۳۳۹۰۲۷
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پس از آمریکا؛ کانادا اموال ایران را توقیف کرد

دادگاهی در کانادا حکم به توقیف اموال غیر دیپلماتیک ایران در کانادا برای جبران خسارت‌هایی داد که مدعی است ایران مدیریت و حزب‌الله و جنبش حماس اجرا کرده‌اند.

خبرگزاری آنا: دادگاهی در کانادا حکم به توقیف اموال غیر دیپلماتیک ایران در کانادا برای جبران خسارت‌هایی داد که مدعی است ایران مدیریت و حزب‌الله و جنبش حماس اجرا کرده‌اند.

شبکه خبری العربیه گزارش داد؛ طبق حکم صادره از دادگاه عالی اوتاوا، خانواده‌های قربانیان انفجارها و عملیات گروگان‌گیری رخ داده در میان سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ (۱۳۶۲ تا ۱۳۸۱) می‌توانند از غرامت مالی مصادره شده از اموال منقول و غیر منقولی که ایران در کانادا دارد، برخوردار شوند.

طبق اعلام رسانه‌های کانادا، ارزش این اموال چیزی حدود ۱۳ میلیون دلار کانادا (حدود ۱۰ میلیون دلار آمریکا) است.

روزنامه نشنال‌پست چاپ کانادا در این‌باره نوشت: «دادگاه کانادا حکم داده است از محل دارایی‌های غیر دیپلماتیک ایران در کانادا به آسیب‌دیدگان در عملیات گروه‌های ترویستی غرامت داده شود.»

این روزنامه مدعی شده است: «دادگاه اونتاریو با صدور این حکم علاوه بر رد استدلال وکلای مدافع ایران، تهران را برای اقداماتی تروریستی گروه‌هایی مسئول شناخته است که از آن‌ها حمایت می‌کند.

خانواده قربانیان آمریکایی در کانادا نیز طبق قانون جدید تصویب شده در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) می‌توانند در این پرونده اقامه دعوا کنند و به این خانواده‌ها اجازه داده می‌شود تا از اموال مصادره شده ایران برخوردار شوند.

در حملات رخ داده در میان سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ (۱۳۶۲ تا ۱۳۸۱) در بوینس آیرس، اسرائیل، لبنان و عربستان که اکنون موضوع پرونده به جریان افتاده در کاناداست، صدها نفر کشته شدند. کانادا ایران را جزو کشورهای حامی تروریسم قلمداد می‌کند.

خانواده این قربانیان تصمیم گرفتند همچون خانواده‌های قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر در آمریکا، که مدعی هستند ایران در آن نقش داشته است، اقدام به ارائه شکایت علیه ایران کنند؛ موضوعی که تهران به شدت به آن اعتراض کرده است.

این حکم دو ماه بعد از حکم دیوان عالی آمریکا در ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت) صادر می‌شود که در حکمی تایید کرد حدود دو میلیارد دلار غرامت از محل دارایی‌های توقیف شده ایران در آمریکا به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی که ایران در آن‌ها مسئول شناخته شده است، تعلق خواهد گرفت.

این تصمیم با اعتراض شدید مقام‌های جمهوری اسلامی ایران مواجه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • user

      بیچاره مردئم ایران اموالش چطوری حیف ومیل می شود

    • رسول

      مسئولین ومدیرا که 500 ملیون 500 ملیون حقوق میگیرن* مردم بیچاره که هروز بیکارتر فقیرتر و بدبختر میشن* بخور بخوره وقتی مسئولین به هموطن خودشون رحم نمیکننو حقوقای میلیاردی میگیرنو حق بقیه رو هاپولی ما از امریکا وکانادا توقعی نداریم هر چه کرد با من اشنا کرد* از بیگانه ننالم

    • بدون نام

      مامردم ایران گوشت و دودستی تقدیم گربه ها کردیم

    • کاوشگر فضایی

      از اثار گرانبهای برجام ...

    • ایرانی

      معلومه که اموال ما رو بلوکه میکنه و میخوره
      قرار بود سفارتش باز بشه که تبدیل به به غارت بردن اموال ایران شد
      از آثار برجام
      خخخ

    • بدون نام

      اگر اینطوره و به بهانه های واهی ما رو متهم می کنند و غرامت می گیرند ما هم باید بابت هشت سال جنگ از تمام کشورهایی که از صدام حمایت تسلیحاتی شیمیایی و پول کردند غرامت بگیریم باید از اون کشور خدانشناسی که هواپیمای مسسافربری رو زد غرامت بگیریم پس این مسئولان چکار میکنند؟؟ فقط بلدن حقوق های نجومی بگیرند یکم از خودشون عرضه نشون بدند مجله جان تروبخدا به این ماه رمضان قسمت میدم نظرم رو کامل پخش کن

    • mohamaad

      نمی دونم چرا تو دوره ریاست روحانی جرات کردند و به اموال ایران دست درازی می کنند واقعا چطور شده که این جرات رو به خودشون میدند از این کارها بکنند ؟؟ قبلا که اینطوری نبود درسته که احمدی نژاد خیلی کارهای اشتباهی انجام داد ولی لاقل اون موقع کسی جرات اینکارها رو نداشت

      پاسخ ها

      • سانی

        چون اون دوره باید اول پولی بلوکه میشد ...که حالا توقیف بشه..خخخخخخخخخ

    • دیپلمات

      ماکه این سنار پول رو نداریم اینم پیشکش !تازه ام اگر بگن آزاد شده گیر آقا زاده وقماش خودشون میاد...

    • 123

      احمدی نژاد مسئول بلوکه شدن این پولا هاست. الانم خودش تمام قد جلوشون می ایسته وحق ایران را ازشون میگیره... همانطور که تمام قد باهولوکاست مبارزه کرد...

    • مجتبی

      بر فرض محال که این پول برگردد آیا ایران رویه اش را تغییر می دهد ؟ این پول ها به رفع بیکاری اختصاص پیدا نمی کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج