۳۴۲۷۱۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تالیف ۵ کتاب جدید برای دوره متوسطه

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۵ درس جدید برای دوره دوم متوسطه طراحی شده است و همچنین به دروس دانش‌آموزان دروس اختیاری مدیریت اقتصادی، طراحی و تولید نیز اضافه می شود.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در نشست خبری روز یکشنبه که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی برگزار شد، با اشاره به چاپ کتب جدیدالتالیف گفت: کتاب ها از مرحله اعتباربخشی گذشته اند و بخشی از آنها نیز به زیر چاپ رفته است.

وی افزود: امیدواریم تا دهه آخر شهریور کتب درسی آماده توزیع و تحویل به دانش آموزان شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سررشته نظری و فنی و حرفه ای در پایه دهم، ۱۴۰ عنوان کتاب درسی داریم که حجم کتاب ها متناسب با ساعات آموزشی است که به دروس اختصاص داده ایم.

محمدیان ادامه داد: طبق برنامه ریزی در شاخه نظری ۳۵ ساعت در هفته، در شاخه فنی و حرفه ای و کارودانش ۳۵ تا ۴۰ ساعت آموزش در هفته را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در دروسی همانند درس دینی از ابتدایی تا متوسطه ۴۶ ساعت آموزش بوده اما اکنون با یکساعت کاهش به ۴۵ ساعت رسیده است و برخی از اهداف کتاب های دینی در کتاب خانواده و سبک زندگی آورده شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عناوین دروس جدید گفت: ۵ درس جدید در سه سال متوسطه دوره دوم متوسطه طراحی شده است که می توان به انسان و محیط زیست، بهداشت و سلامت، تفکر و سواد رسانه‌ای اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به دروس اختیاری نیز بیان کرد: دانش آموزان می توانند به صورت اختیاری دروس مدیریت اقتصادی و طراحی و تولید را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: امسال درس آزمایشگاه به صورت جداگانه طراحی می شود و ساعت تربیت بدنی از ۲ ساعت به ۳ ساعت افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی بنیادهای بین المللی در حوزه آموزش معلمان وارد شده اند که اقتدام تازه ای نیست و از دهه های قبل نیز این اتفاقات رخ می داد و نهادهای بدون مرز در جهان نیز شکل می گیرند.

محمدیان افزود: پشت پرده نهادهای بدون مرز به بنیادهای مطالعاتی غرب هستند که هر کدام از آنها اهداف خاصی دارند برخی از این بنیادها مانند کارتر است که با تقسیم مسئولیت در زمینه فرهنگ، بهداشت، اقتصاد و آموزش، متخصصان جهان سوم را تربیت کرده و به آنها می گویند در بحث های پژوهشی و تحقیقاتی وارد شوند و دستاورد تحقیقات این افراد، موضوعاتی است که مدنظر بنیادها است. اگر تصور می کنیم بنیاد بین المللی جریان آزاد اطلاعات بدون هیچ چشم داشتی در اختیار ما قرار می دهد تا سطح دانش ایرانیان را بالا ببرد، خیال خام است.

وی تاکید کرد: نهادهای مسئول باید تلاش کنند مجموعه های داخلی و بحث آموزش معلمان فعال شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این موضوع عکس العمل نشان دهند.

محمدیان اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان صاحب کرسی یونسکو است و می تواند کرسی زبان فارسی را نیز طراحی کند.

وی درباره آموزش زبان فارسی نیز بیان کرد: زبان فارسی دارای ظرفیت بالایی است و در ۱۰۰ سال گذشته زبان فارسی، زبان مجموعه بزرگ کشورهای شبه قاره بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان بیان اینکه غربی ها از زمانی که در این کشور سلطه کرده اند، با سیاست کامل زبان خود را گسترش دادند، گفت: اکنون زبان بین المللی ۸۰ درصد مردم دنیا انگلیسی است.

محمدیان تصریح کرد: روش آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ها بر اساس روش های قدیمی است و محتوای تولیدشده کمی نیز داریم که باید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دانشگاه ها و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که کرسی آموزش زبان فارسی را در اختیار دارند، در این رابطه فعال‌تر عمل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیس کبیر

      یعنی چی ... نکنه کتاب های درسی کم هستن حالا میخوان زيادش کنن!!!!!!!!!!

    • هیچکس

      خیلی خنده داره که ساعت تربیت بدنی رو زیاد کردن
      اخه چه فایده داره وقتی اکثر مدارس فاقد ابتدایی ترین امکانات ورزشی هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج