۳۳۷۹۶۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گام معلق دموكرات‌ ها

دوشنبه‌شب، سرخوردگی و خشم کمپین انتخاباتی «برنی سندرز» سراسر آمریکا را فرا گرفته بود. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و «ان‌بی‌سی» با نادیده‌گرفتن دستورالعمل انتخاباتی و چگونگی عملکرد ابرنمایندگان (سوپردلیگیت‌ها)، «هیلاری کلینتون» را نامزد نهایی دموکرات‌ها اعلام کردند، آن هم درست ٢٤ ساعت پیش از انتخابات سرنوشت‌ساز سه‌شنبه بزرگ.

روزنامه شرق: دوشنبه‌شب، سرخوردگی و خشم کمپین انتخاباتی «برنی سندرز» سراسر آمریکا را فرا گرفته بود. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و «ان‌بی‌سی» با نادیده‌گرفتن دستورالعمل انتخاباتی و چگونگی عملکرد ابرنمایندگان (سوپردلیگیت‌ها)، «هیلاری کلینتون» را نامزد نهایی دموکرات‌ها اعلام کردند، آن هم درست ٢٤ ساعت پیش از انتخابات سرنوشت‌ساز سه‌شنبه بزرگ.

شب گذشته انتخابات مقدماتی در ایالت‌های مونتانا، نیوجرسی، نیومکزیکو، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی برگزار شد؛ اما حیاتی‌ترین انتخابات در ایالت کالیفرنیا رقم خورد، جایی که با ٤٧٥ رأي وکالتی، کارزار انتخاباتی به پایان رسید.

ابرنمایندگان در حزب دموکرات آمریکا ۵۰۰ نفر هستند که مستقل از نتایج رقابت‌های پیش‌انتخاباتی، در کنگره حزب که در ماه جولای برگزار می‌شود، رأی خود را خواهند داد و چرخش ابرنمایندگان به‌نفع سندرز، سناتور ایالت ورمونت، او را یک قدم به کاخ سفید نزدیک‌تر می‌کند. کلینتون تا پیش از انتخابات شب گذشته‌ هزار‌و ٨٢١ رأي وکالتی را در اختیار داشت؛ اما آسوشیتدپرس با احتساب آراي ابرنمایندگان اعلام کرد وزیر خارجه سابق آمریکا دو‌هزارو ٣٨٣ رأی مورد نیاز را برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٢٠١٦ به دست آورده است.

این نمایندگان پیش‌تر از کلینتون حمایت کرده بودند؛ اما هر آن ممکن است نظر خود را تغییر دهند و ازهمین‌رو خبر آسوشیتدپرس که با احتساب این ٥٠٠ رأی، کلینتون را نامزد نهایی دموکرات‌ها اعلام کرده است، بیشتر به پیش‌داوری انتخابات آمریکا می‌ماند تا واقعیتی براساس آمار و ارقام. به باور بسیاری از هواداران سندرز انتشار این خبر در آستانه انتخابات سه‌شنبه بزرگ با هدف سرخورده‌کردن رأی‌دهندگان و در راستای منافع رسانه‌های جریان اصلی بوده است.

ابرنمایندگان هیچ تعهدی ندارند و می‌توانند هر لحظه نظر خود را عوض کنند؛ اما به‌طور معمول یک دلیل عمده برای تغییر نظر آنها وجود دارد و آن هم زمانی است که رأی‌دهندگان از نامزد دیگری حمایت کنند؛ برای مثال در سال ٢٠٠٨، تعدادی از ابرنمایندگان آمریکایی آفریقایی‌تبار که در انتخابات اولیه از هیلاری کلینتون حمایت کرده بودند، در نهایت از باراک اوباما حمایت کردند، چراکه مشخص شده بود جامعه آمریکایی آفریقایی‌تبار پشتیبان باراک اوباماست.انتشار این خبر انتقاد هواداران سندرز و اعضای کمپین انتخاباتی او را به‌دنبال داشت و بسیاری از ناظران خارجی، از‌جمله روزنامه‌نگاران و مفسرانی که خبرهای مربوط به انتخابات را از نزدیک پوشش می‌دادند،

... در رسانه‌های اجتماعی به این‌گونه قضاوت عامدانه آسوشیتدپرس و دیگر رسانه‌هایی که این خبر را سرفصل خود قرار داده بودند، تاختند. «مایکل بریگز»، سخنگوی کمپین انتخاباتی سندرز هم در بیانیه‌ای با اظهار تأسف از قضاوت عجولانه رسانه‌ها، شمارش آرای ابرنمایندگان پیش از کنوانسیون تابستان این حزب را خلاف بیانیه روشن کمیته ملی حزب دموکرات خواند. به گفته بریگز، کلینتون هنوز آرای وکالتی لازم را برای نهایی‌شدن نامزدی این حزب ندارد و ازهمین‌رو وابسته به آرای ابرنمایندگانی است که تا ٢٥ جولاي رأی نمی‌دهند و می‌توانند نظر خود را از اكنون تا آن زمان تغییر دهند.

بی‌شک اضافه‌کردن آراي ابرنمایندگان به حساب کلینتون، تلاشی است برای گمراه‌کردن رأی‌دهندگان و القای این باور به آنها که مشارکت در انتخابات و حمایت از سندرز نمي‌تواند شکاف بزرگ به‌وجود‌آمده میان دو نامزد را پرکند. بریگز در بیانیه خود اعلام کرده است سندرز تا زمان برگزاری کنوانسیون دموکرات‌ها تلاش خود را بر متقاعدکردن ابرنمایندگان درباره این نکته متمرکز می‌کند که سندرز در مقایسه با کلینتون برای شکست «دونالد ترامپ» رقیب قدرتری است. بااین‌حال این تنها آسوشیتدپرس نبود که با اعلام خبری غیردقیق تلاش کرد کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها را یکسره کند، مجله آمریکایی «فوربس» نیز در فهرست قدرتمندترین زنان در جهان در سال ٢٠١٦، کلینتون را بعد از «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان قرار داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج