اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۴۳۲۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

زوال امپراتوری کاغذی به آمریکا رسید

نیوزویک پس از ۸۰ سال به دلیل مشکل کاهش تیراژ و آگهی های تبلیغاتی به انتشار نسخه چاپی خود پایان داد. آیا عصر تازه ای در رسانه ها فرا رسیده است؟

زوال امپراتوری کاغذی به آمریکا رسید

هفت صبح: نیوزویک پس از 80 سال به دلیل مشکل کاهش تیراژ و آگهی های تبلیغاتی به انتشار نسخه چاپی خود پایان داد. آیا عصر تازه ای در رسانه ها فرا رسیده است؟

نیوزویک از سال آینده دیگر به صورت کاغذی منتشر نخواهد شد و خوانندگان آن می توانند تنها آن را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت مطالعه کنند.

پیش از این روزنامه کریستین ساینس مونیتور، به فعالیت صد ساله اش پایان داد و دوران جدیدی را به عنوان یک نشریه آنلاین آغاز کرد. حالا مجله آمریکایی نیوزویک که سابقه ایغ 80 ساله در زمینه انتشار مقالات و تحلیل های خبری دارد، در حال تبدیل شدن به نشریه ای صرفا آنلاین است.

آخرین نسخه چاپی این نشریه در تاریخ 31 دسامبر منتشر خواهد شد. بنابراین از آغاز سال آینده میلادی نیوزویک چاپ نخواهد شد. به گفته کارشناسان این اقدام نمونه ای از تمایل روزافزون روزنامه ها و مجلات به سمت آنلاین شدن است؛ زیرا هم درآمد حاصل از آگهی های تبلیغاتی - به شیوه سنتی - در حال کاهش است و هم روز به روز بر تعداد مخاطبان نشریات آنلاین اضافه میشود.

دو سال پیش، نیوزویک و گروه خبری اینترنتی «دیلی بیست» در یکدیگر ادغام شدند. تینا براون، بنیانگذار دیلی بیست گفته است که اکنون سایتش در هر ماه، بیش از 15 میلیون بازدیدکننده دارد که نسبت به سال گذشته، 70 درصد افزایش داشته است.

تینا براون، سردبیر سابق ونیتی فیر (Vanity Fair) و نیویورکر است. او همچنین همسر هارولد اوانز، رونامه نگار مشهور بریتانیاست که لقب شوالیه دریافت کرده و به همین خاطر، خود او نیز لیدی اوانز خطاب می شود.

او در سال 2008 با بری دیلر یک تیم تشکیل داد و وبسایت دیلی بیست را راه اندازی کرد. به گزارش بی بی سی، او در بیانیه ای با بیان اینکه کنار گذاشتن نسخه چاپی «تصمیم فوق العاده سختی بود» اظهار داشت: «در حالی که سال آینده به استقبال 80 سالگی نیوزویک می رویم، باید آن شیوه روزنامه نگاری را که به این مجله معنا و مفهوم می بخشد، کماکان حفظ کنیم و به سمت آینده تمام الکترونیک گام برداریم.»

روزنامه های اینترنتی جهان

البته این تنها روزنامه کریستین ساینس مونیتور و نیوزویک نیستند که به انتشار کاغذی خود خاتمه داده اندچرا که روزنامه سیاتل پست اینتلیجنسر آمریکا هم 4 سال پیش به دلیل آنچه که کاهش تعدادد مخاطبان می نامید از سیستم چاپی به سیستم آنلاین و اینترنتی تغییر پیدا کرد.

در واقع طی سال های اخیر تعدادی از روزنامه های مشهور آمریکایی در دسته موسسه های ورزشکسته قرار گرفتند ودر راستای کاهش هزینه ها و حفظ بقای خود به سوی آنلاین شدن قدم برداشته اند. با این وجود روزنامه کریستین ساینس مانیتور اولین روزنامه ایالات متحده آمریکا به شمار می رود که انتشار نسخه کاغذی خود را متوقف کرد. گفتنی است که این روزنامه همچنان یک نسخه هفتگی برای مشترکانش چاپ می کند.

مشکل صنعت چاپ

تغییر شیوه انتشار نشریه، از چاپی به الکترونیکی بنا بر بیانیه دیلی بیست، مشکلاتی است که «صنعت تولید و توزیع نشریه های چاپی با آن مواجه است» و این کار برای حفظ کیفیت قوی نشریه و نوع روزنامه نگاری نشریه لازم است. مجله خبری نیوزویک، زمانی دومین نشریه هفتگی پرفروش - پس از تایم - بود اما کاهش تیراژ و آگهی های تبلیغاتی، نیوویک را به یک نشریه زیانده تبدیل کرد. در آگوست 2010، نیووزیک توسط کمپانی انتشاراتی واشنگتن پست به سیدنی هارمن فروخته شد و سه ماه پس از آن، با دیلی بیست ادغام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج