومیه روم

      پاسخ ها

      • فاخر

        ناموسا من بلدم. ده میلیون میگیرم به طور کامل آموزشت میدم

    • ف

      تمامی این تبلیغات. هم دروغ وسرکارگذاشتن جواتا
      ت بیکارباسوادایت مملگت می باشد اینن هم است چون انترنت هم دست اقازاده هاست .چون شماراطوری دنبال خودمی گشندکه تمامی شارژتلفنت تمام بشه وبه نتیجه ای هم نمیرسی. برای اینکه مخابرات به جبپیب اقازاده. کارمی کندالکی به تبلیغات انترنتی اینهانرویدفقط ازخیانت اقایان واقازاده هاه بنویسید بنویسدکه کشیشه راخودشان واردمملکت کردندوالحمدالله خیلی. هاشان هم خودشان گرفتاراین مخدرشدند!

    • ف

      تمامی این تبلیغات. هم دروغ وسرکارگذاشتن جواتا
      ت بیکارباسوادایت مملگت می باشد اینن هم است چون انترنت هم دست اقازاده هاست .چون شماراطوری دنبال خودمی گشندکه تمامی شارژتلفنت تمام بشه وبه نتیجه ای هم نمیرسی. برای اینکه مخابرات به جبپیب اقازاده. کارمی کندالکی به تبلیغات انترنتی اینهانرویدفقط ازخیانت اقایان واقازاده هاه بنویسید بنویسدکه کشیشه راخودشان واردمملکت کردندوالحمدالله خیلی. هاشان هم خودشان گرفتاراین مخدرشدند!

    • ‌Amirhosin

      دوستان عزیز شیشه خیال کردید دست مردم هست ابدا فقط در دست دولتها.میدونید چ درامدی برا دولت داره ک از در امد نفتم بالاتره.باور کنید خرده فروشها عادی و ازاد وراحت و در امنیت صددرصد مشغول خدمت ب جوانان این مملکت مفلوک هستن.پس شما بیخود دارید خودتونو خسته میکنید.بعضی ها رو سالهاست میشناسم با حمایت نیروی زحمتکش انتظامی دارند فعالیت میکنن.واین فرد هر چند وقت یک بار یکی رو لو میده ک نیروی انت

    • پدی

      یه سایت معرفی کنید ک اموزش کامل اموزش شیشه توش

    • مجتبا

      ماشاالله هزاراران ماشاالله...
      چه شلم شورباییه این سایت
      دست یکایک "نظربدهان" مریزاد!

    • هادی

      خدا کنه کدومشون جون نگیر ن بی ناموسا زندگی هارو نابود کردن چی گیرت میاد از زندگی دیگران خراب شده

    • امید

      خداوندهمه مارا آدم کند..

    • منصور

      بخدا که منم از سر نیاز شدید به پول وتهییه مواد مصرفی خودم حاضرم هر کاری بکنم .من بعد از ۵ سال پاکی دوباره گرفتار شدم چرا شدم این مهمه شاید خیلیا بگن حرف مفته ولی من بعد از اینکه برادرم نامزد شد وپدرو مادرم شروع به خرید لوازم زندگیش کردن و با دیدن تبعیضی که نسبت به من و اون قاعل میشدن هر روز افسرده تر شدم که در آخر رابطه احساسی که یه جنس مخالف گذاشتم و نامردی که اون در حقم کرد چاشنی شد واسه انفجار من .خدایا نمیگم من بی تقصیر بودم ولی ای کاش حتی یکبار قدر دان زحماتی که برای رشد اقتصادی پدرم کشیدم میشدن هر چی بیشتر حمالی کردم بیشتر توقعشون بالا رفت این در حالی بود که برادرم واسشون حتی چوب کبریتم جابه جا نمیکرد واقعا راسته که میگن هر چی کم محلی کنی بیشتر دوستت دارن .بارها شده خواستم خود کشی کنم ولی وجود پر مهر دختر هشت سالم این اجازه رو بهم نداده .برام دعا کنید سپاسگذارم که سنگ صبورم شدید و به حرفام گوش دادید.

    • Sarhanh asadi

      ب قوه الهی همه این باند ها متلاشی میشن و جوونا عوض این زهرمارا فکری برای اینده و پیشرفت میکنن مردم باید خودشون فکر خودشون باشن کار بسازن نه پیدا کنن این گونه کارها جنایتن نه خلاف

    • بدون نام

      اخه کیی میخواد مشکلات حل بشه که جونا به اینده فکر کنن اولش به خاطر بیشتر کارکردن مخدر مصرف میشه من به شخصه بامعرفت ترین ادما رو داخله معتادا دیدم کدوم ادم سالمی به دیگری فخر فوروشی نمکنه ولی معتادا همدیگرو د ک میکنن. مصرفش غلطه ولی تقصیر جامعه ست شماهم اطلاعاته غلت داری میرسونی همین بزرگترین اشباهته. چون نمیتونی یه معتادو درک کنی از گزارشه سایتت معلومه از سواستفاده کردن از ام‌زشه شیشه. حداقل تیتر سایتو عوض کن. اینو گفتم خودت بدونی چه ضربه ای داری وارد میکنی. فقط برای جذب. مردم این کار یهنی دروغ گفتن ادم اول باید خودشو درست کنه بعد اطرافیانشو اصلاح کنه موید باشی ایرانی

    • بدون نام

      اقا منم ميخام اشپز بشم

    • بدون نام

      کو.کجاست,به منم بدید,الان چندمیگیرید

    • ع . قاسمی

      طرز ساخت شیشه :حرکت اول تصمیمت قطعی شد میری وام میگیری وبه یک نفرکه جنس خوب داره زنگ میزنی و هرچقدربخوای میخری این کوتاهترین راه رسیدن به شیشه هست خودتوخسته نکن

    • ندا

      بواقعیت هیچکس ندونسته که مصرف شیشه چقدرهم لذتبخشه البته اگرشماباشیشه بازیکنی نه شیشه باشما.من دربه درفرمولشم واگرپیداکنم شک نکنیدمعجزه میکنم.پس به امیدآن روز.

    • بدون نام

      سلام هرکه فرمولشو میخادبامن تماس بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمارتو بده

      • بدون نام

        اخه کسی که بلدباشه به کسی یادنمیده

      • بدون نام

        س..فرمولش و میخوام صدرصدی باشی

      • بدون نام

        چجوری تماس بگیریم

      • میشه به منم یاد بدین کنجکاوم میخوام بدونم09385080956

        آخرین جا یک متر زیر زمینه فرق نمیکنه کی باشی پس تا میتونی خوش باش

      • آوا

        سلام من فرمولشو میخوام

    • بدون نام

      بیایادت بدم من خودم توشیشه بری کارمیکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شیشه بری کارمیکنی جام هم دارین

    • عباس

      خیلی چیزها توی دنیا هست که انسان میتونه سمتش نره به نظر من اعدام کسی که میسازه یا میفروشه قتل عمد هست چون الا پراید هم آدم میکشه نباید ساخته بشه؟! ضرر داره خ.ب نروید طرفش هرچقدر هم شما بکشید باز هم تولید میشه پس آخرش شما میشید قاتل .
      اگه ممکنه هر کس روش ساختش رو بلده بگه من هزینش میدم

    • عباس

      خیلی چیزها توی دنیا هست که انسان میتونه سمتش نره به نظر من اعدام کسی که میسازه یا میفروشه قتل عمد هست چون الا پراید هم آدم میکشه نباید ساخته بشه؟! ضرر داره خ.ب نروید طرفش هرچقدر هم شما بکشید باز هم تولید میشه پس آخرش شما میشید قاتل .
      اگه ممکنه هر کس روش ساختش رو بلده بگه من هزینش میدم

    • بدون نام

      فرمولشو کی میخواد یه شماره بزاره من بهش بگم یاد بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توبلدی ومخای طرزدرست کردنشوبگی حرف ازدهن مردبیرون میاددرسته خوب بیابه من بگوچطوردرست میشه

      • بدون نام

        آوازه راه انداختی عزیزم بچه اینجاس؟؟؟بلدی بگو خو

      • شیمبول

        من نمیخوام

      • کاوه

        90درصدشو میدونم اگه راست میگی سه تا از عناصرشو بگو همین.اونوقت بهت اعتماد میکنم.

      • بهم بگو ببینم چجوری درست میشه09385080956

        من فرمولشومیخوام

      • 09385080956اینم شماره

        بگو کنجکاو هستم میخوام بدونم

    • بدون نام

      فرمولشو هر کی میخواد شمارشو بده

      پاسخ ها

      • مهدی

        یه ایمیل بده باهات حرف بزنم

      • بدون نام

        کسی هست یادم بده منتظرجوابم

      • امین

        من بلدم.

      • سیامک

        سلام درمورد ساخت شیشه

      • 09385080956اینم شماره

        من میخوام

      • آوا

        داداش من میخوام یادبگیرم اگه واقعا کاربلدی بسم الله

    • گمنام

      من فقط دوست دارم بدونم مواد ترکیبی انفیتامین چیه که تبدیل به شیشه میشه و ادمو داغون میکنه.یه آدمه خوب بیاد و بهم بگه نه خداییش میخام درست کنم نه مصرف کننده هستم نه فروشنده فقط کنجکاو شدم..مرسی اگه کسی بهم بگه

      پاسخ ها

      • مهدی

        باشه

    • dede

      نظرات گفته شد..الا چیزی که باید گفته بشه،،همه کسانکه دراین موضوع شرکت کردن همشون ی پا دکترای زندگی دارند..به امید روزی که غم نباشه وبابت مسائلی بهتر برای ابادانی ایران عزیز مشارکت کنیم..

    • mehdi

      هرکی بلده ساختشو ایمیل بده یا پول بگیر یا مشارکت کنیم

      پاسخ ها

      • امین

        من بلدم. طوری یادت میدم که استاد بشی. خدا شاهده حقیقت رو میگم. من بیش از ده بار درست کردم ولی یهو مواد اولیه افدرین در ایران نایاب شد

      • بدون نام

        بامشارکت من هستم

    • قارن

      چرا بی‌کاری و بی‌پولی _ در کل نداشتن امکانات _ آدم رو به طرف مواد می‌بره؟ یعنی اول کار مفت می‌دن طرف بکشه و آلوده بشه، بعد برای به دست آوردنش هرجور شده پول ردیف می‌کنه؟ عجب انگیزه‌ای میده!

    • سعید

      همین کم داریم که نسل 70شیشه ای بشن. این متن نذاريد بهتر

    • بدون نام

      شعر نگید چیزی دارید رو کنید ندارید برید شاخای اینستا شید..این مطالب ب شما نمیخوره

    • بیتا

      سلام اگه کسی هست که بخواداشپزخانه بزنه واردهست من باهاش شریک میشم مکان هم دارم تمام امکاناتش هست

      پاسخ ها

      • قاسم

        من میتونم درست کنم دنبال شریک میگردم

      • امین

        ایران هستی؟ من استاد این کار هستم ولی سرمایه ندارم. شریک نمیشم. ولی آموزش تضمینی بهت میدم. هزینه هم بعد از آموزش میگیرم.

      • امین

        کدوم شهر هستی؟

    • محسن

      سلام باید الان چکار کنم برا یادگیریش چکار کنم باید بکی بدم 300 تومن

      پاسخ ها

      • کاوه

        هرکی یک ریال بده تو پاچش کردن.اونی که ادعا داره رو بیارین من چند تا از عناصر و قلقاشو میگم اگه
        تائیدش میکنم باهاش حرف بزنین اکثرا چاخانمیگن

    • بدون نام

      عاشق شیشه هستم چه حال خوبی داره میپرستمش

    • بیکار

      از روی بیکاریه که توی این سایتا دور میخوریم،پس به قول دوستا منم میخوام بهتر از بیکاریه..

    • سعید

      شیشه بدترین مخدر روی زمینه.تریاک پیشش استامینوفن.اوایل مصرف کردنش حال میده ولی ترکش سخت و سختر از اون اگه بتونی ترک کنی افسردگی شدید میاد سراغت که از کارو زنگدیت میندازه.امتحانشم نکن

    • بدون نام

      آشپز

    • کاظم مزرعه

      منم اموزش میخوام یاد بگیرم

    • بینام

      کسی بلده به منم یاد بده ممنون میشم.

    • بدون نام

      فرمولشو هر کی بلده به من یاد بدین ...

    • بی نام

      چیشد بلاخره کی بلده؟؟؟

      پاسخ ها

      • امین

        من بلدم. اگر خواستی ایمیل بده تا راهنماییت کنم. هزینه هم بعد از آموزش کامل میگیرم.

    • امین

      بنده بلد هستم. هر کس خواست یادش میدم.

      پاسخ ها

      • کاوه

        حرف مفت نزن فقط یه سوالو جواب بده باطری لیتیوم در کدوم قسمتش استفاده میشه حلال انتی هیستامین چیه فسفر قرمز رو کجا و کی بکار میگیرن

      • سیامک

        سلام درمورد ساخت شیشه

      • آوا

        اگه واقعا بلدی بسم الله

      • آوا

        اگه واقعا بلدی
        بسم الله کدوم شهری

    • مخ .......،

      انقدر چرت نگید، ....
      شماها رو چه به ساخت شیشه......
      از روزی که اومد شیشه تو بازار من کشیدم،تا امروز که خودم واسه مصرف خودم تولید میکنم
      اگر قرار بود هرکی بسازه،دیگه کسی دنبال ساقی نمیرفت....
      ثانیا....

      پاسخ ها

      • کاوه

        خدا رو شاهد میگیرم یا چت کردی یا فرق سیگاری با شیشه رو نمیدونی تو هم عمل داری هم میسازی پس همون اشغالی رو میکشی که از 32 قلم عنصر فقط سه تا قرص الکی رو استفاده میکنی از توهم بیا بیرون

      • محسن

        به منم یادمیدی

    • جک

      اقاناموسن هرکی بلده نشون مام بده همه جو ره پایه ام

      پاسخ ها

      • کاوه

        ایمیل بزن بهت بگم اگه مامور ادم فروش نیستی چون زود میفهمم ضمناا هیچ الاغی همهشو راحت لو
        اول باید تست بشینمیده که بعدا بهش رکب بزنی

    • محمد

      من یاد میگرم ۱۰ ملیون میدم

      پاسخ ها

      • کاوه

        نمیخواد خسرو گلسرخی بشی ده ملیون بدی پول خرید مواد اولیهشو بده بهت بگم چجوری ساخته میشه اونی که ایرانی های میفروشن همش سمه اصلا متا امفیتامین نیست.اینو ثابت میکنم.

    • ح

      خیلی ساده تر چیزیه که فکرشو میکنید بابا کلن تو بیست دقیقه تمومه...

    • کاوه

      اگه کسی واقعا میخواد یاد بگیره من یادش میدم.از صفر تا صدشو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطوری ارتباط بگیریم ک یادمون بدی

      • امیر

        سلام داداش اگه بلدی بگو طریقه ساخت شیشهرو

      • بدون نام

        خدایی اگه بلدی یاد بده

      • خسرو

        ایمیل بده داش پایتم

      • آوا

        سلام داداش من میخوام بگیرم
        چجوری باهات ارتباط بگیرم

      • آوا

        سلام اگه واقعا کار بلدی بسم الله

      • آوا

        من میخوام یادبگیرم اگه کاربلدی بسم الله

    • سلام

      اگر راست میگی بلدی یاد بده به ما پول بحت میدم دورغ بگی گیرت میارم تلفن آدرس هچی من بلدم فقط همین
      بلدی آدرس بدم بیای

    • محمد

      واقعا لازمه مجبوریم .هم اشپزخانه دار میدونه اخرش چیه هم مصرف کننده .همه میدونیم اینا چرندیاته میگیم فقط چند بار امتحان میکنیم .ولی مجبور میشیم بکنیم

    • رضا

      ترابخدا ملتی که شعورش در این حده توقع چه زندگی داره ببینید زیر مطلبی که هدفش آگاهی دادن است تقاضای فرمول درست کردن شیشه را طلب میکند این یعنی این افراد برای پول دست به هرکاری میزنند البته 90درصدشون کشک میگن چون اینکار جگر میخواهد که اینها اونم ندارند مردی که تا بحال نتونسته عرضه پول در آوردن رو داشته باشه چطور میخواهد شیشه درست کنه برفرض درست کردی تو که تا بحال دنبال کار نرفتی چطور میخواهی بفروشی بخدا اگر بتونی 3گرمشم بفروشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا.جنسشم میگیرن دوتا کارد فرو میکنن تو اونجا که
        نباید بکنن

    • رضا مردانی

      بیکاری دست به هر کار دراز میشه دست خود آدمش هست
      که این کارها نکنه خوب میشه

    • بدون نام

      کاش یکبارم به جای اینکه بگیرن اعدام کنن یا زندانی که تاحالا نتیجش برعکس بوده و روزبه روز بیشتر شدن یکبارم به فکر راه کار جدید باشن

    • بدون نام

      پسرخاله من اعتیاد به شیشه داره بیچاره کرده خانواده شو خدا نصیب کافی نکنه

    • روزگار

      تازه فهمیدم چه ملت خودزنی هستیم ما،بابا بیکاری برو فله گیری کن چرا میخوای جوون مردم بدبخت کنی،بخدا هرچی که میکشیم از مردم خودمون میکشیم

    • کسی میدونه به ماهم بگه09385080956

      کسی میدونه به ماهم بگه
      بچه شوشم

    • مریم

      ناموسا کسی بلده به منم بگه باهم کنار میایم

      پاسخ ها

      • M

        من یادت میدم اگه نفروشیمون

    • M

      من آشپزخونه داشتم جرمش که سنگین شد ول کردم هرکی خواست هم مواد لازمش هم طرز پختشو بهش میگم اگر هم خواست با خرج خودش یه بارم واسش درست میکنم . باهام تماس بگیرید

      پاسخ ها

      • A

        سلام

      • آوا

        سلام داداش چجوری باهات ارتباط برقرارکنم

      • آوا

        سلام من میخوام یادبگیرم
        چجوری باهات ارتباط بگیرم

      • بدون نام

        سلام من میخام

      • S.....

        س‌ لطف میکنید آیدی تلگرام بدید تا بتونم پی ام قدم‌. ممنون

    • مغز متفکر

      هموطنان گرامی
      ناموسا ترو به جون هرکی دوس دارید واقعا ایقد بیعقلید که از این دولت یا ادماش انتظار دارید به فکر مصرف کننده یا تولید کننده یا وارد کننده باشند؟؟؟؟؟؟؟
      وقتی به فکر سالم هاش نیستن،چطور میتونن به فکر مصرف کننده و تولید کننده باشن
      انتظار مزخرف نداشته باشید ول وله ها
      واردات و تولید و پخش فقط تتوسط خود دولته

      پاسخ ها

      • سلام رضاهستم یک معتاد

        سلام فقط خواستم بدونین ک رئیس روئسا چقدر بفکر ماهستن.تاجایی ک من میدونم تریاک تو تولید اکثر موادمخدر نقش داره.من خودم تریاکی هستم و ی دوست دارم کریستال یاهمون کراک میزنه.حدود 1و2سال پیش من ی مثقال تریاکو12000تومن میخریدم و دوستم 160000تومن ب یه مثقال کراک پول میداد.حالا یه مثقال تریاک شده 17000 و یه مثقال کراک شده 60000تومن.حالا من موندم با این تورم و هزار و یک بدبختی دیگه چرا حساب و کتاب من اشتباه درمیاد.اگ کسی فرمول حل این مسئله ک چرا تریاک یک ونیم برابر شد و کراک نصف شدو به من توضیح بده ممنون میشم

    • آوا

      سلام داداش چجوری باهات ارتباط بگیرم

    • آوا

      سلام داداش چجوری باهات ارتباط بگیرم

    • امیر

      مرگ بر مخدر خجالت بکشین

    • استادبی تجربه

      همه میگن یادمیدیم ولی خبری نیست اگربلدی توسایت بگید

    • الیاس

      اين حرفهاقبول ندارم هيچكس اينهاكه اينجاهستن بلدنيست شيشه درست كنه همش حرفه مگربه اين سادگي شيشه درست كردن اگراينطورگرون نميشد وسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج