۳۴۰۹۸۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

خواندنی های امروز رسانه های ایران

خواندنی ترین یادداشت ها و مقالات روزنامه های امروز ایران را در اینجا آورده ایم، چکیده ای از قابل توجه ترین ها

برترین ها: خواندنی ترین یادداشت ها و مقالات روزنامه های امروز ایران را در اینجا آورده ایم، چکیده ای از قابل توجه ترین ها:

خواندنی های امروز رسانه های ایران

علی طباطبایی در شرق از «وسط مقتدر» نوشت:

اگر در هر جامعه‌ای وجود «طبقه متوسط» قوام‌بخش و تداوم‌بخش روندهای توسعه‌گرایانه و آینده‌محورانه معطوف به منافع عموم در بستر جامعه باشد، باید گفت وجود «وسط مقتدر» در کشور ما می‌تواند با ایجاد «محیط متعادل» در سطوح سیاست‌ورزی در بالادست، آرامش لازم را برای مواجهه منطقی با چالش‌ها و فرصت‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت موضوعات داخلی و خارجی فراهم کند. ازاین‌رو اگر در وضعیت موجود، نیروهای کنشگر کشور، حول سه محور یادشده بالا، یعنی «عقلانیت در افکار، اعتدال در رفتار و تمکین به آرای عمومی در کردار» به کنش معطوف به هدف بپردازند و «وسط مقتدر»ی تشکیل دهند، شاید بتوان انتظار داشت کشور با رفتارهای بهینه‌تر و تصمیمات بهنگام‌تر در «ریل توسعه» قرار گرفته و روندهای قدرت‌محورانه تضعیف و روندهای توسعه‌گرایانه تقویت شود .

اقتصاد نفتی در گفت و گوی شرق با شکرخدایی:

چراکه انگلیس هیچ‌گاه پول حاصل از فروش نفت را وارد بودجه خود نمی‌کرد. آنها درآمد حاصل از فروش نفت را وارد نظام بانکی خود و برای تسهیلات‌دهی به واحدهای تولیدی خود استفاده می‌کردند. به‌عبارتی می‌توان ادعا کرد که اگر ملی‌شدن نفت مصادف با ورود پول نفت نظام اعتباری کشور و هزینه‌کرد آن در مسیر توسعه کشور می‌شد، ما با یک اقتصاد پررونق و توسعه‌یافته مواجه بودیم. اما چه شد که به اینجا رسیدیم؟ فرزندان خانواده هر صبح بخشی از این گنجینه را برای امرار معاش خود از پدر خانواده طلب می‌کردند. با این پول ساختمان خانه، نو و برای اشتغال فرزندان با پول نفت مغازه‌ای خریداری شد. درحالی‌که این مغازه برای اقتصاد کشور هیچ عایدی نداشت و فقط برای این بود که فرزند خانواده بی‌کار نباشد.

خواندنی های امروز رسانه های ایران

مهرداد پولادی و روزنامه قانون:

پولادی دوباره قراردادش را به مدت یک فصل دیگر با «الشحانیه» تمدید کرد تا نشان دهد قصد بازگشت به ایران را ندارد بلکه به دنبال لجبازی است. مهرداد حالا خودش را تافته جدا بافته می‌داند، برای او مهم نیست که چند بار حقیقت را کتمان می کند یا چه فرقی با سایر جوانان کشور دارد؛ او تمدید می کند، میلیاردی می گیرد و در نهایت هم می گوید: بر می گردم!مهرداد پولادی، بازیکن سابق تیم ملی ایران وقاحت در این ماجرا را به اوج رسانده و حالا انتظار می‌رود حوزه نظام‌وظیفه علاوه بر به کارگیری ساز وکار پلیسی مناسب جهت بازگرداندن این بازیکن به کشور نشان دهد

خواندنی های امروز رسانه های ایران

زبان انگلیسی زبان استعمار است؛ روزنامه جوان:

هژموني زبان انگليسي در جهان و قرارگرفتن در جايگاه زبان بين‌المللي به بعد از انقلاب صنعتي و عصر روشنگري در اروپا باز‌مي‌گردد كه طي آن استعمار كهن جاي خود را به جلوه‌هاي رنگارنگ استعمار نو بخشيد. بريتانيا كه منافع خود را به ويژه در مستعمرات استقلال‌يافته از دست رفته مي‌ديد، جرياني را در سطح اروپا و سپس جهان به راه انداخت كه چند سال بعد از سوي نظريه‌پردازان امريكايي تحت عنوان «‌جهاني‌سازي‌» به گونه‌اي جدي مطرح و دنبال شد كه از مظاهر آن، مكالمه تمام دنيا با يك زبان و زندگي با يك فهم و فرهنگ مشترك بود كه از هژموني زبان آغاز شد و راه خود را با اشاعه، تزريق و تحكيم فرهنگي ادامه داد تا به نوعي «‌سلطه فرهنگ غرب‌» بر ساير فرهنگ‌ها استحكام يابد .

تلگرام، بی بی سی فارسی و روزنامه جوان:

آماري كه ما داريم نشان مي‌دهد كه بيش از ۸۰ درصد از كاربران تلگرام ايراني و آن ۲۰ درصد ديگر هم اكثراً ايراني‌هاي مقيم كشورهاي ديگر هستند. بر اساس آماري ديگر تعداد كاربران تلگرام به صورت جهاني كمتر از يك درصد تعداد كل كاربران شبكه‌هاي اجتماعي جهان است كه اين يك درصد هم تقريباً همه ايراني هستند. بر اين اساس مي‌توان نتيجه گرفت شبكه اجتماعي تلگرام براي ايجاد انحراف و نفوذ در جمهوري اسلامي ايران به وجود آمده و يك شبكه اجتماعي بين‌المللي محسوب نمي‌شود .

وي مي‌گويد: با توجه به اينكه سرورهاي تلگرام در محل استقرار سرورهاي بي‌بي‌سي يعني در كشور انگلستان قرار دارد و از آنجا كنترل مي‌شود، موضوع نفوذ آن بيشتر آشكار مي‌شود .

خواندنی های امروز رسانه های ایران

وطن امروز و حدیث پرغصه تعطیلی کارخانجات:

تا وقتی دولت‌ها بزرگ‌ترین دستاورد خود را افزایش خام‌فروشی نفت بدانند و خود را ملزم به حمایت از تولید داخل نبینند، تا وقتی آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی صرفا به چشم راهی برای سرگرم کردن جوانانی که شغلی برای‌شان نداریم دیده شود و راهبردی برای استفاده از دانش آکادمی‌ها در صنعت اندیشیده نشود، همین ‌آش است و همین کاسه. «ارج» نخستین بنگاه اقتصادی باسابقه تعطیل شده نبود، آخرین‌شان هم نخواهد بود .

خواندنی های امروز رسانه های ایران

حقوق های میلیونی در شهروند:

اكنون كه دولت با وجود رسانه‌هايي قوي و آزاد عليه خودش مواجه است، چرا بايد چوب اتفاقاتي را بخورد كه نانش را ديگران مي‌خورند؟ چرا بايد دولت چوب حقوق‌هاي كلان برخي افراد را بخورد؟ پس به دولت باید گفت: باز كنيد درهاي بسته اطلاعات را. شفافيت ركن ديگري از مبارزه با فساد است. فيش‌هاي حقوقي را علني كنيد. درهاي كارگزيني‌هاي ادارات و ساير امور را باز كنيد. هرچند به لحاظ حقوقي نيز منعي براي باز شدن اين درها نيست. چيزي که از خدا پنهان نيست، چرا بايد از مردم پنهان بماند؟

خواندنی های امروز رسانه های ایران

درخشانی آهنگساز موسیقی سنتی در شهروند از خوانندگان جوان می گوید:

خواننده‌هایی که تازه مطرح شده‌اند کمی اخلاق‌های این شکلی را دارند و در کار خیلی دخالت می‌کنند، باید بدانیم که خواننده هم مثل نوازنده یک اجراگر است، درست است که مخاطب خواننده را بیشتر می‌بیند و او به چشمش می‌آید اما او اجراکننده‌ای است که آهنگی را اجرا می‌کند و نهایتا باید این اجرا را باب میل آهنگساز انجام دهد. خیلی از خواننده‌ها در این موارد دخالت می‌کنند و خب من هم علاقه‌ای ندارم کارم را به این نوع خواننده‌ها بدهم

خواندنی های امروز رسانه های ایران

صادق زیبا کلام در ایران نوشت:

اشاره روز گذشته سخنگوی دولت به اتاق‌های فکر ضد دولت، آن هم یک روز پس از ۲۴ خرداد- سالروز پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری- در حکم توضیح واضحات است. مروری بر آنچه در سه سال گذشته روی داد، نه تنها تأیید کننده این گزاره است، بلکه نشان می‌دهد مخالفان دولت، به سهولت حاضرند به بهای خدشه دار کردن کارنامه دولت، منافع و مصالح ملی را زیر پا بگذارند. شگفت انگیزتر اینکه این شیوه‌های خلاف اخلاق از سوی کسانی دنبال می‌شود که خود را مدعی ارزشمداری می‌خوانند. انتشار فهرست حقوق برخی از مدیران، گواه این ادعاست. برجسته‌سازی فیش حقوقی برخی مدیران- که ریشه آن در دولت سابق بوده و در دولت یازدهم ادامه پیدا کرده است- به گونه‌ای در رسانه‌های این جریان مطرح می‌شود که گویی این پرداخت‌ها، دقیقاً بعد از ۲۴ خرداد ۹۲ آغاز شده است

گزارش روزنامه ایران از پدیده قلیان دلیوری :

اینجا تهران است جایی که هرچیزی در هر ساعتی از شبانه روز در دسترس است؛ آیا به یکباره مورد هجوم لشکر میهمانان قرار گرفته‌اید؟ آیا برای میهمانان عزیزتان غذا می‌خواهید؟ آیا هوس قلیان کرده‌اید؟ آیا ماشین شما اورژانسی نیاز به کارواش دارد؟ آیا حال ندارید به سوپرمارکت سر کوچه بروید؟ برای بردن و آوردن لباس‌های‌تان به اتوشویی مشکل دارید؟ نگران نباشید! پدیده «دلیوری » (Delivery) در خدمت شماست. گوشی را بردارید، زنگ بزنید، در منزل و یا آنچنان که در این آگهی‌ها می‌خوانیم «درب منزل» قلیان چاق شده را با طعم دلخواه تحویل بگیرید .

خواندنی های امروز رسانه های ایران
کیهان و گ ف:

در حالی برخی مدیران سیاسی، فرهنگی در داخل کشور هر از گاهی از امکان بازگشت «گ.ف» به ایران در صورت توبه سخن می‌گویند، این بازیگر جلای وطن کرده هر بار با رفتار خودش پاسخ این افراد را می‌دهد. این بار نیز این بازیگر با فرح پهلوی، همسر دیکتاتوری که به دست مردم ایران ساقط شد عکس یادگاری گرفت تا به همه بگوید تا به کجا تعلق دارد. بازیگر یاد شده در حاشیه اجرای یک نمایش با فرح عکس یادگاری گرفته است. وی البته به جز عکس در فضای مجازی نیز به تملق‌گویی زن شاه پرداخته و نوشته که «کلمات عاجزند از وصف زیبایی این زن»!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج