اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۳۸۹۴۸
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

کمک مالی سعودی ها به داعش در فلوجه

درحالی که دولت سعودی تلاش گسترده سیاسی، رسانه ای برای توقف عملیات فلوجه طی دو هفته بعمل آورده است، اکنون سخنگوی وزارت کشور سعودی بطور رسمی تایید کرد که شهروندان سعودی در جنگ فلوجه برای گروه تروریستی داعش کمک های مالی جمع آوری کرده اند.

خبرگزاری ایرنا: درحالی که دولت سعودی تلاش گسترده سیاسی، رسانه ای برای توقف عملیات فلوجه طی دو هفته بعمل آورده است، اکنون سخنگوی وزارت کشور سعودی بطور رسمی تایید کرد که شهروندان سعودی در جنگ فلوجه برای گروه تروریستی داعش کمک های مالی جمع آوری کرده اند.

منصور الترکی در یک مصاحبه با خبرنگاران آمریکایی از طریق ویدئو کنفرانس که از سوی سفارت سعودی در واشنگتن هماهنگ شده بود، در بهانه جویی از این اقدام مستمر سعودی ها طی ۶ سال گذشته ، مدعی شد که علت این امر مشارکت الحشدالشعبی در عملیات آزادسازی فلوجه بوده است.

این گزارش را سایت 'عین العراق نیوز' ترجمه و منتشر کرده است که در آن الترکی گفته که مردم را نمی توان کنترل کرد. وی اما در عین حال از وجود یک برنامه زیر پوشش کمک به کودکان فلوجه از سوی دولت سعودی خبر داد.

سعودی ها ، از هنگام شروع بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ ضمن کمک های مستقیم ، بخشی از کمک های خود را بویژه برای تامین مالی گروه های تروریستی از جمله داعش، از طریق حساب های شخصی و با عنوان کمک های مردمی انجام داده اند.

مخالفت و کارشکنی علیه عملیات فلوجه از سوی سعودی ها به بهانه های مختلف صورت گرفت؛ ابتدا نگرانی از جان غیرنظامیان را مطرح کردند و سپس مساله ورود نیروهای الحشدالشعبی را به عملیات طرح کردند و در مرحله بعد حضور مشاوران نظامی ایران را در کنار نیروهای عراقی بهانه کردند و در آخرین مورد مساله زنان سعودی حاضر در فلوجه را مطرح کردند تا به هر طریق ممکن یک جریان بین المللی علیه عملیات فلوجه راه بیاندازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب اینجاست که هیچ کس یا نهادی هم کاری به کارشون نداره. علنی همه چیز رو گردن میگرن.

    • بدون نام

      دوستان ایا کسی میدونه که چرا عربستان اینقدر روفلوجه حساسه .عربستان درفلوجه چی داره که ابنقدرنگرانه .

    • نسرین شمس

      عربستانيا هم دست كمي از داعش ندارن خدا لعنتشون كنه

    • احمد دارابیان

      مرگ بر عربستان سعودی جنایتکار مرگ بر داعش مرگ بر اسرائیل جنایتکار مرگ بر آل سعود

    • مجید

      خدا لعنت سران سوسمار خور سعودی متجدد ولی بی فرهنگ که باعث پیداش داعش وحشی وجنایتکار هستندعرب سعودی بی اصل ونسب که هیچ سابقه سازندگی نداشتند ولی خراب کاری بسیار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج