adexo3
۳۴۰۹۱۵
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ارثیه دولت احمدی نژاد

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته در دیدار تعدادی از اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، تعامل گروه‌های سیاسی در کشور را که اکثریت آنها انسان‌های فرهیخته و صاحب‌نظر هستند، بسیار خوب و امیدوارکننده دانست و گفت: «این امیدواری موقعی عمیق می‌شود که می‌بینیم خانواده‌ها و به تبع آن جامعه، به خاطر اطلاعات فرزندان و جوانان، آگاه شده‌اند».

روزنامه شرق: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته در دیدار تعدادی از اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، تعامل گروه‌های سیاسی در کشور را که اکثریت آنها انسان‌های فرهیخته و صاحب‌نظر هستند، بسیار خوب و امیدوارکننده دانست و گفت: «این امیدواری موقعی عمیق می‌شود که می‌بینیم خانواده‌ها و به تبع آن جامعه، به خاطر اطلاعات فرزندان و جوانان، آگاه شده‌اند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از مقاومت‌های انتخاباتی مردم در مقابل تحکم‌های سیاسی بعضی از جریان‌ها، در پاسخ به این سؤال که «چرا پس از انتخابات گفتید: خیالم راحت شد؟»، عنوان کرد: «فضای قبل از انتخابات را به یاد آورید که چه تهمت‌ها و نسبت‌های ناروایی علیه بعضی از نامزدها به کار می‌بردند و با تمام توان در رسانه‌های نوشتاری، شنیداری و دیداری پخش می‌کردند!

ولی وقتی رأی مردم را با‌وجود حجم بالای شانتاژها و القائات سوء دیدیم، امیدوار شدیم که دیگر هیچ ‌کس یا گروهی با ظاهرسازی‌ و تحریف حقایق نمی‌تواند اکثریت مردم جامعه را فریب دهد». آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، درباره نگرانی اعضای حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، برای مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، گفت: «تیم اقتصادی دولت، باید مثلث شوم تورم، رکود و بی‌کاری را به عنوان خطرناک‌ترین ارث دولت سابق حل کند که دولت ‌به‌تازگی تصمیم گرفته از شمشیر دو لبه نقدینگی برای رونق تولید استفاده کند».

او با اشاره به مجموعه مباحثی که در این سال‌ها با کارشناسان و متخصصان اقتصادی و بانکی داشته است، افزود: «باید از ٩٠٠ هزار میلیارد تومان نقدینگی که مانند بهمن، تولید کشور را خفه کرده، برای احیای واحدهای تولیدی استفاده کنیم که علاوه بر بازگشت بی‌کارشده‌ها، برای بی‌کاران هم اشتغال‌آفرینی می‌شود». آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، با بیان اینکه «این یک طرح تئوری نیست»، به تجربه عملی استانداری همدان اشاره کرد و گفت: «می‌توان تمام کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های متوسط را در یک برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت احیا کرد؛ چراکه بسیاری از زیرساخت‌ها تهیه شده و حتی نیروها نیز آموزش‌های لازم را دیده‌اند و برای شروع نیاز به حمایت‌های مالی و کم‌کردن نگرانی صاحبان سرمایه به خاطر معوقات بانکی است».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استفاده از قابلیت‌های مردمی و واگذاری کارها به بخش خصوصی را برای حرکت جدی اقتصادی در کشور ضروری دانست و با اشاره به اصلاح سیاست‌های اصل ٤٤ و تدوین چشم‌انداز ٢٠‌ساله نظام و همچنین تجربه عملیاتی استانداری کرمان، گفت: «اقیانوس اراده مردمی، رکودها و رخوت‌ها را از مسیر حرکت‌ اقتصادی جامعه به سوی قله‌های پیشرفت و تکنولوژی برمی‌دارد».

او درباره نگرانی رشد روز‌افزون آسیب‌های اجتماعی، «من لا معاش له لا معاد له» را یک تحلیل روشن از پیامبر (ص) برای جامعه دانست و افزود: «بی‌دلیل نیست که می‌گویند وقتی فقر به سوی کشوری راه افتاد، کفر می‌گوید تو تنها نرو که من و تو باید با هم برویم. همیشه این‌گونه بوده است که فقر همراه تبعیض اگرچه در کنار آن قله‌های رفاه باشد، آرامش اجتماعی جامعه را از بین می‌برد و به‌جای گسترش فضایل اخلاقی، به رذیلت‌های اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند».

در آغاز این دیدار، آقای دکتر علی شکوری‌راد، دبیرکل، دکتر حمید جلایی‌پور، خانم آذر منصوری و خانم نسیم چالاکی، ضمن ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خویش به بیان مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پرداختند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا خیلی راحت می شه ازکشورهای دیگه الگو گرفت نمی دونمن چرا می خواهید همه چی را با فکر خودتان حل کنید. مشاورای اقتصادی قوی همه جای دنیا حاضر به کمک هستند.

    • بدون نام

      والا تورم چهل درصدی احمدی نژاد.شرف دارد به تورم تک نرخی اینها.

    • بدون نام

      گنه کرد در بلخ اهنگری................زدن گردن مسگری.

    • بدون نام

      کجایند مردان بی ادعا.

    • بدون نام

      تورم بی کاری اختلاس ارثیه دولت ماقبل

    • بدون نام

      نمیتونید محمود را خوب جلوه بدید به هیچ وجه

    • بدون نام

      شما ها کار و زندگی ندارید از صبح تا شب پایه این آهن پاره نشتید، جالب اینجاست که کسی به نظرت شما اهمیت نمیده ، باد هوا ، برید پی کاری هنری اینکارها آخر و عاقبت نداره، آقای سانسورچیان عنایت کنید ،
      نشان دهید به عزیزان بیکارالممالک ما،

    • دوستدار احمدی نژاد

      احمدی نژاد ای نجات دهنده برس به دادمون

    • بدون نام

      اقای رفسنجانی این دولت کی می خواهد به امید خدا بیکاری از بین ببرد وقتی اقای احمدی نژاد برگردد بله ما همه مردم می دانیم انشاءالله سال 96اقای احمدی نژاد می آید مسکن مهر شروع میشه گاز برق آب راه روستاها شروع میشه اشتغال زیاد می‌شود کارگریساده دور میدان کم میشه شکم سیر مشه جناب روحانی پسر جام یادمان میره

    • بدون نام

      دل این بنده خدا تنگ شده واسه تورم لحظه به لحظه و که قیمت اجناس در ساعت میکشید بالا.ما بازاریا میدونیم چه اوضایی بود به ضرر مردم.دنبال احمدی نباش.

    • اسد

      جناب روحانی مواظب باشید ناجوان مردانه دارن از پشت خنجر می زنن البته دولت بعضی جاها مقصر بوده روشنگری های لازم را انجام نداده باید توصداسیما همه مسائل را برای مردم روشن میکرد هنوز هم دیر نشده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج