۳۴۰۱۵۸
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

نمایشی بر علیه خشونت زنان

آرش پورمحک می‌گوید نمایش ˝درنگ˝ در رابطه با خشونت علیه زنان است، موضوع مهمی که کمتر کسی به سراغ آن می‌رود.

هنرآنلاین: آرش پورمحک می‌گوید نمایش ˝درنگ˝ در رابطه با خشونت علیه زنان است، موضوع مهمی که کمتر کسی به سراغ آن می‌رود.

نمایشی بر علیه خشونت زنان

نمایش "درنگ" نوشته و کار آرش پورمحک در تالار حافظ به صحنه می‌رود. آرش پورمحک با ارائه مطالبی در رابطه با این اثر به خبرنگار ما گفت: این کار را پیش از این در قالب پرفورمنس در دو پارت و همراهی چهار بازیگر اجرا کرده بودم که با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شد، بنابراین تصمیم گرفتم تا آن را به شکل نمایش کار کنم، بازنگری روی آن داشتم و متن فعلی نوشته شد. اکنون همان اجرا با چهارچوبی که داشت همراه دو بازیگر به روی صحنه است.

او ادامه داد: نمایش دیالوگ‌محور نیست و براساس حرکت است. در پرفورمنس امکان ارتباط بیشتری با مخاطبان‌مان داشتیم و بر اساس بده بستان‌هایی که با تماشاگران‌مان داشتیم بخشی از کار بازیگران بر اساس بداهه بود. در اجرا هم این بداهه وجود دارد اما در چهارچوبی بسته‌تر.

پورمحک عنوان کرد: پرفورمنس دو پارت ۲۰ دقیقه‌ای بود که بخش اول آن رقص و بخش دوم حرکت بود، به دلیل محدودیت‌هایی که داشتیم آن را یکسره کردیم.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: نمایش "درنگ" تلفیقی است؛ در واقع کار چند وجهی است. در هر اجرا به شکل بداهه یک تابلو نقاشی کشیده می‌شود. این نقاشی برحسب حال و هوای صحنه و اتفاق‌هایی که در اجرا می‌افتد به تصویر کشیده می‌شود.

نمایشی بر علیه خشونت زنان

او عنوان کرد: فعالیت اصلی من در حوزه تجسمی است و بر اساس ایده‌هایی که دارم مدیوم مورد نظرم را انتخاب می‌کنم؛ از چند شاخه هنری استفاده می‌کنم تا آنچه می‌خواهم را ارائه بدهم.

پورمحک اظهار کرد: این نمایش در رابطه با خشونت علیه زنان است و از فضای مینی‌مالیستی برخوردار است. کشیدن این نقاشی به مخاطب این امکان را می‌دهد که در کنار تمام اتفاق‌هایی که در صحنه می‌افتد رنگ را حس کنند. من حکم خدای صحنه را دارم که از فضا انرژی می‌گیرم و آن را نشان می‌دهم. از سوی دیگر با این کار جذابیت بصری ایجاد می‌‌شود و تجربه جدیدی به شمار می‌رود.

او در پایان تاکید کرد: موضوع نمایش به گونه‌ای است که کمتر کسی سراغ آن می‌رود، حمایت از حقوق زنان موضوع بسیار مهمی است؛ ما نیاز به حمایت از سوی همه مردم داریم تا به تماشای این نمایش بنشینند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • user

      تیتر تون از نظر معنایی مشکل داره
      نمایشی در مورد خشونت برعیله زنان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج