adexo3
۳۴۰۸۶۰
۳۵ نظر
۵۰۰۵
۳۵ نظر
۵۰۰۵
پ

هاشمی: تورم و بیکاری ارث دولت قبل است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم اقتصادی دولت، باید مثلث شوم تورم، رکود و بیکاری را به عنوان خطرناک‌ترین ارث دولت سابق حل کند که دولت اخیراً تصمیم گرفته از شمشیر دو لبه نقدینگی در جهت رونق تولید استفاده کند.

خبرگزاری فارس: آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار تعدادی از اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، تعامل گروه‌های سیاسی در کشور را که اکثریت آنها انسان‌های فرهیخته و صاحب‌نظر هستند، بسیار خوب و امیدوارکننده دانست و گفت: این امیدواری موقعی عمیق می‌شود که می‌بینیم خانواده‌ها و به تبع آن جامعه، به خاطر اطلاعات فرزندان و جوانان، آگاه شده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از مقاومت‌های انتخاباتی مردم در مقابل تحکّم‌های سیاسی بعضی از جریان‌ها، در پاسخ به سؤال یکی از حاضران که «چرا پس از انتخابات گفتید: خیالم راحت شد؟»، گفت: فضای قبل از انتخابات را به یاد آورید که چه تهمت‌ها و نسبت‌های ناروایی علیه بعضی از نامزدها بکار می‌بردند و با تمام توان در رسانه‌های نوشتاری، شنیداری و دیداری پخش می‌کردند! ولی وقتی رأی مردم را به رغم حجم بالای شانتاژها و القائات سوء دیدیم، امیدوار شدیم که دیگر هیچ‌کس یا گروهی با ظاهرسازی‌ و تحریف حقایق نمی‌تواند اکثریت مردم جامعه را فریب دهد.

هاشمی رفسنجانی، در خصوص نگرانی اعضای حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، برای مسایل و مشکلات اقتصادی کشور، گفت: تیم اقتصادی دولت، باید مثلث شوم تورم، رکود و بیکاری را به عنوان خطرناک‌ترین ارث دولت سابق حل کند که دولت اخیراً تصمیم گرفته از شمشیر دو لبه نقدینگی در جهت رونق تولید استفاده کند.

وی با اشاره به مجموعه مباحثی که در طول این سال‌ها با کارشناسان و متخصصان اقتصادی و بانکی داشته است، گفت: باید از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی که مانند بهمن، تولید کشور را خفه کرده، در جهت احیای واحدهای تولیدی استفاده کنیم که علاوه بر بازگشت بیکار شده‌ها، برای بیکاران هم اشتغال آفرینی می‌شود.

هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «این یک طرح تئوری نیست»، به تجربه عملی استانداری همدان اشاره کرد و گفت: می‌توان تمام کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های متوسط را در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت احیا کرد، چرا که بسیاری از زیرساخت‌ها تهیه شده و حتی نیروها نیز آموزش‌های لازم را دیده‌اند و برای شروع نیاز به حمایت‌های مالی و کم کردن نگرانی صاحبان سرمایه به خاطر معوقات بانکی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استفاده از قابلیت‌های مردمی و واگذاری کارها به بخش خصوصی را برای حرکت جدّی اقتصادی در کشور ضروری دانست و با اشاره به اصلاح سیاست‌های اصل ۴۴ و تدوین چشم‌انداز بیست ساله نظام و همچنین تجربه عملیاتی استانداری کرمان، گفت: اقیانوس اراده مردمی، رکودها و رخوت‌ها را از مسیر حرکت‌ اقتصادی جامعه به سوی قله‌های پیشرفت و تکنولوژی بر می‌دارد.

وی در خصوص نگرانی یکی از اعضا درباره‌ی رشد روز افزون آسیب‌های اجتماعی، «من لا معاش له لا معاد له» را یک تحلیل روشن از پیامبر (ص) برای جامعه دانست و گفت: بی‌دلیل نیست که می‌گویند وقتی فقر به سوی کشوری راه افتاد، کفر می‌گوید تو تنها نرو که من و تو باید با هم برویم.

هاشمی رفسنجانی، افزود: همیشه این‌گونه بوده است که فقر همراه تبعیض اگر چه در کنار آن قله‌های رفاه باشد، آرامش اجتماعی جامعه را از بین می‌برد و بجای گسترش فضایل اخلاقی، به رذیلت‌های اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند.

در آغاز این دیدار، علی شکوری‌راد، دبیرکل ـ حمید جلایی پور، آذر منصوری و نسیم چالاکی ضمن ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خویش به بیان مسایل سیاسی، اجتماعی اقتصادی و فرهنگی پرداختند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز این اقای هاشمی توهم زد. بس کنین بابا نمیتونین مملکت بچرخونین گردن کسی نندازین. الانم ترس ازاومدن دولت قبل شب وروز براتون نگذاشته که این طوری دربارش حرف میزنید که فکرمردم راخراب کنین.

    • بدون نام

      بی انصافی هم حدی داره.دولت قبل درخشانترین کارنامه را از خود داره.لطفا از خودتان بگید راستی چه خبر.اینهایی که نام بردید کلا جفت وجور شده ودیگه مشکلی نیست.

    • بدون نام

      تاریخ قضاوت خواهد کرد.

    • بدون نام

      ارث دولت جناب هاشمی چی بود? فقر و فلاکت و بدبختی و ... حداقل این آقانباید از این حرفها بزنه!!!

    • بدون نام

      لطفاً شما به داد مردم برسید .

    • سید محمد سلطانی

      آقا سه سال دولت قبل رفته
      شماهم با علم به دولت قبل کاندید ریاست جمهوری شدید
      گذشته گذشت شما هنرتان چی هست
      عروس بلد نیست برقصه ميگه اتاق کجه

    • بدون نام

      این یکیو خوب اومدی واقعاعین واقعیته یامیگن ثروت خوشبختی نمیاره ولی نداشتنش حتمابدبختی میاره متاسفانه کفروفقرباهم واردزندگی مردم شده واقعااگه کاری ازدست مسئولین برمیادکوتاهی نکنن .

    • مسعود

      دولت قبل مشکلات زیادی در عرصه های مختلف داشته اما حرف آقای هاشمی فرافکنی و فرار به جلوست چرا که دولت آقای روحانی در این ۳سال باید کاری می کرد که نکرد.

    • بدون نام

      احسنت

    • احمد

      شما که معلومه از کجا میسوزید . برترینها اگر دست نشانده هاشمی نیستید این را منتشر کن//

    • مسعود

      اگر اقای هاشمی نظر شما دم انتخابات این است اگر دولت شما نه اقای روحانی عرضه داشت ۳سال را چکار میکرد به جای دروغگویی و قول دادن به مردم مشکلات را حل میکرد شما که علامه دهر هستین کمکشان بکنید دنبال مقصر نگردید تمام شد زمان قدرت

    • بدون نام

      من تولید کننده وقتی طلب چند ساله از دولت دارم کل سرمایه‌ام‌ رو مواد اولیه خریدم کردم جنس دادم دست دولت روش هم یه چیزی گذاشتم حقوق کارگرای زحمتکشم رو دادم

      وقتی طلب منو نمیدن خودم نون ندارم کارگرم شش ماه حقوق طلب داره به زور با هزار قرض و نزول تسویه‌اش میکنم مثل برادرم برام عزیزن کارگرام

      مجبور میشم تعدیل نیرو ‌کنم

      خب‌ منم بلدم پولم رو بزارم بانک بهره اش رو بخورم مفت مفت

      اما اسلام چی میگه انسانیت چی‌میگه

      شخصیت آدم ایزاد به کارشه

      چرا طلب امثال من و نمیدن بعد میرن وام میدن ملت شرکت تازه تاسیس کنن

      بابا حمایت نخواستیم دولت طلب شرکتها رو به موقع بده ببینن یه جوون بیکار میمونه

    • مهدی

      گند زدید چرا به دولت سابق کار دارید

    • میلاد

      شماها که عرض کار ندارید به هر بهانه ای مقصر را می اندازید دولت قبل مادر بزرگ من هم میتونه با بودجه مملکت را بچرخونه هنر اینکه کشور را در این شرایط اداره کنید عرضه ندارید بکشید کنار

    • بدون نام

      دولت قبل خیلی خوب بود وبدرد مردم بی بضاعت ومستضفین میخورد خدا پشت وپناهش باشه بیاد دوباره بهش رای میدیم

    • محمدخدابخشی

      خیلی عالیه

    • بدون نام

      انصاف هم خوب چیزی است، فکر می کنم مردم بهترین قاضی باشند

    • حسین

      یکی نیست از ایشان سوال کنه خود جنابعالی در طول مدت 8 سال ریاست جمهوری چه ارثی از خود بجا گذاشتی ؟؟؟!!!!!!!!

    • بدون نام

      بعد از 3 سال دولت روحانی ناتوانی خودش رو گردن دولت قبل می اندازه. مردم رو ساده گیر آوردن.

    • علی

      چرا نقاط مثبت دولت قبل گفته نمیشه همش منفی

    • بدون نام

      اقای هاشمی اینو نگه چی بگه

    • بدون نام

      جناب مدیر بی طرفانه مطالب رابزنید. این چندمین نظر درباره خبرهاست که میدم وظاهرا چون طرفدار دولت دروغگوها هستید نظرات رانمیزای. به فکر اینده هم باش

    • جوون بیکار

      هرکسی بی مسؤولیتی وبی عرضه بودن خودراتقصیرکس دیگه ایی می اندازه جوونابیکارحقوق کفاف حتی اجاره خونه رانمیده بازم بگم بی خیال

    • محمد

      پس شما که برنامه ای برای حل مشکلاتی که به قول خودتان همه میراث دولت قبل است نداشتید ,برای چه به میدان انتخابات آمدید ....

    • محمود

      بابا بخدا فهمیدیم همه بدبختی ها از دولت قبل به ارث رسیده پس شما تو این سه ساله فقط خواستید همین رو به ملت بفهمونید شما چکار کردید تو دوره شما که وضع مردم از دوره آقای احمدی نژاد بدتر بود هم خفقان سیاسی و هم بلبشوی اقتصادی حالت اومدید دایه دلسوزتر از مادر شدید اول افتضاحات دوران خودتون رو درست کنید و روش ماله بکشید بعد همه تقصیر ها رو به گردن آقای احمدی نژاد بیندازید اگر این مطلبی که شما بهش اذعان میکنید دنبالش رو بگیرم به دولت خود شما میرسند

    • یاسینی

      چهار سال فرصت داشتید. اما هیچ کار مثبتی در جهت حل رکود و تورم و بیکاری نکردید.همه را به دولت قبل نسبت میدهید.دروغ تا کی? مردم می فهمند.لطفا این گونه با ملت شریف صحبت نکنید.

    • علی

      گیرم که مشکلات ارث دولت قبله.کی بود گفت صد روزه حلش میکنم؟ تمام همتتون شد برجام,اونم که میبینیم به چه روزی افتاده.تازه اگه دولت امریکا عوض بشه زیر اینم میزنه.اونوقت به چی افتخار می کنین؟

    • فرشاد

      ازسال ۸۸تا۹۲دولت قبل بلایی سر مردم اوردکه ازاول انقلاب تاسال۸۸مردم اینهمه سختی نکشیدندیکم انصاف داشته باشیم ۱.هدفمندکردن یارانها۲.چندبرابرشدن قیمت دلاراز۸۰۰به۳۰۰۰ وبیشتر۳.مالیات برارزش افزوده که بقولخودشون الان رسیده به۱۱درصدولی هم ازواردکننده،هم از کارخانه دار،هم ازفروشنده،ودراخرازمصرف کننده دارن میگیرم که میشه ۴۴درصددرامدخالص اداره مالیات از تمام جنسهاازمردم.بدبختمون کردن بعدچطوری یه عده بدون اطلاعات حرف میزنم نکنه توی اون۴ سال خواب بودن لطفاباسندحرف بزنید چون فردابایدجواب خداراهم بدیدکاریکه دولت روحانی تونست توی این۳ سال بکنه فقط نزاره ازاین خراب تربشه امیدوارم ازالان بتونه باغیرت خودشو فدای ملت بکنه خدایارتمامکسانیه که می خوان به این مردم زخم خورده کمکی بکنن بخداتواین چندسال مردم داغون شدن ولی اینقدرباوجودن که اگه حمایت بشن سختی های گذشته را فراموش میکنن ،اگه آدمهای باوجدان به جای خودشون برگردن تمام مشکلات ملت حل میشه تمام وجودم برای ملت ایران یاعلی.

    • بدون نام

      دولت احمدی نژاد حداقل در زمینه معیشت مردم خوب کار کرد. یارانه همه رو بی منت پرداخت میکرد و همین یارانه به کسب و کار مردم و بازار رونق داده بود. دولت روحانی در اقتصاد و صنعت خیلی بد عمل کرده و کوتاهی هاش رو هی میندازه گردن دولت قبل.

    • بدون نام

      بیچاره احمدنژاد!اینکه هردولتی بیادودولت قبلی خراب کنه ملت هم دوست دارندهم باین شعارها عادتکردنند

    • علی

      نفرمایید اقای هاشمی
      احمدی نژاد حداقل هزاران نفر را خانه دار کرد .....

    • امیر

      من فکر میکردم هیچ دولتی مثل دولت احمدی نژاد نمیتونه خرابکاری کنه حالا فهمیدم که چه اشتباه بزرگی کردم .خدایا ما را هدایت کن

    • بدون نام

      کسانی که آمارواقعی رانمیدانندیاازسیاست چیزی نمیداننداخباررابخوانندولی نظرندهند

    • بدون نام

      دولت اقای احمدی نژاد بهترین دولت جمهوری اسلامی بود

    • بدون نام

      بله معلومه که داره چقدر از روی دلسوزی این حرفو میزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج