۳۳۸۸۴۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش احمد توکلی به حقوق ۲۰۰ میلیونی

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار اخباری در مورد حقوق ۲۰۰ میلیونی یک مدیر بانکی گفت: کشف اسامی مدیران آزمند و زیردستان هم‌سنخ‌شان و مبالغی که ظالمانه از کیسه مردم به حرام می‌خورند، وقت زیادی نمی‌خواهد بلکه همت دولت را می‌طلبد.

خبرگزاری ایسنا: یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار اخباری در مورد حقوق ۲۰۰ میلیونی یک مدیر بانکی گفت: کشف اسامی مدیران آزمند و زیردستان هم‌سنخ‌شان و مبالغی که ظالمانه از کیسه مردم به حرام می‌خورند، وقت زیادی نمی‌خواهد بلکه همت دولت را می‌طلبد.

احمد توکلی در نوشتاری که در کانال تلگرام خود منتشر کرده، آورده است :

«اول صبح خبرها را نگاه می‌کردم. ذیل خبری با عنوان "دستور رسیدگی جهانگیری در خصوص خبر دریافت حقوق غیرمتعارف یکی از مدیران بانکی كشور" ده‌ها اظهار نظر کاربران الف منتشر شده بود. تعجب کردم که اکثر قاطع آنها در انتقاد از آقای جهانگیری بود. مضمون مشترک اغلب این انتقادها اعتراض به عدم اطلاع معاون اول و عدم رسیدگی پیشین بود. در این باره نکاتی را باید در نظر داشت:

۱. اینکه معاون اول رئیس جمهور از بعضی مسائل مهم بی اطلاع باشد، گرچه نامطلوب است، ولی با توجه به روال کارها و پیچیدگی امور تعجب آور نیست. از خود بپرسیم ما مردم چقدر به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر عمل میکنیم و ناهنجاری ها را خبر میدهیم تا مسئولان زودتر آگاه شوند؟ عذر هزینه داشتن انجام این وظیفه مهم پذیرفته نیست. لااقل میتوان بدون اسم خبرها را منتقل کرد، یا از طریق سازمانهای مردم نهادی مانند دیده بان شفافیت و عدالت عمل نمود. البته سازماندهی مناسبتر دستگاه مدیریتی رئیس جمهور میتواند این کاستی را کاهش دهد.

۲. تصادفا آقای جهانگیری از آن دسته از مسئولانی است که نسبت به انتقادات مردم معمولا با حسن قبول روبرو می‌شود. همین خبر صدرالذکر آخرین نمونه است ولی نخستین آن‌ها نیست. استقبالی که وی در واکنش به نامه بنده که جمع بندی نظرات و مباحثات گروهی از منقدان متخصص، انقلابی و وطنخواه پیرامون الگوی قراردادهای نفتی را گزارش میکرد، نمونه جدیدی است. در همین زمینه حقوق و دریافتی های ستمگرانه، وقتی در ۱۱ اردیبهشت در همین کانال نوشتم که که مدیر یکی از سازمانهای دولتی ۳۵ میلیون تومان در ماه دریافتی دارد، روز بعد از دفتر معاون اول زنگ زدند و از قول آقای جهانگیری نام آن فرد و چگونگی امر را جویا شدند. من ضمن معرفی آن مدیر حریص توضیح دادم که وی برای خودش هر شش ماه ۵۰ میلیون تومان کارانه مینویسد و در ماه ۱۷۵ ساعت اضافه کاری درنظر میگیرد. یعنی دو شیفت کار میکند! (کار ماهانه ۱۷۶ ساعت است). هشت روز بعد از آن قصه مدیر بیمه مرکزی رو شد و این ضربه ها به سرمایه اجتماعی همچنان ادامه دارد. حساسیت آقای جهانگیری در این موارد، امر مثبتی است که باید قدر شناخت.

۳. اشکال کار در کندی واکنش عملی، اصلاح این جور و فساد، تنبیه و رسوا کردن مدیران آزمند و ارائه گزارش شفاف از سیر امر برای مردم است. در اسفند ۹۳ شش اقتصاددان مجلس که بنده هم یکی از آنان بودم، نسبت به بی عدالتی دریافتی پزشکان متخصص به دولت هشدار دادند. این اعتراض را در ۱۳ خرداد پارسال طی نامه ۶ نماینده اقتصادی به دکتر روحانی تکرار کردیم. در آذر ماه ۹۴ در رسانه ها خطاب به دکتر هاشمی ارجمند پرسیدم : "معاون محترم شما یک روز در هفته در بیمارستان مشغول خدمت هستند و ماهانه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان درآمد دارند. مگر ایشان چقدر در تولید ناخالص ملی نقش دارند که تصمیم دارید این حقوق را به ۲۰۰ میلیون تومان در ماه برسانید؟" اگر همان موقع به این تبعیضات سریعا رسیدگی و نتیجه اقدامات کارآمد به مردم گزارش میشد، این همه آسیب به سرمایه اجتماعی کشور که از عوامل رضایت بخشی به مردم و خود یکی از عوامل مهم تولید و اشتغال است آسیب وارد میگردید؟

۴. نکته مهمتر آن که وقتی دریافتی مدیر ارشدی به ناحق تا ۲۳۰ میلیون میرسد، تا پائین ترین سطح مدیریت، این اضافه پرداختی به نسبت ادامه خواهد یافت. به همین دلیل میتوان قویا حدس زد که میزان کل منابعی که ظالمانه نصیب دسته ای میشود آن قدر باشد که بتواند دریافتی نارسای بازنشستگان را جبران سازد. بازنشستگانی که دخلشان به خرجشانن نمیرسد، یعنی به تعریف شرعی دچار فقر هستند ولی چنان که قرآن میفرماید يَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِيَاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ خویشتنداری آنان سبب میشود که ناآگاهان آنها را ثروتمند بپندارند(بقره ۲۷۳).

جناب آقای جهانگیری!

کشف اسامی مدیران آزمند و زیردستان همسنخشان و مبالغی که ظالمانه از کیسه مردم به حرام میخورند، وقت زیادی نمیخواهد، همت شما را می طلبد و کنار گذاشتن رودربایستی شرط توفیق است. دعا و حمایت مردم نیز پشتیبانی خداوند را برایتان جلب میکند. سازمان مردم نهاد (سمن) دیده بان شفافیت و عدالت نیز در خدمت شماست.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقوق ۲۰۰میلونی؟حالا یه زوج جوون به خاطروام ازدواج چندسال بایدتونوبت بمونن ،یه ذره انصاف داشته باشید

    • بدون نام

      جناب توکلی شما که نماینده مجلس بودی چرا به دیوان محاسبات که بازوی نظارتی شما بود دستور رسیدگی این حقوقهای کلان رو صادر نکردی و الان که دیگه نماینده نیستی به دولت ایراد میگیری؟
      این پرداختها به دلیل تصویب قوانینی این چنینی توسط شما و دوستانتان در مجالس قبل بوده.

    • حسن

      اعتدال وامیدحالا معنیش متوجه شدم

    • رحیم

      بتدریج دارم از جناب آقای روحانی و دولتش ناامید میشم.

    • بدون نام

      این هم ازمنتقد معروف. چه نونی قرض میده.

    • محبت

      در سال 90..صد درصد امریکا به خاطر تحریمهاش شکست میخورد..ایران وقتی درست شکست خورد که فساد چهار برابر تحریمها در کشور عمل کرد دار وندار ایران را بردن.بعد از اون نیز تحریم..ایران بیست سال رفت به عقب .تا جای خوشو بگیره همه یا خوکشی کردن یازندان یادزد یا معتاد

    • بدون نام

      وا مصیبتا. بخدا پناه میبریم

    • بدون نام

      با این وضع اختلاس ها و حقوقهای بالای صد میلیونی مدیران .....حال روزمان بهتر ازاین نمیشه ،،، آقای روحانی اینها دیگه فکر نکنم ربطی به تحریم داشته باشه،،یا ربط داره ما نمیدونیم

    • بدون نام

      باسلام لطفا دریافتی های میلیاردی بازیکنان فوتبال، مربیان و.... باشگاههای داخلی را نیزپیگیری فرمایید

    • بی نام

      باسی سال خدمت یک میلیون ونیم میگیرم بااجاره خونه خجالت خانوادم اون فقط وقتی میخوان کمی حقوقاروزیادکنن ازهفت خان رستم بایدردبشن

    • بدون نام

      مادرظاهرانسانیم ولی درباطن حیوانیم یکی نان شب ندارد یکی هم ازگرفتن همین نان شب مردم حقوق ماهیانه به بلندای کوه دماوند علم میکند

    • علی

      اگر بخواهیم در مورد کسانی که به بهانه تخصص، حقوقهایشان را بالا برده اند تا کاری برای مردم کرده باشند، واقعا حماقت در حد لالیگا کردیم. اینها فقط برای راحتی و به معنای اینکه آمده اند که زندگی کنند، کار می کنند. و بقیه همه سر کارند. کسانی که فیشهای آنچنانی را لو داده اند، فقط برای اینکه در آینده نه چندان دور برای رای آوردن در حال برخورد هستند. مثل عملکرد آمریکا شده، آنها هم موقع انتخابات که نشان بدهند در دنیا چه کار کرده اند، و کدام مسئله به بن بست رسیده را، از بن بست خارج کرده اند، تبلیغات زیادی می کنند. و این هم برای داخل خوراک خوبی شده است. اگر بخواهیم در تمام سطوح جامعه نظر کنیم، درآمد برخی از پزشکان را هم نگاه کنیم، می بینیم. این حقوق 200 میلیونی در برابر درآمد برخی پزشکان مانند استکان در برابر پارچ است. رسیدگی کنید که خیلی خراب کرده اید. به هر بهانه ای فقط درآمد این قشر از جامعه را فقط بالا برده اید، حالا اگر راست می گویید، درآمد آنها را پایین بیاورید تا لااقل با نام دولت همخوانی پیدا کنه.

    • حسنعلی ابراهیمی سعید

      مطالب بالا مورد تآیید است که دوستان گفته اند
      آقای توکلی شما خودتان 4سال در مجلی هستید بعد با حقوقی رویایی بازنشست می شوید
      رطب خورده کی منع ....

    • کیان

      جناب آقای توکلی باتمام احترامی که برای شما قابل هستم و به حق ثمره کارهای شماست که تا بحال هم بدینجا رسیده ایم علیهذا کافی نیست و شما ها هم میبایستی اقدامات غملی تری بموقع انجام میدادید تا صرفا" گزارش و خبر و.... / در ضمن مستحضر باشیدخیلی ها از جمله چاکر بوقت مراتبی را به طریق میسرات قانونی به اطلاع ارگانهای ذیربط رسانده ایم و میرسانیم برای مثال یکبار هم شده با شماره 1888 و یا 137 مورد حاد اجتماعیی مرتیط با شهرداری را گزارش بفرمایید تا ببینید به چه بیراهه هایی سوق داده میشوید! پس در خصوص امر به معروف و ... از مردم انتظار نداشته باشید چون خیلی هتر کنند بتوانند در این اختلاسهای وحشتناک پاره نانی برای خود و خانواده تهیه نمایند!

    • بدون نام

      تازه قانون جدید دختر که 18 سال شود حق اولاد این دختر ازفیش پدر قطع میکنند برای مردم بی چاره زرنگ هستند ولی حقوق اقایان توصدها ملیون باشه اشکال نداره ......اخه چرا برای فقراء زرنگین شما دولت امید اوتدبیر..مروم با کدام امید زندگی کنن

    • محمد

      واقعا متاسف شدم

    • داود محمد رحیمی

      بایدم اینجوری باشه وقتی یه مستمر بگیر با داشتن نوه وچند سر عایله و دختر و پسر دانشگاهی ماهیانه سیصد هزار تومان حقوق دریافتی داره باید به این دولت مجلس آفرین گفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج