adexo3
۳۴۰۵۷۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رکورد تاریخی برای هواپیماهای خورشیدی!

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse ۲ با تمام کردن بخش اول سفر ماجراجویانه‌اش بر فراز نیمی از جهان، در فرودگاه JFK نیویورک به زمین نشست.

وب سایت برسام - رضا اسکندری: هواپیمای خورشیدی Solar Impulse ۲ با تمام کردن بخش اول سفر ماجراجویانه‌اش بر فراز نیمی از جهان، در فرودگاه JFK نیویورک به زمین نشست. این هواپیما قرار است دور تا دور دنیا را بدون مصرف کردن سوخت‌های فسیلی طی کند و در اولین بخش از سفر خود، از ابوظبی در امارات متحده تا هاوایی را در هشت سفر، و سپس از هاوایی تا نیویورک را، تنها با انرژی خورشیدی طی کند.

رکورد تاریخی برای هواپیماهای خورشیدی!

البته این پایان کار Solar Impulse 2 نیست. این هواپیمای سبک ۲ تنی قرار است به محض مناسب شدن اوضاع آب و هوا سفر خود را برای عبور از اقیانوس اطلس آغاز کند و راهی اروپا شود. سفری که پیش‌بینی می‌شود سه تا چهار روز به طول خواهد انجامید. البته این همه در حالی است که مشکل دیگری در طول مسیر برای این هواپیما و خلبان ماجراجوی آن، آندره بورشبرگ پیش نیاید.

Solar Impulse ۲ پس از هشت سفر نخست خود و زمانی که از ابوظبی به هاوایی رسیده بود، به دلیل گرمای بیش از حد باطری‌هایش مجبور به توقف و تعمیر شد و سفر بعدی آن، یعنی از هونولولو در ایالت هاوایی تا سان‌فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا هم ۶۲ ساعت به طول انجامید.

در صورتی که Solar Impulse 2 ماموریت دور دنیایش را به خوبی به پایان برساند، رکورد جدیدی برای هواپیماهای خورشیدی را به نام خود ثبت خواهد کرد. هم‌چنین Solar Impulse 2 نخستین هواپیمایی خواهد بود که بدون مصرف سوخت‌های فسیلی از اقیانوس‌های اطلس و آرام عبور کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج