adexo3
۳۳۸۷۶۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

شهر مورد علاقه تروریست ها

دادستان کل روسیه از طرح های تروریستی برای حمله به شهرهای بزرگ بویژه مسکو پایتخت این کشور در سال ۲۰۱۶ خبر داد که با تلاش های ماموران امنیتی کشف و خنثی شده است.

خبرگزاری ایرنا: دادستان کل روسیه از طرح های تروریستی برای حمله به شهرهای بزرگ بویژه مسکو پایتخت این کشور در سال ۲۰۱۶ خبر داد که با تلاش های ماموران امنیتی کشف و خنثی شده است.

«یوری چایکا» امروز (پنجشنبه) در نشست دوما اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون در سه شهر بزرگ مسکو، یکاترینبورگ و کراسنویارسک از وقوع چندین عملیات تروریستی در مراکز تجمع مردم جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین افزود: شمار جنایات تروریستی در روسیه از ۳۳ واقعه در ۲۰۱۴ به هشت رویداد در سال ۲۰۱۵ کاهش یافته که نشان می دهد ۷۶ درصد کمتر شده است.

وی در باره فعالیت های افراط گرایانه در روسیه نیز گفت: یک هزار مورد تخلف از قانون اتحادیه های مذهبی و مقابله با تروریسم کشف و آشکار شده است و طرفداران جریان های تندرو تحصیل کرده در مراکز خارجی سعی دارند، دینداران را جذب کنند.

وی انجام این فعالیت ها را بیشتر در جمهوری های خودمختار باشقیرستان، داغستان، اوستیای شمالی - آلانیا و تاتارستان اعلام کرد.

وی در پایان گفت که مقابله با افراط گرایی و تروریسم از اولویت های ارگان های حافظ قانون در روسیه است.

الکساندر بورتنیکوف رییس سازمان امنیت فدرال روسیه ۳۰پیش از این اعلام کرده بود که ماموران امنیتی این کشور موفق به کشف و خنثی کردن انجام یک رشته عملیات تروریستی شده اند که قرار بود مشابه رویدادهای سال گذشته پاریس پایتخت فرانسه در شهرهای بزرگ روسیه اجرا شود.

اردیبهشت ماه سال جاری پس از بازداشت اعضای دو گروه از متهمان عضویت در گروه تروریستی داعش در مسکو از جمله چند شهروند تاجیکستان، اعلام شد، بازداشت شدگان برای اجرای عملیات تروریستی از جمله شلیک به مردم در راهپیمایی جشن پیروزی بر آلمان نازی به پایتخت روسیه سفر کرده بودند.

بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، تروریست های بازداشت شده که می خواستند با پوشیدن لباس های نظامی عملیات تروریستی با عنوان «عروسی سرخ» را اجرا کنند، تحت فرماندهی یک عضو ارشد داعش مستقر در سوریه سازماندهی و اعزام شده بودند.

روسیه از مهر ماه سال گذشته همزمان با آغاز عملیات سرکوب تروریست ها در سوریه با همکاری ارتش این کشور، هدف تهدیدهای گسترده تروریستی قرار گرفته است که افزایش تدابیر امنیتی در این کشور را به دنبال داشته است.

انجام عملیات تروریستی بزرگ در پایتخت کشورهای اروپایی به دلیل ایجاد ترس در افکار عمومی و جنگ روانی همیشه مورد توجه گروه های تروریستی تکفیری قرار دارد که با حمایت گروه کشورهای غربی عربی ضد سوری بویژه آمریکا و عربستان با هدف براندازی حکومت سوریه سازماندهی، تسلیح و تقویت شدند.

پاریس تاکنون چندین بار شاهد این اقدام ها بوده است و آبان ماه سال گذشته نیز وقوع چند عملیات تروریستی همزمان در نقاط مختلف پاریس از جمله انفجار نزدیک «ورزشگاه استاد دو فرانس» هنگام برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم های فرانسه و آلمان، حمله به یک رستوران شلوغ، تیراندازی به شرکت‌کنندگان در کنسرت موسیقی و گروگانگیری ۱۰۰ نفر، جان ۱۵۰ نفر را گرفت.
سوم فروردین ماه سال جاری نیز سه انفجار تروریستی در فرودگاه بین المللی شهر بروکسل پایتخت بلژیک و یک ایستگاه مترو جان 34 نفر را گرفت و ۱۳۶ نفر زخمی کرد که داعش مسئولیت این حمله ها را برعهده گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج