۳۳۹۲۵۸
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ممنوعیت آمریکا برای قاضی ایرانی تبار

دولت آمریکا «ای اشلی تبدور» قاضی آمریکایی ایرانی تبار را از رسیدگی به پرونده مهاجرت ایرانی ها به بهانه عدم صلاحیت وی بر اساس معیارهای نژادی منع کرده است.

خبرگزاری ایرنا: دولت آمریکا «ای اشلی تبدور» قاضی آمریکایی ایرانی تبار را از رسیدگی به پرونده مهاجرت ایرانی ها به بهانه عدم صلاحیت وی بر اساس معیارهای نژادی منع کرده است.

خانم تبدور در سال ۲۰۱۵ و به دنبال فشار بر وی برای رها کردن «همه پرونده های مهاجرت مربوط به ایرانی ها» از وزارت دادگستری آمریکا شکایت کرد.

بر اساس گزارش رادیو عمومی ملی آمریکا (ان پی ار)، وزارت دادگستری آمریکا نخست پس از حضور تبدور در نشست سال ۲۰۱۲ کاخ سفید و دیدارش با تعدادی از مقامات عالی رتبه دیگر آمریکایی ایرانی تبار از عدم صلاحیت وی ابراز نگرانی کرد.

این رادیو اعلام کرده که مقامات ارشد وزارت دادگستری آمریکا قبل از تایید حضور تبدور در این نشست اعلام کرده بودند که وی باید پرونده های بعدی مربوط به اتباع ایرانی را کنار بگذارد اما هنگامی که این قاضی ایرانی تبار پس از این نشست به لس آنجلس بازگشت چنین توصیه هایی به «یک دستور رسمی» تبدیل شد.

«دنا لایت مارکز» رئیس انجمن ملی قضات مهاجرت در مصاحبه با 'ان پی آر' تایید کرد که خواسته وزارت دادگستری از تبدور تبعیض آمیز بوده و بر اساس میراث ایرانی او مطرح شده است.

تبدور در دادخواست خود عنوان کرده که هیچ کس وی را به تعصب ورزی متهم نکرده است اما مقامات وزارت دادگستری نگران وضعیت قضاوت وی و آنچه که در اصطلاحات حقوقی appearance of impropriety گفته می شود، هستند.

این اصطلاح به وضعیتی اشاره دارد که یک فرد حقوقدان بدون اطلاع از شرایطی خاص ممکن است ابهامات اخلاقی ایجاد کند.

اشلی تبدور از سال ۲۰۰۵ رسیدگی به پرونده های مهاجرت را برعهده دارد. وی در دادخواست خود عنوان کرده که مشکلاتش از سه سال پیش و هنگامی که برای نشست با برخی از مقامات ارشد جامعه آمریکایی های ایرانی تبار به کاخ سفید دعوت شد، آغاز شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا رو شکر از این مشکلا واسه ما هرگز پیش نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج