۳۳۸۸۲۴
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

امید فعالان بازار مسکن به وام ۸۰ میلیونی

پرداخت وام ۸۰ میلیونی مسکن در روزهای اخیر آغاز شده است و برخی کارشناسان معتقدند که این وام می تواند معاملات مسکن را رونق ببخشد.

خبرگزاری مهر: با آغاز پرداخت وام۸۰ میلیون تومانی مسکن، فعالان بازار امیدوارند که تغییراتی در بازار مسکن رخ دهد و متقاضیان بیشتری به این بازار ورود کنند اما در کنار این عده برخی از کارشناسان معتقدند که این وام نمی تواند مسکن را پس از ۴ سال از رکود خارج کند.

در واقع یکی از طرح‌هایی که دولت برای خروج غیرتورمی مسکن از رکود مطرح کرده، تقویت طرف عرضه و افزایش ساخت و سازها به منظور تامین نیاز متقاضیان مسکن است. به همین دلیل سیاست‌های تامین مالی از طریق تسهیلات بانکی یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی با همکاری بانک مسکن به اجرا رسانده است.

براین اساس وام ۸۰ میلیون تومانی ساخت مسکن برای متقاضیان در نظرگرفته شد و حتی برخی شرایط که در ابتدا برای دریافت این وام تعیین شده بود حذف شد تا متقاضیان بیشتری امکان دریافت این وام را داشته باشند.

در این میان، برخی از فعالان بازار مسکن معتقدند که این تسهیلات نمی تواند تاثیری را بر بازار مسکن داشته باشد و رکود عمیقی که در این بازار وجود دارد نیاز به محرک های بیشتری دارد. در این باره حامد مظاهریان معاون وزیر راه و گفته است: خروج بازار مسکن از رکود به شاخص‌های کلان اقتصادی مربوط است و واقعیت این است که بازار مسکن هیچ گاه جداگانه عمل نکرده است. با بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی و سرمایه‌گذاری حتما بازار مسکن نیز از آن منتفع خواهد شد.

در واقع خروج مسکن از رکود به عوامل زیادی بستگی دارد که این عوامل باید در کنار یکدیگر قرار بگیرد تا تاثیر واقعی را بر این بازار داشته باشد، اما فعالان مسکن امیدوارند که حداقل بازار خانه های کوچک با این وام ها رونق پیدا کند.

وام ۸۰ میلیونی محرک بازار آپارتمان‌های کوچک

در این خصوص حسام عقبائی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با مهر با بیان اینکه معتقدم که وام ۸۰ میلیونی تاثیر مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت، گفت: این وام می تواند محرک بازار مسکن به خصوص آپارتمان های کوچک باشد و قدرت خرید دهک های ضعیف را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات کمک می کند که حجم معاملات در کشور افزایش پیدا کند، افزود: خیز خروج از رکود در بازار مسکن برداشته شده است و با این تسهیلات می تواند با سرعت بیشتری پیش رود.

عقبائی با اعلام اینکه برای افزایش استقبال از این وام باید مدت بازپرداخت افزایش پیدا کند و سود تسهیلات کاهش یابد، اظهار داشت: در مجموع پرداخت این وام را مثبت ارزیابی می کنم اما این وام به تنهایی موجب رونق بازار نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سهیل احمد پور

      زمانی اجاره به شرط تملیک بود و الان نیست.به نر من اگه دوباره اجرا بشه،بازار مسکن یه تکونی میخوره،چون مردم دیگه پول یکجا ندارن که خونه بخرند.خودم شاهد خیلیاشون به خصوص کارمندا و به ویژه معلمان بدبخت اجاره نشین هستم.طرف با بیست و هشت سال تدریس و سه رزند،هنوز مستاجره.بابا یه خونه بدین واز حقوقش کم کنین و ....

    • سعید

      بردار من که اظهار نظر میکنی رونق تو اپترتمان های کوچک شکل میگیره میدونی قسط وام 80چقده ؟کسانی هم که دنبال اپارتمان کوچک هستن از قشر متوسط رو به پایین هستن توان قسط 1میلیون به بالا رو دارن؟

    • ایرانی

      به همین خیال باشید

      بازار مسکن در ایران سقوط کرده و نابود شده است

    • بدون نام

      همين الان رونق تو آپرتمانهاي ٧٠تا٩٠متري تو كل مناطق وجود داره ولي آپارتمانهاي بزرگتر مشكلشون با اين وامها حل نميشه و كارشون از ركود هم گذشته، آپارتمانهايي داريم بالاي ١٨٠متر كه ٤ساله منتظر خريدار هستن

    • بدون نام

      وام های خوبیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج